Søger råd ang. puttesituation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2014

Snevejr84

Hvis det har stået på i 14 dage kan det så være varmen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2014

Trekløver(:

Snevejr84 skriver:

Hvis det har stået på i 14 dage kan det så være varmen?

Altså vi har været på Cypern i sidste måned, og der døjede hun slet ikke med varmen. Og hun vi sat en ventilator op og åbnet vindue, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er det alligevel, men det er ikke mit indtryk.

Anmeld

10. juli 2014

Jupiter

15-20 min kan godt være for lang tid. Det er nemlig lige omkring den tidsramme at søvn-vinduet er åbent. Prøv at afkorte det lidt.

Mht. at lade hende græde, så har vi gjort det samme som du bliver rådet til af en anden:

Vores datter har temperament, og hun kan blive virkelig hys! Men jeg nægtede at sidde derinde så længe. Så vi lagde hende ned, sagde godnat, gik ud og lod så døren stå lidt på klem så hun kunne høre os i resten af huset. Når hun så blev gal gav vi hende et par minutter, gik så ind og lagde hende ned, og gik ud igen. Det varede knap 3-4 uger, og det var helvede som mor at høre hende blive ked hver aften. Men hurtigt gik det fra at være lang tid og mange gange liggen-ned, til en-to gange og meget lidt brok.

Idag (14 mdr.) kan vi spørge hende om det er putte-tid (når vi ved at det er det rigtige tidspunkt), og så tager hun os selv i hånden og går med og får nattøj på og bliver puttet på et øjeblik uden brok.

Så det har været kampen værd - og jeg vil tage den igen næste gang vi skal have en baby i huset 

Anmeld

10. juli 2014

Matuk

Vi var igennem nøjagtig det samme for en måneds tid siden med vores søn da han var et år ca. 

Han blev ved med at rejse sig og ville ikke sove. 

Vi begyndte at sidde inde ved ham og det blev bare værre og værre og tog længere og længere tid at få ham til at sove. 

Til sidst blev vi enige om at ligge ham i sengen og så gå ud af værelset. 

Han græd og græd af hysteri. Vi gik ind til ham ca. hvert 10. Min. og lagde ham ned igen. 

Første aften tog det 40 min med gråd. Næste aften ca. 15 min og allerede 3. Aften tog det kun 5 min før han faldt til ro. 

Det er ikke sjovt at høre ham græde, men når jeg ved det kun er af hysteri og han har alt hvad han har behov for, så er det ikke så slemt. 

Anmeld

10. juli 2014

Trekløver(:

Jupiter skriver:

15-20 min kan godt være for lang tid. Det er nemlig lige omkring den tidsramme at søvn-vinduet er åbent. Prøv at afkorte det lidt.

Mht. at lade hende græde, så har vi gjort det samme som du bliver rådet til af en anden:

Vores datter har temperament, og hun kan blive virkelig hys! Men jeg nægtede at sidde derinde så længe. Så vi lagde hende ned, sagde godnat, gik ud og lod så døren stå lidt på klem så hun kunne høre os i resten af huset. Når hun så blev gal gav vi hende et par minutter, gik så ind og lagde hende ned, og gik ud igen. Det varede knap 3-4 uger, og det var helvede som mor at høre hende blive ked hver aften. Men hurtigt gik det fra at være lang tid og mange gange liggen-ned, til en-to gange og meget lidt brok.

Idag (14 mdr.) kan vi spørge hende om det er putte-tid (når vi ved at det er det rigtige tidspunkt), og så tager hun os selv i hånden og går med og får nattøj på og bliver puttet på et øjeblik uden brok.

Så det har været kampen værd - og jeg vil tage den igen næste gang vi skal have en baby i huset 

Så vil jeg prøve at korte det lidt ned i morgen, efter i er nogle stykker der har skrevet det. Har ikke selv haft tænkt over lige netop det.

Er glad for jeg ikke er den eneste med en datter med et voldsomt temperament Min datter har det højeste skrig og kan brokke sig vældig højlydt uden det er gråd.

Men vil også prøve at gå ud lidt oftere fra hendes værelse, og så må hun gerne brokke sig lidt, hun skal bare ikke græde.

Men ja synes vi kæmper, men der skal nok lige lidt mere is i maven til. Som sagt sidder vi stort det altid ved hende når hun skal sove, og det er altså lidt trættende i så mange timer, fordi vi har ingen aften sammen min mand og jeg. Det er måske max 30-60 min.

Tak for input

Anmeld

10. juli 2014

Snoopy77

Har du overvejet godnat og sov godt-metoden? Den forklarer og beskriver også meget godt det med forskellig "gråd" når børn skal sove. 

Anmeld

10. juli 2014

Trekløver(:

Matuk skriver:

Vi var igennem nøjagtig det samme for en måneds tid siden med vores søn da han var et år ca. 

Han blev ved med at rejse sig og ville ikke sove. 

Vi begyndte at sidde inde ved ham og det blev bare værre og værre og tog længere og længere tid at få ham til at sove. 

Til sidst blev vi enige om at ligge ham i sengen og så gå ud af værelset. 

Han græd og græd af hysteri. Vi gik ind til ham ca. hvert 10. Min. og lagde ham ned igen. 

Første aften tog det 40 min med gråd. Næste aften ca. 15 min og allerede 3. Aften tog det kun 5 min før han faldt til ro. 

Det er ikke sjovt at høre ham græde, men når jeg ved det kun er af hysteri og han har alt hvad han har behov for, så er det ikke så slemt. 

Føler også at det er hysteri her, og gråden også kommer af at hun er hysterisk. Hun har et meget stort temperament

Men rart man ikke er den eneste der har været igennem det, så er det nok meget normalt for den alder. Jeg ved også hun har alt når jeg lægger hende, og ved alle behovene er dækket, men trygheden ved at jeg eller min mand er der når hun græder, skal hun have synes jeg.

Men ja det kan også bare være en ond cirkel, hvis hun vender sig til at vi SKAL sidde hos hende i flere timer hver aften. Det går ikke. Jeg vil prøve at få lidt mere is i maven, og så lade hende rase lidt ud engang imellem uden jeg står hen over hende eller ved siden af hende. Har også på føleren at hun gør det fordi hun jo ved at vi kommer springene og hygger om hende, hvis vi lige er gået ud 2 min.

Tak for svaret :-)

Anmeld

10. juli 2014

Trekløver(:

Snoopy77 skriver:

Har du overvejet godnat og sov godt-metoden? Den forklarer og beskriver også meget godt det med forskellig "gråd" når børn skal sove. 

Jeg har faktisk læst lidt af bogen, og har overvejet metoden, men jeg vil ikke have at min datter skal græde sig selv i søvn. Jeg tror jeg strikker min egen / Godnat og sov godt metode - sammen, og prøver at lade hende ligge mere selv.

Tak for svar

Anmeld

10. juli 2014

EnGodMor

M_V skriver:

Ja som overskriften siger, så søger jeg råd ang. puttesituationen med vores datter på knapt 1 år.

De sidste 14 dage har været rigtig hårde, da vores datter ikke vil sove om aftenen.

For 1 lille måneds tid siden droppede hun sin formiddagslur, da hun simpelhen ikke er træt nok til at sove to gange om dagen, så nu sover hun kun til middag 2-3 timer, og det er rigtig fint, og hun falder i søvn med det samme jeg lægger hende til middag.

Men om aftenen, er hun bare ikke til at få til at sove. Hun bliver lagt mellem 19-19.30, og inden får hun ren ble, godnat historie eller sang og får børstet tænder. Natflasken får hun i sengen. Så vi har altså helt faste putteritualer.

Fra hun har drukket sin natflaske, starter hun med at rejse sig og klynke og brokke sig, vi lægger hende ned gentagelse gange og aer og lægger en hånd på hendes mave, men der går 2 sek. Så står hun op igen og vil op.

Vi har også prøvet at gå ud af værelset, men det gør det endnu værre, og vi går så ind til hende igen. Dette scenarium tager 2-4 timer HVER aften Der er ingen tvivl om at hun er træt, fordi hun gnider øjne og gaber allerede inden hun skal i seng. Vi har også prøvet at lægge hende tidligere, men uden effekt.

Hun har fået en ventilator ind på værelset, så det køler, fordi vi troede hun havde det varmt, men det har slet ikke hjulpet. Vi har også lagt hende i vores seng, men så karter hun rundt, og tror vi skal lege.

Aner ikke hvad vi gør forkert eller om det bare er en fase? Det er hårdt for os allesammen. Hun går ikke i seng før vi gør ved 22 tiden, og hun vågner ved 7-8 tiden + 1 gang om natten, hvor hun vil have en flaske.

Så det er ikke meget søvn vi får i det lille hjem.

Nogle gode råd til hvad vi kan gøre anderledes eller andre input. Alt modtages med kyshånd.

Tænker lidt om det eventuelt er mælken som kan være skyld i det?

Hvis hun fx ligger ned og drikker den, kunne jeg godt forestille mig det ville Gøre ondt i maven. 

Eller hvis hun sider op og drikker, og bagefter skal ligge ned, så kan det vel os Gøre ondt. 

Har i prøvet at give hende mælken en halv time før hun bliver puttet? Og eventuelt i en kop i stedet for.? 

Det er hvertfaldt lige det som jeg tænker kunne være skyld i det lange putte ritual

Anmeld

10. juli 2014

tarkoflen

Det lyder præcis som vores datter i disse dage og det passer også med at vi er gået fra to til en lur!

De sidste dage har vi siddet og sunget den samme sang for hende igen og igen med en hånd på hendes numse.

Fandt i dag denne hjemmeside og den er ret interessant synes jeg.

http://loneguldbrandt.dk/putning/Teori.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.