Hundesitter i problemer :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2014

Rockertand

Christine skriver:

Ej? Hvorfor skal det gå udover katten? 

Nu sammenligner du en hund og kat, det er 2 vidt forskellige behov de har, en kat kan sagtens være foruden menneskekontakt, selvom den er vant til det, mens en hund har stort behov for kontakt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Christine

Rockertand skriver:

Nu sammenligner du en hund og kat, det er 2 vidt forskellige behov de har, en kat kan sagtens være foruden menneskekontakt, selvom den er vant til det, mens en hund har stort behov for kontakt.

Det synes jeg godt nok er meget hundemenneskeagtigt skrevet!! En kat bryder sig bestemt ikke om at flytte bolig, hvilket ville være nødvendigt.

Jeg synes det er hundeejer der har kvajet sig og jeg håber ts kan få fat på dem og få dem til at finde en løsning.

Forstår ikke at folk anskaffer sig en hund når de alligevel ikke gider være "bundet" af den. For er enig i at en hund på ingen måde kan klare sig uden sin ejer. Derfor får vi aldrig en 

Anmeld

4. juli 2014

melila

Troldemommi skriver:

Godmorgen

Jeg passer en hund i disse uger, hunden bor tæt på mig ca 50 meter så det er nemt at smutte derover 4 gange om dagen, morgen ca kl halv 8, middag ca kl 13,00, eftermiddag ca kl 17 og aften ca kl 21,00.

Hunden er en lille sød halvgammel hund af racen indenfor terrier

Jeg lader den rende rundt i haven imens jeg sørger for de praktiske ting, og to gange om dagen går vi tur, sammen med mine to børn på 2 og 0 år.

Jeg syntes jeg gør det så godt jeg kan, og har ikke rigtig tid til mere, jeg skal jo også passe mine unger.

Hunden kan ikke bo hos os da vi har en kat der hader hunde.

Familien som er på ferie kommer først hjem D 21 juli

Nu kommer problemet

Deres nabo kom ud til mig imorges og begyndte at brokke sig højlydt over at hunden gør om natten noget jeg indtil videre ikke har oplevet og derfor har svært ved at forholde mig til, men okay jeg vil ikke lydt som om jeg ikke tror på hende, de deler rækkehus så deler en mur :-)

Hun sagde at det var dyreplageri og at hvis det fortsætter må hun gøre noget ved det??? ved ikke hvad hun mener med det.

Nu aner jeg bare ikke hvad jeg skal gøre

Skal jeg besøge den noget mere? Har bare svært ved at få tid til det

Skal jeg fortælle det til familien? Det har jeg ikke lyst til da det måske ødelægger deres velfortjente ferie, og det er sådan en dejlig familie som har haft en svær tid og de har brug for en afslappende ferie sammen.

Hvad filan skal den her hundelufter stille op, jeg vil altså ikke sove ved hunden, jeg har min mand og børn og det er hos dem jeg skal sove.

Håber på nogle gode råd, jeg vil jo ikke lave rav i deres naboskab.

Monica

PS de har med vilje ikke hunden i hundepension men årsagen kender jeg ikke.

Havde jeg vidst hvor den hund var, havde jeg meldt det med det samme! Sikke noget dyrepageri at tage væk fra sin hund og så få en til at komme og se til den 4 gange om dagen i så lang tid!! Tror da fanden den gør og piver! Den er blevet forladt og går 22 timer alene om dagen. Stakkels dyr! Og håber godt nok at du gør noget ved det! 

Anmeld

4. juli 2014

asff

Troldemommi skriver:

Godmorgen

Jeg passer en hund i disse uger, hunden bor tæt på mig ca 50 meter så det er nemt at smutte derover 4 gange om dagen, morgen ca kl halv 8, middag ca kl 13,00, eftermiddag ca kl 17 og aften ca kl 21,00.

Hunden er en lille sød halvgammel hund af racen indenfor terrier

Jeg lader den rende rundt i haven imens jeg sørger for de praktiske ting, og to gange om dagen går vi tur, sammen med mine to børn på 2 og 0 år.

Jeg syntes jeg gør det så godt jeg kan, og har ikke rigtig tid til mere, jeg skal jo også passe mine unger.

Hunden kan ikke bo hos os da vi har en kat der hader hunde.

Familien som er på ferie kommer først hjem D 21 juli

Nu kommer problemet

Deres nabo kom ud til mig imorges og begyndte at brokke sig højlydt over at hunden gør om natten noget jeg indtil videre ikke har oplevet og derfor har svært ved at forholde mig til, men okay jeg vil ikke lydt som om jeg ikke tror på hende, de deler rækkehus så deler en mur :-)

Hun sagde at det var dyreplageri og at hvis det fortsætter må hun gøre noget ved det??? ved ikke hvad hun mener med det.

Nu aner jeg bare ikke hvad jeg skal gøre

Skal jeg besøge den noget mere? Har bare svært ved at få tid til det

Skal jeg fortælle det til familien? Det har jeg ikke lyst til da det måske ødelægger deres velfortjente ferie, og det er sådan en dejlig familie som har haft en svær tid og de har brug for en afslappende ferie sammen.

Hvad filan skal den her hundelufter stille op, jeg vil altså ikke sove ved hunden, jeg har min mand og børn og det er hos dem jeg skal sove.

Håber på nogle gode råd, jeg vil jo ikke lave rav i deres naboskab.

Monica

PS de har med vilje ikke hunden i hundepension men årsagen kender jeg ikke.

Så vil jeg opfordre kraftigt, til at du anbringer den i en kennel for dem! Selvom de har fortjent en ferie, så efterlader man bare ikke et levende dyr på den måde! Undskyld sproget, men skid hul i hvad de siger; den hund skal have opmærksomhed, og det er lige nu! 

Anmeld

4. juli 2014

ano14316

EJ ALTSÅ SÅ SLAP DOG AF!!!!!

Hvad er det i har så travlt med at ville melde??
At hunden har mad og vand og bliver luftet 2 gange dagligt?

Der er altså ikke noget at melde nogen steder!

Ja - det er ikke den smarteste løsning, og der skal findes en anden, men det er altså ikke hverken vanrøgt eller dyrplageri.

Anmeld

4. juli 2014

aarhusmor

Jeg ved ikke hvordan man kan forsvare at en hund skal blive alene hjemme i 3 uger, selvom nogen lufter den.

Du bliver nødt til at ringe til dem og sige at der skal findes en løsning nu, da den har svært ved at være alene. Kan de ikke finde den, så kør den på kennel, eller spørg i området om nogen kan passe den fuld tid.

Jeg vil også lige rose dig, synes det er flot du kommer derover så meget, trods børn og eget liv.

Anmeld

4. juli 2014

Troldemommi

aarhusmor skriver:

Jeg ved ikke hvordan man kan forsvare at en hund skal blive alene hjemme i 3 uger, selvom nogen lufter den.

Du bliver nødt til at ringe til dem og sige at der skal findes en løsning nu, da den har svært ved at være alene. Kan de ikke finde den, så kør den på kennel, eller spørg i området om nogen kan passe den fuld tid.

Jeg vil også lige rose dig, synes det er flot du kommer derover så meget, trods børn og eget liv.

Tak lidt ros trænger jeg faktisk til

Jeg har lige skrevet en Update, hunden bor nu hos os, håber bare det bedste og frygter det værste

Monica

Anmeld

4. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville helt sikkert kontakte dens ejer og forklare dem, at situationen slet ik er holdbar i længen, da hunden ik trives. Jeg ville tilbyde dem at køre den på internat ( mod at de selv betaler self ) eller bede dem finde en anden løsning, da der jo også er naboer der har klaget. 

Syntes at det er synd for hunden, men tænker ik at det er "dyreplageri" da du jo kigger til den, lufter den osv. 

Tænker om det evt ku være muligt at den var med over ved jeg, nogle timer hver dag, inden sengetid, så den lige ka få lidt extra opmærksomhed?  Ang katten, så gemmen den sig vel bare lidt, mens der er en hund på besøg? Det gøre vores i hvert fald. Vh stine

Anmeld

4. juli 2014

isabellasmor

Mor og meget mere skriver:

Det er dyreplageri og helt i modstrid med hundens natur at være alene så mange timer i døgnet. Tre uger på den måde er mere end rigeligt til at ødelægge en hunds trivsel på. Den savner ikke legetøj, men sin flok - og flokken kan kun erstattes af andre mennesker, som er der for den mere end bare på kortere besøg. 

i mine øjne er det ikke dyreplageri. Jeg mener så heller ikke at man er bundet alle steder pga et kæledyr, man gør sig sine forholdregler og sørge for mennesket omkring den og mad og vand, det kan dyrene sagtnes klare... Dem jeg ser i hvert fald om jeg ville gøre det samme som hundeejer og i så lang tid? Nej.. Men jeg mener ikke det er dyrplageri..

Anmeld

4. juli 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Rockertand skriver:

NOGLE katte dur faktisk ikke, at være alene mange timer....

Jeg kan heller ikke se, hvorfor det skal gå ud over deres kat?

En kat foretrækker at være hvor den plejer, og er ikke altid så nem at rykke rundt på som en hund...

Jeg håber, du finder en løsning..Synes jeg så, der var en update i en ny tråd?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.