Er det for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jamen hvad der skulle ske?

I kunne jo sætte niecen i en sofa, og så ligge en dyne imellem hende og baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

Anonym trådstarter

Er nok bare for hønemor - kan bare mærke, at alting stritter på mig, når jeg tænker på det. Men hopper nok med på det sidste forslag.. At hun sidder ned og får overrakt baby pakket rigtig godt ind i en dyne. Det kan mine nerver vist godt holde til.. Og forhåbentlig bliver både hun og min kæreste glad.

Anmeld

30. juni 2014

2721

Anonym skriver:

Eller er det i orden, at jeg ikke rigtig føler for, at min kærestes niece på 6-7 år skal have lov til at holde vores nyfødte, når hun kommer med ind for at besøge os på hospitalet? 

Jeg følte ikke rigtig for at nogen skulle holde min søn da han var nyfødt og meget muligt jeg er skide sær, men du skal mærke efter hvad du har det godt med. Ja, det er jeres begges barn, men som nybagt mor er man bare enormt sårbar. Kram

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Jeg følte ikke rigtig for at nogen skulle holde min søn da han var nyfødt og meget muligt jeg er skide sær, men du skal mærke efter hvad du har det godt med. Ja, det er jeres begges barn, men som nybagt mor er man bare enormt sårbar. Kram

Netop. Synes allerede jeg er sårbar omkring det nu og hun er ikke engang født endnu!

Anmeld

30. juni 2014

tinemus79

Jeg kan godt forstå at du føler du vil beskytte din lille nye guldklump mod alt. 

Jeg vil dog give en af de andre ret i at med en dyne og siddende i en sofa burde alt være sikkert nok. Det kommer også an på hvor tæt i er på pigen og hvor moden hun er. 

Jeg ville nok prøve at sige til mig selv.  Jeg tager stilling til det når jeg skal krydse den bro. Som gravid har vi mange følelser i klemme.  

Anmeld

30. juni 2014

TNBC

Anonym skriver:

Har ikke talt med min kæreste om det, da jeg godt kan mærke, at jeg selv synes det er en lidt "forkert" følelse at have. 

Ville bare aldrig kunne tilgive mig selv, hvis jeg så gav hende lov og der så skete noget med vores barn.

Hvad er du bange for at der vil ske, ved at hun sidder i en stol/sofa med babyen med en voksen ved siden af? Hun taber hende jo ikke, læg en dyne og så babyen ovenpå, og så en voksen der holder en ved barnets hoved. 
En 6-7årig pige forstår jo godt at hun skal være forsigtig med en baby.

Og i teorien ved du jo ikke om hun har holdt en baby før. Hendes forældres venner eller andre har måske mindre børn, som hun har prøvet at sidde med

Jeg ser tit børn der er yngre der sidder med deres søskende. 

Anmeld

30. juni 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Eller er det i orden, at jeg ikke rigtig føler for, at min kærestes niece på 6-7 år skal have lov til at holde vores nyfødte, når hun kommer med ind for at besøge os på hospitalet? 

Jeg synes du skal lade hende.. Sæt dig, eller lad din mand gøre det, med hende i samme seng som dig/ham, og lad hende sidde der, med baby i dynen, jeg lover dig hun sidder bumstille - selv min søster på 18 år sad HELT stille da hun sad med Anthon første gang

Og du kan evt. bede hende vaske og spritte hænder først

Anmeld

30. juni 2014

2721

Anonym skriver:

Netop. Synes allerede jeg er sårbar omkring det nu og hun er ikke engang født endnu!

Ingen andre end dig selv kan vide hvad der er bedst.

Alle andre kan sige havd de synes du burde gøre, men lov mig ikke at lade sig presse.
Kram

Anmeld

30. juni 2014

VIPpigen

Jeg syntes det kommer helt an på jeres forløb... Her var vores datter forbudt område nærmest (hun lå på neo) for alle. Altså de måtte holde hende i hånden, og nusse hende på kinden... Men ingen fik lov at holde hende da hun blev kastet rundt mellem læger, sygeplejer, og os...

Hvis lillebror skulle komme ud for samme blev det samme rutine... Men er alt bare tip top med lillebror, så bliver både storesøster, niece og nevø plantet i sofaen, og får ham pakket ind i en dyne... Om jeg ville kunne gøre det hvis det er mit første barn ved jeg ikke... Men intet problem med nummer 2...

Du skal gøre hvad du føler er mest rigtigt

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvad er du bange for at der vil ske, ved at hun sidder i en stol/sofa med babyen med en voksen ved siden af? Hun taber hende jo ikke, læg en dyne og så babyen ovenpå, og så en voksen der holder en ved barnets hoved. 
En 6-7årig pige forstår jo godt at hun skal være forsigtig med en baby.

Og i teorien ved du jo ikke om hun har holdt en baby før. Hendes forældres venner eller andre har måske mindre børn, som hun har prøvet at sidde med

Jeg ser tit børn der er yngre der sidder med deres søskende. 

Jeg har heller ikke skrevet, at hun aldrig har holdt en baby før. Skrev at hun ikke har meget erfaring med det. Har været en del af familien i noget tid nu og ved med sikkerhed, at hun ikke har holdt mange nyfødte. 

Hvis hun var min egen datter, der lige var blevet storesøster, havde sagen da også været en helt anden. Synes ikke man kan sammenligne kærestens niece med ens egne børn... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.