Søger råd ang. puttesituation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2014

Trekløver(:

EnGodMor skriver:

Tænker lidt om det eventuelt er mælken som kan være skyld i det?

Hvis hun fx ligger ned og drikker den, kunne jeg godt forestille mig det ville Gøre ondt i maven. 

Eller hvis hun sider op og drikker, og bagefter skal ligge ned, så kan det vel os Gøre ondt. 

Har i prøvet at give hende mælken en halv time før hun bliver puttet? Og eventuelt i en kop i stedet for.? 

Det er hvertfaldt lige det som jeg tænker kunne være skyld i det lange putte ritual

Vi har ikke prøvet at give hende mælken 30. Min før, men vi har gjort det at hun har fået den i lænestolen siddende. Men hun får også flasken med i seng til middag og der er aldrig problemer. Men det kan da godt være der er noget der. Er et forsøg værd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2014

Trekløver(:

tarkoflen skriver:

Det lyder præcis som vores datter i disse dage og det passer også med at vi er gået fra to til en lur!

De sidste dage har vi siddet og sunget den samme sang for hende igen og igen med en hånd på hendes numse.

Fandt i dag denne hjemmeside og den er ret interessant synes jeg.

http://loneguldbrandt.dk/putning/Teori.html

Den hjemmeside ser interessant ud, den vil jeg kigge på

Hvor gammel er din datter ?

Anmeld

10. juli 2014

EnGodMor

M_V skriver:

Vi har ikke prøvet at give hende mælken 30. Min før, men vi har gjort det at hun har fået den i lænestolen siddende. Men hun får også flasken med i seng til middag og der er aldrig problemer. Men det kan da godt være der er noget der. Er et forsøg værd

Min den første fik flaske da han var lige omkring et år, lige inden han skulle i seng, og han grad en del af aftene. 

Og så prøvede vi at skifte til mælk i kop og at han fik det en halv time før putte tid, siden den dag har han sovet fantastiske og uden problemer.

Men ja hvis i ikke har problemer om dagen, og lyder det måske lidt mærkeligt at der skulle blive problemer om aften. 

Men hvertfaldt kan i jo prøve i nogle dage og give det et forsøg

Anmeld

10. juli 2014

tarkoflen

M_V skriver:

Den hjemmeside ser interessant ud, den vil jeg kigge på

Hvor gammel er din datter ?

Hun er knap 15 måneder, men grovmotorisk er hun lidt langsom så hun er først lige begyndt at rejse sig og rigtig komme frem i verden.

Jeg må indrømme, at jeg synes der var mange gode ideer på den hjemmeside og det der ramte mig mest var, at grunden til at Thea ikke falder i søvn jo ikke er at hun bare ikke vil, men at hun ikke fysisk kan finde ro. Det vidste jeg måske godt, men frustrationen tager jo nogle gange over, og man kan komme på den tanke, om det er fordi vi bare ikke har forstået at læse hende og at hun faktisk slet ikke er træt, det bare er os der er trætte. Men vi ved jo godt at hun er træt og skal sove.

Jeg tror vi ender med at synge for hende, til hun falder i søvn, i hvert fald lige en overgang, så må vi se, for hun har faktisk i lang tid været rigtig god til selv at falde i søvn, hun skulle bare have lov til at ligge og snakke dagen af

Anmeld

10. juli 2014

TNBC

M_V skriver:

Her får han den før kl.18, han går i seng kl.20. 

Anmeld

10. juli 2014

ESV

M_V skriver:

Jeg har faktisk læst lidt af bogen, og har overvejet metoden, men jeg vil ikke have at min datter skal græde sig selv i søvn. Jeg tror jeg strikker min egen / Godnat og sov godt metode - sammen, og prøver at lade hende ligge mere selv.

Tak for svar

Vi brugte godnat og sov godt metoden dog med vores egne variationer hun skulle ikke græde sig i søvn absolut ikke men samtidig reagerede vi bestemt ikke med det samme på brok og hysteri oprigtig gråd blev selvfølgelig taget hånd om. 1 aften tog det 40 min at få hende til at falde i søvn 2 aften 7 min og derfra lagde hun sig stort set bare til at sove!

Nu er hun 41/2 og prøver mange aftener at trække tiden med tørst og toilet besøg selvfølgelig er der også dage hvor det er helt oprigtigt men andre dage er det bare for at slippe for at sove men hun er faktisk stadigvæk rigtig god til bare at lægge sig til at sove

Anmeld

10. juli 2014

Trekløver(:

tarkoflen skriver:

Hun er knap 15 måneder, men grovmotorisk er hun lidt langsom så hun er først lige begyndt at rejse sig og rigtig komme frem i verden.

Jeg må indrømme, at jeg synes der var mange gode ideer på den hjemmeside og det der ramte mig mest var, at grunden til at Thea ikke falder i søvn jo ikke er at hun bare ikke vil, men at hun ikke fysisk kan finde ro. Det vidste jeg måske godt, men frustrationen tager jo nogle gange over, og man kan komme på den tanke, om det er fordi vi bare ikke har forstået at læse hende og at hun faktisk slet ikke er træt, det bare er os der er trætte. Men vi ved jo godt at hun er træt og skal sove.

Jeg tror vi ender med at synge for hende, til hun falder i søvn, i hvert fald lige en overgang, så må vi se, for hun har faktisk i lang tid været rigtig god til selv at falde i søvn, hun skulle bare have lov til at ligge og snakke dagen af

har også fået læst den, den er super

Anmeld

10. juli 2014

Trekløver(:

ESV skriver:

Vi brugte godnat og sov godt metoden dog med vores egne variationer hun skulle ikke græde sig i søvn absolut ikke men samtidig reagerede vi bestemt ikke med det samme på brok og hysteri oprigtig gråd blev selvfølgelig taget hånd om. 1 aften tog det 40 min at få hende til at falde i søvn 2 aften 7 min og derfra lagde hun sig stort set bare til at sove!

Nu er hun 41/2 og prøver mange aftener at trække tiden med tørst og toilet besøg selvfølgelig er der også dage hvor det er helt oprigtigt men andre dage er det bare for at slippe for at sove men hun er faktisk stadigvæk rigtig god til bare at lægge sig til at sove

Det er også det jeg påtænker at gøre. At lave min egen variation af godnat og sov godt metoden. Dejligt det virkede hos jer.

Anmeld

10. juli 2014

lineog4

Min erfaring er de små har perioder hvor det at overgive sig til søvnen er lidt sværere - og de perioder holder ikke ved hvis man er tålmodig og ikke laver for store ændringer i panik fordi nu går det med søvnen ikke.

Når hun går fra to lure til en lur, så er hun jo pludselig mere træt, og hun har fået lidt mere på oplevelseskontoen - begge to ting det gør det kan være sværere at overgive sig. Som en anden skriver kan det være man skal prøve at putte lidt før for at se om det giver en forbedring.
Jeg selv ville sige 14 dage er så kort tid så jeg ikke ville starte de store ændringer, men give den tryghed hun har behov for lige nu.

Dog ville jeg være meget klar i mit signal for at nu skal kan sove, og når det signal er givet er der ingen snak, ingen lys, ingen komme op og i stuen osv. Der er mor/far i rummet som tryghed hvis der er behov for det, men der er absolut ingen snak aller højst godnat. Og der ingen ændring af situationen, du er i seng, mor er her og nu sover vi....

Anmeld

10. juli 2014

Trekløver(:

lineog4 skriver:

Min erfaring er de små har perioder hvor det at overgive sig til søvnen er lidt sværere - og de perioder holder ikke ved hvis man er tålmodig og ikke laver for store ændringer i panik fordi nu går det med søvnen ikke.

Når hun går fra to lure til en lur, så er hun jo pludselig mere træt, og hun har fået lidt mere på oplevelseskontoen - begge to ting det gør det kan være sværere at overgive sig. Som en anden skriver kan det være man skal prøve at putte lidt før for at se om det giver en forbedring.
Jeg selv ville sige 14 dage er så kort tid så jeg ikke ville starte de store ændringer, men give den tryghed hun har behov for lige nu.

Dog ville jeg være meget klar i mit signal for at nu skal kan sove, og når det signal er givet er der ingen snak, ingen lys, ingen komme op og i stuen osv. Der er mor/far i rummet som tryghed hvis der er behov for det, men der er absolut ingen snak aller højst godnat. Og der ingen ændring af situationen, du er i seng, mor er her og nu sover vi....

14 dage er ikke så lang tid nej, det føles bare sådan lige nu I dag er hun blevet lagt kl. 19.15 og sov kl. 21.00, og er nu vågen igen

Prøver at være meget tålmodig og det samme gør min mand, men det er bare som om, at hun nu har vænnet sig til at "få lov" til at være vågen stort det hele aftenen, og at vi altid sidder ved siden af hende.

Men det har nok noget at gøre med at hun er gået fra 2 til 1 lur, og hun så bliver overtræt, men det har bare ikke været bedre at lægge hende lidt tidligere.

Og helt bestemt skal jeg lade hver med at snakke til hende, fordi det gør jeg nok lidt for flittigt når hun bliver hidsig og ked af det.

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.