gæld til daginstitutioner..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.781 visninger
26 svar
35 synes godt om
15. juli 2014

Anonym trådstarter

Har et spørgsmål. Har noget gæld til daginstitutionen mine børn går i. Ved de vil trække via børne pengene det er os fint nok. Men er det kommunen eller SKAT der inddriver pengene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Har et spørgsmål. Har noget gæld til daginstitutionen mine børn går i. Ved de vil trække via børne pengene det er os fint nok. Men er det kommunen eller SKAT der inddriver pengene?

Jeg mener det er SKAT

Anmeld

15. juli 2014

Skouboe

Det er altid SKAT der inddriver penge

Anmeld

15. juli 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Det er altid SKAT der inddriver penge

Okay fordi den er ikke overgået til skat endnu. Det er blot fordi vi skal på ferie næste uge og vi ved ikke om vi har lidt ekstra i form af børne pengene det kommer på fredag ??

Anmeld

15. juli 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Okay fordi den er ikke overgået til skat endnu. Det er blot fordi vi skal på ferie næste uge og vi ved ikke om vi har lidt ekstra i form af børne pengene det kommer på fredag ??

Det er skat der inddriver pengene, men vil da mene i får et brev om det hvis de trækker det af børnepengene, men det kan også være i bliver overrasket

Anmeld

15. juli 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det er skat der inddriver pengene, men vil da mene i får et brev om det hvis de trækker det af børnepengene, men det kan også være i bliver overrasket

Har ikke hørt fra skat endnu

Anmeld

15. juli 2014

Mama85

Anonym skriver:

Du har gæld til dine børns institutioner og du snakker om ferie.. Jøsses! 

Anmeld

15. juli 2014

Elgaard73

Mama85 skriver:

Hold da op, det er da godt nok en som er ude med riven.

Nu kender du jo reelt ikke TS og årsagen til at hun har fået gæld til institution. Der kan altså godt ske fejl i systemet.

Jeg kan bl.a selv fortælle om en fejl, der gjorde at vi kom til at skylde for de første 14 dage vores søn gik i DP. Vi var netop ved at skifte bank, da han skulle starte op i DP og på en eller anden måde blev opkrævningen ikke noteret i BS i vores nye bank, så vi kom pludselig til at skylde for 14 dage (han startede først op d 15). Og blev først gjort opmærksomme på dette, kort inden at den næste opkrævning kom og kort før at vi skulle på ferie (som iøvrigt var købt og betalt 6 måneder i forvejen). Skulle vi have droppet den ferie?

Så det var altså ikke fordi at vi ikke kunne betale eller fordi at vi prøvede på at snyde uden om. Eller fordi at vores økonomiske prioriteringer er helt hen i vejret.

Der skete en uskyldig fejl (fra vores bank's side) og da jeg snakkede med udbetaling Danmark omkring det, sagde de at det var nemmest for både os og dem at vi bare modregnede dem næste udbetaling. Så det gjorde vi og tog på ferie med god samvittighed.

Så rolig nu, indtil at du kender baggrundshistorien.

Anmeld

15. juli 2014

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Virkelig dårlig karma fra dig! ?? du aner ingen ting om vores sitation, gider ikke engang bruge tid på at forklare dig tingene! Nu var ferien jo ligesom betalt og børnepengene skulle bruges til mad mm så kan jeg sku ikke gøre for at jeg går en regning det er over to år gammel, mens jeg var på barsel og fik kontant hjælp af kommunen så hænger ligesom på den regning når jeg ikke kan bevise noget det er to år gamnelt! ??

Anmeld

15. juli 2014

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg tror du skal satse på, at de bliver trukket af børnepengene, mener at som det eneste, kan gæld til dagins. trækkes fra børnepengene - så for en sikkerhedsskyld, så træk det skyldige beløb fra jeres børneydelse, så i sikre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.