Hundesitter i problemer :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2014

esioul

Troldemommi skriver:

Det et synd for den, men at bo hos den det kan jeg ikke

Så ville jeg kontakte familien.

Det er sq synd den skal leve på den måde de næste mange uger.

Øv hvor jeg hader at nogle bare kan skride på ferie, og så ikke tænke længere end det.

Om hunden gøede eller ej, synes jeg stadig ikke det er en holdbar løsning i så mange uger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

Lukas&Liam<3

Men holder katten sig ikke bare væk hvis hunden kommer ind til jer?

Anmeld

4. juli 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg kan godt forstå at naboen vil tage affære det havde jeg også gjort!

Sådan en måde får man bare IKKE passet en hund på!!! 3 uger mere hvor den skal bo alene og kun tilses 4 gange om dagen?

Hunden forstår det jo ikke. Enten må du tage den med hjem, eller også må i finde en der kan passe den på fuld tid!!!

Anmeld

4. juli 2014

Albertsen92

Det er godt nok synd for hunden.
Forstår ikke de ikke har sørget for bedre pasning?
Puha, ikke engang en eneste dag, ville jeg få passet min hund på den måde

Hunde hader at være alene!

Ville ringe til ejerne, og spørge om noget familie ikke kan have den.. De må tage ansvar for deres hund, ferie eller ej!

Anmeld

4. juli 2014

stjernehimmel

Ved familien godt at den blot bliver luftet et par gange om dagen og derefter er fuldstændig alene igen??

For jeg synes godt nok at det er dyrplageri i stor stil at den stakkels hund blot bliver luftet og fodret, for derefter at være overladt til sig selv I SÅ MANGE DAGE!!

Må erkende at jeg faktisk er DYBT forarget, hvis man har råd til at tag på ferie og man mener man har lyst til at ha hund så børn man FANME os sørge for at tag sig ordentligt af den.. men jeg kan godt se at det koster penge at tag den på internat....

EIJ men har så ondt af den hund...

Anmeld

4. juli 2014

isabellasmor

Troldemommi skriver:

Godmorgen

Jeg passer en hund i disse uger, hunden bor tæt på mig ca 50 meter så det er nemt at smutte derover 4 gange om dagen, morgen ca kl halv 8, middag ca kl 13,00, eftermiddag ca kl 17 og aften ca kl 21,00.

Hunden er en lille sød halvgammel hund af racen indenfor terrier

Jeg lader den rende rundt i haven imens jeg sørger for de praktiske ting, og to gange om dagen går vi tur, sammen med mine to børn på 2 og 0 år.

Jeg syntes jeg gør det så godt jeg kan, og har ikke rigtig tid til mere, jeg skal jo også passe mine unger.

Hunden kan ikke bo hos os da vi har en kat der hader hunde.

Familien som er på ferie kommer først hjem D 21 juli

Nu kommer problemet

Deres nabo kom ud til mig imorges og begyndte at brokke sig højlydt over at hunden gør om natten noget jeg indtil videre ikke har oplevet og derfor har svært ved at forholde mig til, men okay jeg vil ikke lydt som om jeg ikke tror på hende, de deler rækkehus så deler en mur :-)

Hun sagde at det var dyreplageri og at hvis det fortsætter må hun gøre noget ved det??? ved ikke hvad hun mener med det.

Nu aner jeg bare ikke hvad jeg skal gøre

Skal jeg besøge den noget mere? Har bare svært ved at få tid til det

Skal jeg fortælle det til familien? Det har jeg ikke lyst til da det måske ødelægger deres velfortjente ferie, og det er sådan en dejlig familie som har haft en svær tid og de har brug for en afslappende ferie sammen.

Hvad filan skal den her hundelufter stille op, jeg vil altså ikke sove ved hunden, jeg har min mand og børn og det er hos dem jeg skal sove.

Håber på nogle gode råd, jeg vil jo ikke lave rav i deres naboskab.

Monica

PS de har med vilje ikke hunden i hundepension men årsagen kender jeg ikke.

jeg synes du i forvejen ser til hunden mange gange om dagen. jeg vil IKKE kalde det dyreplageri. 

som en anden foreslår, noget legetøj den kan beskæftige sig med måske? 

og jeg ville hverken tage hunden ind og få katten passet eller lade dem gå sammen hvis de ikke kan sammen, eller tage over og sove ved hunden. det er trods alt kun 3 uger, havde hundens liv set sådan ud, havde det været en helt anden snak. 

Anmeld

4. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Sådan kan en hund ikke leve i ugevis. Den er et flokdyr, og den mangler selskab. Jeg synes, det er rigtigt surt for dig at have fået dette ansvar, men du er nødt til enten at være hos den om natten eller tage den med hjem og holde den adskilt fra katten. Det ER dyreplageri. 

Anmeld

4. juli 2014

ano14316

Hvis du eller andre ikke kan være sammen med hunden om aftenen/natten så synes jeg du skal ringe til familien og sige at det her går ikke...
hunden kan ikke være alene om natten og skal ikke være alene så mange timer om dagen.. Så må de finde nogen der kan passe hunden og hvor hunden kan være.. og ellers må den på internat.

Du kan jo roligt sige at du ikke vidste man ikke kunne gøre sådan med en hund, da du jo kun har kat, og dem kan man sagtens gøre sådan med.

Håber du finder en løsning..

Kan i øvrigt sagtens forstå naboen, jeg har også boet et sted hvor at hunden gøet non-stop hele natten hvis familien ikke var hjemme, en gang tog jeg den over til os, det var så sidstegang, da den pissede alle vejne AD!!!
Men var også så gal over de bare tog afsted selvom vi havde sagt hvordan den havde det..

Anmeld

4. juli 2014

bøllen

Troldemommi skriver:

Godmorgen

Jeg passer en hund i disse uger, hunden bor tæt på mig ca 50 meter så det er nemt at smutte derover 4 gange om dagen, morgen ca kl halv 8, middag ca kl 13,00, eftermiddag ca kl 17 og aften ca kl 21,00.

Hunden er en lille sød halvgammel hund af racen indenfor terrier

Jeg lader den rende rundt i haven imens jeg sørger for de praktiske ting, og to gange om dagen går vi tur, sammen med mine to børn på 2 og 0 år.

Jeg syntes jeg gør det så godt jeg kan, og har ikke rigtig tid til mere, jeg skal jo også passe mine unger.

Hunden kan ikke bo hos os da vi har en kat der hader hunde.

Familien som er på ferie kommer først hjem D 21 juli

Nu kommer problemet

Deres nabo kom ud til mig imorges og begyndte at brokke sig højlydt over at hunden gør om natten noget jeg indtil videre ikke har oplevet og derfor har svært ved at forholde mig til, men okay jeg vil ikke lydt som om jeg ikke tror på hende, de deler rækkehus så deler en mur :-)

Hun sagde at det var dyreplageri og at hvis det fortsætter må hun gøre noget ved det??? ved ikke hvad hun mener med det.

Nu aner jeg bare ikke hvad jeg skal gøre

Skal jeg besøge den noget mere? Har bare svært ved at få tid til det

Skal jeg fortælle det til familien? Det har jeg ikke lyst til da det måske ødelægger deres velfortjente ferie, og det er sådan en dejlig familie som har haft en svær tid og de har brug for en afslappende ferie sammen.

Hvad filan skal den her hundelufter stille op, jeg vil altså ikke sove ved hunden, jeg har min mand og børn og det er hos dem jeg skal sove.

Håber på nogle gode råd, jeg vil jo ikke lave rav i deres naboskab.

Monica

PS de har med vilje ikke hunden i hundepension men årsagen kender jeg ikke.

Må indrømme jeg syntes det er synd for hunden . Du tilser den de gange du kan, men at overlade en hund til sig selv så længe er ikke i orden. Jeg ville kontakte ejerne hvis hunden ikke kan bo hos jer 

Anmeld

4. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
isabellasmor skriver:

jeg synes du i forvejen ser til hunden mange gange om dagen. jeg vil IKKE kalde det dyreplageri. 

som en anden foreslår, noget legetøj den kan beskæftige sig med måske? 

og jeg ville hverken tage hunden ind og få katten passet eller lade dem gå sammen hvis de ikke kan sammen, eller tage over og sove ved hunden. det er trods alt kun 3 uger, havde hundens liv set sådan ud, havde det været en helt anden snak. 

Det er dyreplageri og helt i modstrid med hundens natur at være alene så mange timer i døgnet. Tre uger på den måde er mere end rigeligt til at ødelægge en hunds trivsel på. Den savner ikke legetøj, men sin flok - og flokken kan kun erstattes af andre mennesker, som er der for den mere end bare på kortere besøg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.