Adskilte mavemuskler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.257 visninger
24 svar
2 synes godt om
28. juni 2014

Papillon

Mine mavemuskler er skilt ad her efter graviditet og fødsel. Har svært ved at finde ret meget på nettet om tilstanden, der vist hedder rectus diastase, så nu prøver jeg her.

Hvor lang tid er musklerne om at finde sammen igen? Kan man gøre noget for at fremskynde processen? Må man træne core, skrå mavemuskler og/eller ryg? Her tænker jeg på hjemme på gulvet-træning i eget tempo, ikke noget vildt og voldsomt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Albertsen92

Papillon skriver:

Mine mavemuskler er skilt ad her efter graviditet og fødsel. Har svært ved at finde ret meget på nettet om tilstanden, der vist hedder rectus diastase, så nu prøver jeg her.

Hvor lang tid er musklerne om at finde sammen igen? Kan man gøre noget for at fremskynde processen? Må man træne core, skrå mavemuskler og/eller ryg? Her tænker jeg på hjemme på gulvet-træning i eget tempo, ikke noget vildt og voldsomt.

Mine var 6 mdr om det tror jeg
Men mærkede/så ikke til det, så var ligeglad

Anmeld

28. juni 2014

FamilenStorm

Mener at have hørt at der kan gå op til et helt år, før ens mave er "normAl" igen..

Tror godt du må træne, bare ikke voldsomt hårdt..

Hvis det er en stor bekymring, vil jeg tage fat i lægen og høre hendes/hans vurdering..

Anmeld

28. juni 2014

Albertsen92

Og nej, du må ikke træne mave før de er vokset sammen.

Anmeld

28. juni 2014

Snevejr84

Der kan gå lang tid og du kan finde nogen øvelser på nettet som du må træne

Anmeld

28. juni 2014

Isabella_mor

de skulle ikke vokse helt sammen igen..! det er mine hvertfald ikke, jeg har en god kløft imellem mine mavemuskler (nu er jeg godtnok gravid igen og har en stor stor mave, så nu kan jeg selvfølgelig ikke se det) men det kan også være at de bare ikke vokser sammen igen i MIT tilfælde... og det kan måske også have noget at gøre med at jeg fik kejsersnit??)

jeg ved ikke så meget om det.. men jeg så engang et program med en pige der fik syet sine mavemuskler sammen noget tid efter graviditeten fordi at de ikke var så stærke efter graviditeten, og at de ikke holdt på det de skulle, og derfor lignede hun en der var 4-5 mdr henne, også selvom hun havde forsøgt at træne sine muskler.

det var i programmet Krop Umulig. man kan finde programmerne på tv2 play., hvis man har det. 

Anmeld

29. juni 2014

Papillon

Albertsen92 skriver:

Og nej, du må ikke træne mave før de er vokset sammen.

Øv troede kun det galdt de lige mavemuskler Håber snart de vil finde på plads

Anmeld

29. juni 2014

Papillon

FamilenStorm skriver:

Mener at have hørt at der kan gå op til et helt år, før ens mave er "normAl" igen..

Tror godt du må træne, bare ikke voldsomt hårdt..

Hvis det er en stor bekymring, vil jeg tage fat i lægen og høre hendes/hans vurdering..

Det var længe 

Det er ikke længe siden, jeg har født, så er ikke bekymret endnu. Bare utålmodig

Anmeld

29. juni 2014

Papillon

Snevejr84 skriver:

Der kan gå lang tid og du kan finde nogen øvelser på nettet som du må træne

Jeg har prøvet at søge lidt rundt, men synes det er svært at få klart svar om, hvad der er okay og hvad der ikke er 

Anmeld

29. juni 2014

Papillon

Isabella_mor skriver:

de skulle ikke vokse helt sammen igen..! det er mine hvertfald ikke, jeg har en god kløft imellem mine mavemuskler (nu er jeg godtnok gravid igen og har en stor stor mave, så nu kan jeg selvfølgelig ikke se det) men det kan også være at de bare ikke vokser sammen igen i MIT tilfælde... og det kan måske også have noget at gøre med at jeg fik kejsersnit??)

jeg ved ikke så meget om det.. men jeg så engang et program med en pige der fik syet sine mavemuskler sammen noget tid efter graviditeten fordi at de ikke var så stærke efter graviditeten, og at de ikke holdt på det de skulle, og derfor lignede hun en der var 4-5 mdr henne, også selvom hun havde forsøgt at træne sine muskler.

det var i programmet Krop Umulig. man kan finde programmerne på tv2 play., hvis man har det. 

Min kløft er heldigvis ikke så stor. Tror ikke den er et problem, andet end det generer mig, at jeg ikke må træne (rigtigt)

Men jeg tænker da at man næsten må kunne gøre noget selv, før det kommer så vidt, som i det omtalte program 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.