gæld til daginstitutioner..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mama85 skriver:

Ja, selvfølgelig har I folk der skylder også ret til ferie, uanset hvornår I hver især kan betale af på jeres gæld til det offentlige..det er mere det moralske jeg tænker på, personligt ville jeg ikke have samvittighed til at holde ferie og tage på rejse når jeg skylder penge på den måde,  og når jeg ikke engang ved om jeg har til mad m.m under ferien hvis jeg ikke får udbetalt børnefamilieydelsen! 

Jeg er enig. Jeg ville heller ikke mene man har råd til at rejse hvis det er usikkert om man har til mad. 

Men til ts: hvis du har gæld og det er på størrelse med eller overstiger børnepengene så tager SKAT det hele...desværre. 

Men håber I får en god tur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

SandraXOXO

LuLy skriver:

Det er ikke skat der inddriver pengene, det er kommunen. Før i tiden var det kun gæld til skat som blev modregnet i offentlige ydelser som børnepengene. Men der er LIGE kommet en regel om at gæld til kommunen OGSÅ skal modregnes i børnepengene.
Jeg skyldte selv til daginstitution og fik en betalingsordning hvor jeg afdragede hver måned. Men så blev reglerne lavet om sidste år og de inddrev resten af gælden da der kom børnepenge. Så du kan være helt sikker på at de trækker fra børnepengene nu her

Nu har jeg søgt og søgt på nettet for at læse mere om den nye lov du nævner om gæld til kommunen og børnepenge men det står ingen steder. Har du et link eller noget? :-)

Anmeld

16. juli 2014

LJMNA

SandraXOXO skriver:

Nu har jeg søgt og søgt på nettet for at læse mere om den nye lov du nævner om gæld til kommunen og børnepenge men det står ingen steder. Har du et link eller noget? :-)

http://www.socialeretshjaelp.dk/Modregning-af-B 48;rneydelse.2673.aspx

Anmeld

16. juli 2014

lycly

SandraXOXO skriver:

Jeg har ikke noget link nej, jeg fik bare et brev dengang fordi jeg havde den der gæld med betalingsordning som så blev ophævet fordi de fremover ville modregne i børnepengene.

Det sjove var bare at da jeg ringede til skat fordi jeg troede det var dem der havde med det at gøre, så anede de slet ikke noget om den nye regel. For de har intet med det at gøre. Og ringede så til kommunen som var ligeså forvirret som mig fordi det netop var en helt ny regel. De forstod nemlig heller ikke hvorfor man ikke kunne fortsætte med betalingsordning. For det tror jeg langt de fleste ville foretrække

Anmeld

16. juli 2014

SandraXOXO

LJMNA skriver:

http://www.socialeretshjaelp.dk/Modregning-af-B&#2 48;rneydelse.2673.aspx

Tak. Men der står intet om at alt gæld til kommunen Kan modregnes, kun inst. Jeg tænkte på om det gjaldt hvis man skyldte for for meget udbetalt kh, boligstøtte osv. :-)

Anmeld

16. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er SKAT der inddriver gæld for pasning,og det er det eneste der kan tilbageholdes i børneungeydelsen.

Du får brev fra SKAT hvis de tilbageholder noget/hele ydelsen,men det er ikke altid,de når at sende brevet ud inden pengene skulle stå på kontoen.

Anmeld

16. juli 2014

LJMNA

SandraXOXO skriver:

Tak. Men der står intet om at alt gæld til kommunen Kan modregnes, kun inst. Jeg tænkte på om det gjaldt hvis man skyldte for for meget udbetalt kh, boligstøtte osv. :-)

Det er kun gæld til daginstitution de må tag fra børnefamilieydelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.