Ikke at være der 100% for nr. 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2014

Miss BananaHammock

Yurie skriver:

Lad vær med at tage nogle bilture i de 14dage, gå en tur med vognen(klapvogn), men hvis i tager nogen steder, så se om du ikke har nogen der kan tage med. 

tremmesengen, kan han ikke sove i jeres seng eller noget, når man ikke er hjemme eller på sofaen. det er jo kun 14dage og så kan du løfte ham igen. 

Når han er træt eller vil op, så sæt dig ned og lad ham kravle op til dig. 
Sørg for at sætte dig ned meget, så du er sådan at han bare kan sætte sig på dit skød eller kravle op til dig. 

Tusind tak for de gode forslag! Vi skal desværre bruge bilen til vs., men som en anden har skrevet, så vil jeg lære ham at kravle op fra den anden side. Om ikke andet, så er det også et plus at han kan de ting når jeg bliver gravid. (nu eller senere).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

Miss BananaHammock

Albertsen92 skriver:

Tror altså ikke der sker bogarbejde de få løft. Oralt befrugtede arbejder, løfter, gør rent osv. Jeg var på arbejde, da mit æg satte sig fast. Jeg er sosu hjælper, og der er en del tunge løft.

Så lad være at hav dårlig samvittighed, tror det er fint det du gør

Og hvis det ikke sætter sig fast, er det ikke din skyld!

Tak for din kommentar!

Jeg har dog fået restriktionerne fra klinikken, så vælger at tro at de ved hvad de snakker om mht. løft. Men du har ret - jeg kan kun gøre det så godt jeg nu kan!

Anmeld

8. juli 2014

Miss BananaHammock

modesty skriver:

Jeg synes det er en ret vild besked at have fået. Det kan da ikke gøre hverken fra eller til at man løfter på sin søn engang imellem? Jeg kan se på din profil at han er halvandet, så han kan jo en del selv. De par løft om dagen det bliver til, gør vel ikke noget.

Tak for din kommentar!

Jeg mindes heller ikke at vi fik de restriktioner sidste gang - men denne gang er det:

- ingen tunge løft
- max 2 kopper kaffe og 2 glas cola om dagen (koffein)
- ingen cykling, løb eller dans eller andet hvor man hopper.

Jeg kan heller ikke gøre andet end at skære ned på mine løft, for han er jo kun halvandet og meget kan han selv, men ikke alt.

Anmeld

8. juli 2014

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Jeg kan så godt forstå dig! Jeg havde fået at vide at jeg ikke måtte få pulsen op i starten, så jeg turde end ikke cykle ned i byen, en ret lille tur, men jeg var så bange for at jeg ville slå mig selv oveni hovedet med at det var min egen skyld hvis noget gik galt.

Jeg tror at hvis du begrænser dine løft til der hvor der ikke er andre muligheder, så skal det nok gå, men det er jo også nemt nok for mig at sige.

Hvis Alexander trænger til at komme og og kramme, kan du så ikke sætte dig ned til ham i stedet? Og lige den med autostolen er måske svær, men kan han måske kravle ind i den modsatte side og derfra selv kravle op i stolen? Hvis han kan kravle op i tripp trapp stolen, mon så ikke han også kan komme op i autostolen? Evt med farmand som backup de første gange?

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det lykkedes i dette forsøg.

Tak for din kommentar søde! Ja man bliver så bange for at man så skylder skylden på sig selv hvis det ikke lykkes. Det er noget værre noget!

Rigtig gode forslag. Især den med autostolen. Det vil jeg da i gang med. Om ikke andet, så er det sundt for ham at lære, især hvis jeg bliver gravid.
Og den med krammerne på gulvet, den havde jeg også tænkt. Det virker rigtig godt. Og han er bare blevet god til at give krammer - Det er det bedste jeg ved!

Åh håber også! Ville bare være skønt!

Anmeld

8. juli 2014

Miss BananaHammock

lineog4 skriver:

Tænker om du kunne gålave rutiner om så du stadig føler du gover din søn lige så meget som du plejer og du stadig passer dit "æg"?

Jeg kan mange gange synes det er tungt at skulle ned og løfte fx i skolen hvis et barn har slået sig, eller når en af mine store har slået sig. Det jeg gør er altid at sætte mig ned så de kan kravle op på mig og få samme omsorg. Jeg ruger ikke, men skal "bare" passe på mig selv

Og med tremmesengen, kunne I måske have en skammel han kunne komme op på, så det kun er et lille løft og ikke helt nede fra gulvet?

Bilen, Linus er en jeg vil selv dreng og fra han kunne gå ville han selv kravle ind i bilen og kravle op på sædet, så det kan lade sig gøre at få lidt hjælp fra lillemanden så det igen bliver et lille løft.

Pøl pøj med rugningen håber din søn får gaven at blive storebror så de 14 dage hvor mor måske kunne lidt mindre var godt givet ud

Tusind tak for din kommentar og dine forslag. Vil da lige se om vi ikke har en skammel til tremmesengen.

Anmeld

8. juli 2014

Skouboe

Der er 18 måneder mellem mine piger og jeg havde bækkenløsning med begge to, men med nummer 2 var det selvsagt værre, fordi jeg jo havde en lille pige i forvejen. Nå, det er ikke det der er vigtigt, pointen her er at der må man jo heller ikke løfte noget som helst, så jeg købte en lille klap-sammen skammel jeg havde i bilen til autostolen. Den kunne lige foldes ud, så kunne datteren selv kravle op.

Jeg tænker at mht. til tremmesengen, kunne I (hvis en af jer er lidt fingernem) måske skære et par af tremmerne i fodenden over så han selv kan kravle ud og ind (husk det kun skal være tremmerne, ikke overliggeren). Hvis han ikke kan finde ud af at blive inde, så sæt de fjernede tremmer sammen med nogle tværstivere og lav et beslag så du kan sætte den i, når han ikke skal bruge hullet.

Jeg tænker også at når nu ægget HAR sat sig fast og du er gravid, er det jo heller ikke smart at rende og løfte en masse, så der er "lågen" i sengen jo også smart.

Og et lille råd: lad være med at have dårlig samvittighed over at lære din søn at blive mere selvstændig. Jeg tror det er sundt for ungerne at lære at gøre ting selv, fx selv kravle op i autostolen eller selv kravle op og ned af trapper, selvfølgelig under overvågning.

Og hvis han bliver ked af det, så sæt dig ned og lad ham kravle op på skødet, og blæs på hvad andre synes.

Åh ja, og en lille letvægts paraplyklapvogn er guld værd til trætte børn..

Anmeld

8. juli 2014

Miss BananaHammock

Skouboe skriver:

Der er 18 måneder mellem mine piger og jeg havde bækkenløsning med begge to, men med nummer 2 var det selvsagt værre, fordi jeg jo havde en lille pige i forvejen. Nå, det er ikke det der er vigtigt, pointen her er at der må man jo heller ikke løfte noget som helst, så jeg købte en lille klap-sammen skammel jeg havde i bilen til autostolen. Den kunne lige foldes ud, så kunne datteren selv kravle op.

Jeg tænker at mht. til tremmesengen, kunne I (hvis en af jer er lidt fingernem) måske skære et par af tremmerne i fodenden over så han selv kan kravle ud og ind (husk det kun skal være tremmerne, ikke overliggeren). Hvis han ikke kan finde ud af at blive inde, så sæt de fjernede tremmer sammen med nogle tværstivere og lav et beslag så du kan sætte den i, når han ikke skal bruge hullet.

Jeg tænker også at når nu ægget HAR sat sig fast og du er gravid, er det jo heller ikke smart at rende og løfte en masse, så der er "lågen" i sengen jo også smart.

Og et lille råd: lad være med at have dårlig samvittighed over at lære din søn at blive mere selvstændig. Jeg tror det er sundt for ungerne at lære at gøre ting selv, fx selv kravle op i autostolen eller selv kravle op og ned af trapper, selvfølgelig under overvågning.

Og hvis han bliver ked af det, så sæt dig ned og lad ham kravle op på skødet, og blæs på hvad andre synes.

Åh ja, og en lille letvægts paraplyklapvogn er guld værd til trætte børn..

Tak for din kommentar! Nogle rigtig gode forslag!

Du har ret - de har godt af at lære at gøre tingene selv! Om ikke andet, så får vi glæde af det, selvom vores forsøg måske ikke lykkes.

Anmeld

8. juli 2014

tarkoflen

Miss BananaHammock skriver:

Tak for din kommentar søde! Ja man bliver så bange for at man så skylder skylden på sig selv hvis det ikke lykkes. Det er noget værre noget!

Rigtig gode forslag. Især den med autostolen. Det vil jeg da i gang med. Om ikke andet, så er det sundt for ham at lære, især hvis jeg bliver gravid.
Og den med krammerne på gulvet, den havde jeg også tænkt. Det virker rigtig godt. Og han er bare blevet god til at give krammer - Det er det bedste jeg ved!

Åh håber også! Ville bare være skønt!

Ja det er helt fjollet, men du er helt sikkert ikke den enste der gør det! Kan vi ikke blive enige om at skyde skylden på lægerne i stedet hvis det ikke lykkedes! Gad virkelig godt at man kunne lægge det ansvar fra sig og bare sende det videre!

Godt hvis du kan få ham lært at kravle op i autostolen selv og som du siger, så vil det også være godt at han kunne det når du er gravid, for der må du jo heller ikke løfte, så jo mere l får ham lært nu, jo bedre er han rustet, og man kan vel aldrig gå i gang for tidligt

Ååååhhhhhh krammere må bare være det skønneste! Thea gør det også, men ikke sådan 100% bevidst eller hvad skal man sige... Jeg glæder mig også helt ustyrligt til hun kan sige mor!
Nå det var et sidespor, jeg hepper så meget på den lille iglobasse

Og lige et lille sidespring mere, har du fået prøvet wunderlist? Eller holder du dig til den gode gamle metode med lister?

Anmeld

9. juli 2014

modesty

Tak for din kommentar!

Jeg mindes heller ikke at vi fik de restriktioner sidste gang - men denne gang er det:

- ingen tunge løft
- max 2 kopper kaffe og 2 glas cola om dagen (koffein)
- ingen cykling, løb eller dans eller andet hvor man hopper.

Jeg kan heller ikke gøre andet end at skære ned på mine løft, for han er jo kun halvandet og meget kan han selv, men ikke alt.

Ingen cykling?! Det er da helt vildt. 

Hvad er det for en klinik?

Jeg var på Riget, som er den klinik i landet med mest ekspertise og erfaring, og de sagde at jeg måtte gøre hvad der passede mig, så længe der ikke var tale om meget voldsom konditionstræning eller meget voldsomme stød (mountainbike i kuperet terræn f.eks).

Anmeld

9. juli 2014

Miss BananaHammock

modesty skriver:

Ingen cykling?! Det er da helt vildt. 

Hvad er det for en klinik?

Jeg var på Riget, som er den klinik i landet med mest ekspertise og erfaring, og de sagde at jeg måtte gøre hvad der passede mig, så længe der ikke var tale om meget voldsom konditionstræning eller meget voldsomme stød (mountainbike i kuperet terræn f.eks).

Ja altså cykling som i mere end ned til brugsen eller på job.

Jeg er i behandling på Horsens fertilitetsklinik. Ved at Skejby også anbefaler det samme. Hvem der har "ret" har jeg ikke overskud til at tænke over - følger bare de anvisninger jeg har fået.

Men det ska også lige tilføjes at jeg heller ikke fik samme anvisninger sidste gang - for ca. 2 år siden. De er blevet mere "strikse" siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.