gæld til daginstitutioner..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2014

SandraXOXO

Mama85 skriver:

Du har gæld til dine børns institutioner og du snakker om ferie.. Jøsses! 

Ja folk der skylder inst penge ta'r også på ferie. Vi har feks fået en efterregning på 8 tusind Vi har fået for meget i tilskud fra forrige år hvor vi trods gentagne gange at have fortalt Vi var steget i løn alligevel blev forsikret om at vi med god samvittighed forsat skulle modtage tilskud. Og så får man en efterregning og skylder pludselig penge man allerede har tilbudt at betale men vi kan først få lov at betale i august så derfor aner vi heller ikke om de ta'r børnefamilieydelsen eller om vi bare betaler 1 August hvilket for os er ret ligemeget, Vi betaler med glæde. Skal vi så aflyse en ferie der forlængst er købt og betalt, nej! Men jeg håber da du lige fik stillet dit behov for at rulle øjne af folk og selv får en god ferie! :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Mama85

Elgaard73 skriver:

Hold da op, det er da godt nok en som er ude med riven.

Nu kender du jo reelt ikke TS og årsagen til at hun har fået gæld til institution. Der kan altså godt ske fejl i systemet.

Jeg kan bl.a selv fortælle om en fejl, der gjorde at vi kom til at skylde for de første 14 dage vores søn gik i DP. Vi var netop ved at skifte bank, da han skulle starte op i DP og på en eller anden måde blev opkrævningen ikke noteret i BS i vores nye bank, så vi kom pludselig til at skylde for 14 dage (han startede først op d 15). Og blev først gjort opmærksomme på dette, kort inden at den næste opkrævning kom og kort før at vi skulle på ferie (som iøvrigt var købt og betalt 6 måneder i forvejen). Skulle vi have droppet den ferie?

Så det var altså ikke fordi at vi ikke kunne betale eller fordi at vi prøvede på at snyde uden om. Eller fordi at vores økonomiske prioriteringer er helt hen i vejret.

Der skete en uskyldig fejl (fra vores bank's side) og da jeg snakkede med udbetaling Danmark omkring det, sagde de at det var nemmest for både os og dem at vi bare modregnede dem næste udbetaling. Så det gjorde vi og tog på ferie med god samvittighed.

Så rolig nu, indtil at du kender baggrundshistorien.

Det var blot en undrende konstatering 

Anmeld

15. juli 2014

Mama85

Anonym skriver:

Virkelig dårlig karma fra dig! ?? du aner ingen ting om vores sitation, gider ikke engang bruge tid på at forklare dig tingene! Nu var ferien jo ligesom betalt og børnepengene skulle bruges til mad mm så kan jeg sku ikke gøre for at jeg går en regning det er over to år gammel, mens jeg var på barsel og fik kontant hjælp af kommunen så hænger ligesom på den regning når jeg ikke kan bevise noget det er to år gamnelt! ??

Naarh, god karma for mit vedkommende  Det kan godt være, men man er vel ansvarlig for sin økonomi. Jeg er bare den type der ikke fatter hvordan man kan "misse" en regning og dermed skylde penge til de offentlige (læs:børns institutioner!!!) uden at opdage () det. 

Anmeld

15. juli 2014

Mama85

SandraXOXO skriver:

Ja folk der skylder inst penge ta'r også på ferie. Vi har feks fået en efterregning på 8 tusind Vi har fået for meget i tilskud fra forrige år hvor vi trods gentagne gange at have fortalt Vi var steget i løn alligevel blev forsikret om at vi med god samvittighed forsat skulle modtage tilskud. Og så får man en efterregning og skylder pludselig penge man allerede har tilbudt at betale men vi kan først få lov at betale i august så derfor aner vi heller ikke om de ta'r børnefamilieydelsen eller om vi bare betaler 1 August hvilket for os er ret ligemeget, Vi betaler med glæde. Skal vi så aflyse en ferie der forlængst er købt og betalt, nej! Men jeg håber da du lige fik stillet dit behov for at rulle øjne af folk og selv får en god ferie! :-D

Ja, selvfølgelig har I folk der skylder også ret til ferie, uanset hvornår I hver især kan betale af på jeres gæld til det offentlige..det er mere det moralske jeg tænker på, personligt ville jeg ikke have samvittighed til at holde ferie og tage på rejse når jeg skylder penge på den måde,  og når jeg ikke engang ved om jeg har til mad m.m under ferien hvis jeg ikke får udbetalt børnefamilieydelsen! 

Anmeld

15. juli 2014

Anonym trådstarter

Folk der bare skal skrive for at ødelægge en tråd svarer jeg ikke på!

Anmeld

15. juli 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Ja lige præcis! Det er en regning jeg har fået som går over 2 år tilbage da jeg var på barsel. Og fik kontant hjælp af kommunen så har slet ikke en jordisk chance for at bevise om det stemmer da jeg jo bare fik KH dengang ??

Anmeld

15. juli 2014

Hvem?

Anonym skriver:

Har et spørgsmål. Har noget gæld til daginstitutionen mine børn går i. Ved de vil trække via børne pengene det er os fint nok. Men er det kommunen eller SKAT der inddriver pengene?

"Det offentlige kan normalt ikke modregne gæld i børnefamilieydelsen. Dog kan gæld i forbindelse med betaling for daginstitution, dagpleje og skolefritidsordning modregnes med op til halvdelen af børnefamilieydelsen".

Fra familieadvokaten.dk §337 - Børnefamilieydelse

Anmeld

15. juli 2014

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

"Det offentlige kan normalt ikke modregne gæld i børnefamilieydelsen. Dog kan gæld i forbindelse med betaling for daginstitution, dagpleje og skolefritidsordning modregnes med op til halvdelen af børnefamilieydelsen".

Fra familieadvokaten.dk §337 - Børnefamilieydelse

Halvdelen? Tager de ikke det hele?

Anmeld

15. juli 2014

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

De tager det hele, der kom nye regler for et par år siden og der må nu trækkes 100% ved gæld til daginstitution.

Anmeld

15. juli 2014

lycly

Det er ikke skat der inddriver pengene, det er kommunen. Før i tiden var det kun gæld til skat som blev modregnet i offentlige ydelser som børnepengene. Men der er LIGE kommet en regel om at gæld til kommunen OGSÅ skal modregnes i børnepengene.
Jeg skyldte selv til daginstitution og fik en betalingsordning hvor jeg afdragede hver måned. Men så blev reglerne lavet om sidste år og de inddrev resten af gælden da der kom børnepenge. Så du kan være helt sikker på at de trækker fra børnepengene nu her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.