Stoler ikke på de der æl-teste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.053 visninger
28 svar
0 synes godt om
14. august 2009

hemli'

Nu har jeg brugt 9 æl-teste, og stadig kun én streg. Igår og i dag har der været en anelse af nr. 2 streg, men det skulle jo ikke betyde noget. Eller betyder det, at æl kommer nærmere?

I dag her til aften har jeg mega ondt i den ene side, hvilket plejer at være symptom for ægløsning, har jeg da altid troet, og også ondt i resten af underlivet. Hvad skulle det ellers være? Så jeg er ved at opgive troen på de æl-teste.

Andre, der har prøvet æl-teste, uden at få et positivt resultat? Og som måske alligevel er blevet gravide, på trods af manglende æl i følge testene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Zelania

Hej du.

Jeg har ikke så meget forstand på ÆL-teste og jeg har personligt aldrig brugt dem (Hermed ikke sagt det ikke er fint nok for nogle at bruge dem)

Jeg har ikke haft problemer med at blive gravid uden. De siger jo det er nemmest at blive gravid midt imellem menstrautionerne, jeg er ikke helt sikker på hvornår jeg selv blev det da jeg blev gravid efter et månede med Minimalt samliv, så det var ret utroligt.

Men det aller bedste råd som jeg har prøvet at følge, som jeg kan give alle der gerne vil have den lille spire i maven er faktisk noget så simpelt, men kan også være svært for mange.

Lad være med at tænke for meget på du gerne vil blive gravid, for når man tænker på det konstant kan det blive meget sværere.

Ved godt det ikke er nemt Men prøv at lade være med at tænke for meget over det. Have et ganske almindeligt samliv og når du mindst venter det er den der

Held og lykke med det..

Mange krammer herfra

Anmeld

14. august 2009

Ni-ko-li-ne

jeg tror ikke der er noget i vejen med testene... når der begynder at være en svag streg er det ÆL kommer indenfor de nærmeste dage... den dag hvor streg nummer to er så tydelg som den anden er den da hvor ÆL sker.... det er bare meget forskelligt hvornår man har ÆL så det kan være du skal teste senere end der står

Anmeld

15. august 2009

Misjelle

Jeg har svømmet rundt i ÆL-teste, da jeg prøvede at blive gravid. Men var nu mere frustrerende en hjælpende, da jeg aldrig har stået med en positiv test . Jeg testede også den dag jeg blev gravid  + dagene efter, og der  var der kun en antydning af streg nummer 2. Var nu rimelig sikker på at jeg havde ÆL den dag, både pga. små smerter og havde æggehvide-agtigt udflåd . Jeg ville hellere stole på kroppens signaler end testene, men har jo heller ikke haft noget positivt ud af det på trods af at have prøvet adskillige mærker og i rigtig mange måneder.

Held og lykke med det hele .

Anmeld

15. august 2009

3drenge

Jeg prøvede også æl teste og synes de virkede fint. Min første mens. dato var d. 2 jan og jeg regnede ud at de bedste dage, at blive gravid i var d. 16-18 jan, der viste æg teste også positiv.

Jeg blev gravid d. 18 jan, ved det med sikkerhed, da vi kun var sammen den ene gang (har meget nem ved at blive gravid)

Sidste gang jeg var gravid talte jeg 14 dage frem fra mens. datoen og der blev jeg også gravid første gang.

held og lykke med det.

Anmeld

17. august 2009

Hende den lille

Hej hemli'

Tak - tak - tak!!!  Jeg troede jeg var alene! Jeg står nemlig med helt det samme problem. Jeg burde også have ægløsning nu og mine tests siger også negativ!  mine instinkter siger mig, at jeg altså har ægløsning, eller også er jeg frygteligt tæt på. Jeg sys jeg er våd, min livmoderhals er fremme og blød og smidig - alting synes at passe på symptomer. Dog synes jeg at instinktet er rigtigt. Men nu er jeg begyndt at tvivle på mine egne instinkter, fordi jeg ikke har den dumme positive test i hånden! ØV! Hvad skal vi dog gøre?  Jeg støtter dig i hvert fald - jeg håber at du vil skrive til mig, når der sker noget godt - for så har jeg vel også håb?

Kram fra Karl

Anmeld

17. august 2009

Filuka

Hmmm... Jeg er ikke engang begyndt at teste endnu - men de ligger klar i skabet. Kan godt forestille mig at man bare bliver mere "skør" af de teste og det giver anledning til mere frustration og bekymring, når de ikke viser positiv. Man er jo så bange for i forvejen at der ikke sker noget - og har man nu slet ikke ægløsning, så sker der da i hvertfald slet ikke noget

Er i hvertfald super glad for dit indlæg - skulle det nu ske, at mine viser negative, når jeg kommer dertil. Nu ved jeg ikke om du tidligere har været på p-piller, men det kan også give lidt usikkerhed omkring datoen for ægløsning når kroppen selv skal til at finde ud af det. Krydser fingre for dig

Hilsen fra en i samme båd

Anmeld

17. august 2009

Henriette72

Jeg har også brugt dem og de virkede altså fint hos mig 

Jeg fulgte det skema der viser hvornår man skal starte og blev ganske skuffet da jeg ikke stod med en positiv test 14 dage efter mens 1. dag... Det viser sig så at jeg først har ÆL 18 dage efter. Så giver det hele mening da det har taget os 9 mdr at blive gravide. Vi har hygget for tidligt 
Jeg tog ÆL test i 2 mdr og så var den der....

Jeg var også ved at miste tålmodigheden med de tests, men de gav altså bonus

Held & lykke

Anmeld

17. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ka-ri-na skriver:

jeg tror ikke der er noget i vejen med testene... når der begynder at være en svag streg er det ÆL kommer indenfor de nærmeste dage... den dag hvor streg nummer to er så tydelg som den anden er den da hvor ÆL sker.... det er bare meget forskelligt hvornår man har ÆL så det kan være du skal teste senere end der står

Der bliver jeg lidt forvirret for i brugsanvisningen står der at stregen skal være ligeså eller endnu tydeligere end kontrolstregen   Det synes jeg virkelig er en vurderingssag og jeg er altid lidt usikker på om den nu ER / var ligeså tydelig...  
Rosa som har taget 2 positive ÆL-teste indenfor 24 timer...

Anmeld

17. august 2009

Henriette72

Rosa skriver:

Der bliver jeg lidt forvirret for i brugsanvisningen står der at stregen skal være ligeså eller endnu tydeligere end kontrolstregen   Det synes jeg virkelig er en vurderingssag og jeg er altid lidt usikker på om den nu ER / var ligeså tydelig...  
Rosa som har taget 2 positive ÆL-teste indenfor 24 timer...

Det er altid den første positive test du skal regne med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.