Adskilte mavemuskler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2014

Isabella_mor

Papillon skriver:

Min kløft er heldigvis ikke så stor. Tror ikke den er et problem, andet end det generer mig, at jeg ikke må træne (rigtigt)

Men jeg tænker da at man næsten må kunne gøre noget selv, før det kommer så vidt, som i det omtalte program 

Jeg fandt en pjece på nettet fra hvidovre hospital omkring nogle træningsøvelser man må lave i forbindelse med mavemuskler der var adskildte. Det var fra en fysioterapeut har du overvejet at gå til en sådan  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

Papillon

Isabella_mor skriver:

Jeg fandt en pjece på nettet fra hvidovre hospital omkring nogle træningsøvelser man må lave i forbindelse med mavemuskler der var adskildte. Det var fra en fysioterapeut har du overvejet at gå til en sådan  

Vil se om jeg kan finde den, tak

Tanken har strejfet mig, men pengene er ikke lige til det

Anmeld

29. juni 2014

Isabella_mor

Papillon skriver:

Vil se om jeg kan finde den, tak

Tanken har strejfet mig, men pengene er ikke lige til det

ja e er ikke helt billigt. 

Anmeld

29. juni 2014

Mor til Frederic og Freya

Papillon skriver:

Mine mavemuskler er skilt ad her efter graviditet og fødsel. Har svært ved at finde ret meget på nettet om tilstanden, der vist hedder rectus diastase, så nu prøver jeg her.

Hvor lang tid er musklerne om at finde sammen igen? Kan man gøre noget for at fremskynde processen? Må man træne core, skrå mavemuskler og/eller ryg? Her tænker jeg på hjemme på gulvet-træning i eget tempo, ikke noget vildt og voldsomt.

Er nok ikke den rette at spørge...

Inden/under graviditet med den første havde jeg six pak på maven og var med på hold 1-2 stk om dagen inkl mit eget styrketrænings program.

Men efter det første pks er de aldrig blevet det samme og da slet ikke efter nr 2 pks. Slapper jeg af i maven ligner jeg stadig en der er gravid i 30. uge - stadig lige kugle rund graviditiets mave. Lige meget hvor meget jeg træner - ændre kost - sulter osv. så er det som om der ingen forbindelse er til mavemusklerne..

Det er jeg monster meget ked af og sådan har det været i 2 år nu... Hadder min min mave...

Anmeld

29. juni 2014

AnneBJ

Prøv at besøge siden www.superfitmor.dk under fanden "flad mave"

Thora der har siden har selv haft delte mavemuskler og har lavet et program der kan træne dem godt op igen. Er ikke så meget inde i netop dén træning, men har prøvet nogle af hendes andre programmer, og anbefaler hende meget gerne!

Anmeld

23. juli 2014

Mor1985

Du kan også prøve at kigge ind på denne side www.mavenogmig.dk for et genoptræningsprogram for adskilte mavemuskler.

Anmeld

23. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså hvor adskilte er de? Jeg gik til efterfødselstræning hos en fys, og der lavede vi ALLE maveøvelser (i passende variant alt efter hvornår vi havde født). Hun sagde at havde man 1,5-2cm imellem (eller mere) skulle man tage det stille og roligt, men ikke noget med at det var helt nogo.  

Anmeld

23. juli 2014

lineog4

Mor1985 skriver:

Du kan også prøve at kigge ind på denne side www.mavenogmig.dk for et genoptræningsprogram for adskilte mavemuskler.

Har du prøvet det?  Har meget adskilte mave muskler - to graviditeter i streg smadrede lige dem :-( men vil heller ikke investere 900 i luft

Anmeld

23. juli 2014

Mor1985

lineog4 skriver:

Har du prøvet det?  Har meget adskilte mave muskler - to graviditeter i streg smadrede lige dem :-( men vil heller ikke investere 900 i luft

Ja det har jeg. 3 fødslen på 4 år og mine mavemuskler havde det ikke særlig godt. Det har krævet en indsats at få dem lukket, men det er de til gengæld blevet, så kan kun anbefale det!!

Anmeld

23. juli 2014

lineog4

Ja det har jeg. 3 fødslen på 4 år og mine mavemuskler havde det ikke særlig godt. Det har krævet en indsats at få dem lukket, men det er de til gengæld blevet, så kan kun anbefale det!!

Brugte du det bælte? Ja nåede vist også 3 fødsler på 3 år og 4 på 7 og var ikke god til at træne maven før heller ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.