Der er 18 måneder mellem mine piger og jeg havde bækkenløsning med begge to, men med nummer 2 var det selvsagt værre, fordi jeg jo havde en lille pige i forvejen. Nå, det er ikke det der er vigtigt, pointen her er at der må man jo heller ikke løfte noget som helst, så jeg købte en lille klap-sammen skammel jeg havde i bilen til autostolen. Den kunne lige foldes ud, så kunne datteren selv kravle op.
Jeg tænker at mht. til tremmesengen, kunne I (hvis en af jer er lidt fingernem) måske skære et par af tremmerne i fodenden over så han selv kan kravle ud og ind (husk det kun skal være tremmerne, ikke overliggeren). Hvis han ikke kan finde ud af at blive inde, så sæt de fjernede tremmer sammen med nogle tværstivere og lav et beslag så du kan sætte den i, når han ikke skal bruge hullet.
Jeg tænker også at når nu ægget HAR sat sig fast og du er gravid, er det jo heller ikke smart at rende og løfte en masse, så der er "lågen" i sengen jo også smart.
Og et lille råd: lad være med at have dårlig samvittighed over at lære din søn at blive mere selvstændig. Jeg tror det er sundt for ungerne at lære at gøre ting selv, fx selv kravle op i autostolen eller selv kravle op og ned af trapper, selvfølgelig under overvågning.
Og hvis han bliver ked af det, så sæt dig ned og lad ham kravle op på skødet, og blæs på hvad andre synes.
Åh ja, og en lille letvægts paraplyklapvogn er guld værd til trætte børn..
Anmeld