Er det for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har heller ikke skrevet, at hun aldrig har holdt en baby før. Skrev at hun ikke har meget erfaring med det. Har været en del af familien i noget tid nu og ved med sikkerhed, at hun ikke har holdt mange nyfødte. 

Hvis hun var min egen datter, der lige var blevet storesøster, havde sagen da også været en helt anden. Synes ikke man kan sammenligne kærestens niece med ens egne børn... 

jeg samligner heller ikke, jeg siger bare at hun jo er stor nok til at vide at hun skal være forsigtig, og hvis hun ikke selv løfter pigen, sker der jo ikke noget. Men det er jo heller ikke sikkert hun vil, men hvis hun spurgte(eller foældrene spurgte for hende, havde jeg nok ladet hende) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har fået lov at holde mine niecer inden de var et døgn gamle alle 3 gange...

men din kærestes niece det er jo en gang længere ude...

Alle 3 gange var det som de andre skrev af forslag: sad ned og fik overrakt baby svøbt i en dejlig dyne og min mor ikke længere væk end at hun ville kunne række ud og gribe hvis det skulle gå galt...

og jeg var altså 14 første gang

Anmeld

30. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har heller ikke skrevet, at hun aldrig har holdt en baby før. Skrev at hun ikke har meget erfaring med det. Har været en del af familien i noget tid nu og ved med sikkerhed, at hun ikke har holdt mange nyfødte. 

Hvis hun var min egen datter, der lige var blevet storesøster, havde sagen da også været en helt anden. Synes ikke man kan sammenligne kærestens niece med ens egne børn... 

Hvis det er frygten for, at der sker noget, der plager dig, så er det da det samme, om det er en niece, en storesøster eller nabobarnet, der holder den lille. Men jeg kan ikke se nogen fare ved det, når det store barn sidder ned med den lille - de skal jo ikke være alene i situationen.

Mine unger er som nyfødte blevet holdt af niecer, nevøer og storesøster på hhv. 4 og 5 år, og stoltheden, der lyser ud af dem på fotos fra dengang, er stadig lige til at blive glad i låget af at se på.

Anmeld

30. juni 2014

Christine

2721 skriver:

Jeg følte ikke rigtig for at nogen skulle holde min søn da han var nyfødt og meget muligt jeg er skide sær, men du skal mærke efter hvad du har det godt med. Ja, det er jeres begges barn, men som nybagt mor er man bare enormt sårbar. Kram

Så sær er jeg også 

Jeg fik også frabedt mig besøg på hospital ved nr. 2 da det simpelthen er for hårdt og man bliver jo alligevel smidt hjem så hurtigt som muligt, så synes bare ts skal give sig selv et par dage til at finde ud af hvordan hun har det efter fødslen.

Man bestemmer selv og man skal være klar til at "overlade" baby til andre, ellers føles det bare for grimt 

Anmeld

30. juni 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Eller er det i orden, at jeg ikke rigtig føler for, at min kærestes niece på 6-7 år skal have lov til at holde vores nyfødte, når hun kommer med ind for at besøge os på hospitalet? 

Det er for meget. Hvad skulle der ske, i er der jo.

Anmeld

30. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg synes du er pylret.

Din kæreste niece vil jo ikke gå rundt med babyen. Hun vil sidde i en stol/sofa, hvor baby evt. er pakket ind i dynen og så får hun afvide, at det er vigtigt, at hun holder på hovedet - og så kan der sidde en voksen ved siden af. Hvad kan der ske ved, at hun sidder med baby max 5 min. Ingenting - udover, at hun helt sikkert vil være super stolt

Anmeld

30. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tror bare jeg er nervøs for, at der sker noget. At hun taber hende eller sådan noget. Hun er jo trods alt kun et barn og har ingen erfaring med at holde nyfødte.

Hun kan jo sætte sig i sofaen og holde hende

Anmeld

30. juni 2014

tarkoflen

En af mine veninders datter holdte vores lille datter, hun var 6 år gammel. Min veninde havde sagt at hendes datter glædede sig til at holde Thea, og jeg følte mig ærlig talt presset til det! Thea var meget lille ved fødslen og vi havde en lidt hård start, måske det også havde noget at sige i forhold til min utryghed. Men jeg vil så sige, at hun er en værre spradebasse, men da hun blev sat i sofaen og fik Thea i armene, var hun stille og rolig. Havde jeg ikke troet kunne lade sig gøre! Men det kunne det. Nå det jeg vil frem til er, at det ikke var så slemt som frygtet, og jeg tog hurtigt Thea igen, og jeg sad lige ved siden af og støttede hendes hoved.

Du skal gøre hvad du føler for! Men det kan være, at det ikke er så slemt som du forestiller dig, og hvis du tager dine forholdsregler, kan der ikke ske noget.

fra en hønemor til en anden

Anmeld

1. juli 2014

2721

Christine skriver:

Så sær er jeg også 

Jeg fik også frabedt mig besøg på hospital ved nr. 2 da det simpelthen er for hårdt og man bliver jo alligevel smidt hjem så hurtigt som muligt, så synes bare ts skal give sig selv et par dage til at finde ud af hvordan hun har det efter fødslen.

Man bestemmer selv og man skal være klar til at "overlade" baby til andre, ellers føles det bare for grimt 

Nemlig.
Det kan være rigtig svært at komme sig over en situation hvor man har følt sig tvunget til noget man ikke var parat til.
Alle skal tids nok nå at lære den lille at kende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.