Ville i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2014

Rockertand

trunte89 skriver:

Jeg var selv afsted med min klasse i den alder. Vi var delt op i små grupper af 4-5 stk som vi SKULLE følges med ( vi havde selv fået lov at ønske ) vi havde en super tur, og kom alle med hjem igen. ( og det var vel at mærke inden mobilens 'opfindelse ' )

Fååårg, du holder dig godt....mobiltelefonen blev opfundet i 1922

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2014

BabyMus

Isabella_mor skriver:

Man er da rimelig stor som 9 - 10 årig. Når jeg tænker på mine niecer og andre børn på samme alder. Og ja i dag har de mobiler. Det gør det jo meget lettere for dem at komme i kontakt med hinanden og lærerne hvis de skulle blive væk  

Helt off topic, men jeg så lige i går at du havde skrevet til Tina Dickow. Tænkte, hende "kender" jeg da, da jeg så dit profilbillede på fb.

Anmeld

22. juni 2014

Isabella_mor

BabyMus skriver:

Helt off topic, men jeg så lige i går at du havde skrevet til Tina Dickow. Tænkte, hende "kender" jeg da, da jeg så dit profilbillede på fb.

Jow, jeg er skam også på facebook  

Anmeld

22. juni 2014

trunte89

Rockertand skriver:

Fååårg, du holder dig godt....mobiltelefonen blev opfundet i 1922

Jo jo, men det var ikke noget man havde den gang, og sket ikke noget børn bare rendte rundt med.

Anmeld

23. juni 2014

3rollinger

Anonym skriver:

3+4 skal på skoleudflugt til bonbon land. De får lov at gå alene rundt men skal "tjekke" ind hver time bestemte steder. De har desuden mobiltelefoner med og læreren har alle numre og omvendt. 

Hvad synes i? Ok eller ej? 

Lige et sidespor, har alle boern i 9-10 aars alderen mobiltelefon nu om dage?

Eller faar de en udleveret af skolen? Hvordan sker det rent praktisk?

Bortset fra det, hvis det er 3.-4. klasse, saa synes jeg det er helt fint at de gaar alene og har de beskrevne regler.

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Bortset fra det, hvis det er 3.-4. klasse, saa synes jeg det er helt fint at de gaar alene og har de beskrevne regler.

Ork ja. Ud af en klasse på 27 har 3 ikke en mobil. 

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

Ville lige komme med en opdatering. 

Dagen idag gik fantastisk. Eleverne mødte op til de aftalte tidspunkter og alle havde en god dag. 

Anmeld

24. juni 2014

Dot D

3rollinger skriver:

Nej, ikke alle har. Det er op til forældrene, hvornår de får. Vores datter på 9 har ikke. Hun får I/efter sommerferien, for dér bliver den en nødvendighed, da hun skal i 4. klasse og derfor selv skal sørge for at komme hjem.

Vi har været af den holdning, at så længe den ikke er nødvendig, kan hun undvære den. Hun ville bruge den til at høre musik på, og det kan lige så fint gøres på en mp3.

Nu bliver hun 10 til vinter, og nu vil hun nok mere bruge den til sms med veninderne

Anmeld

24. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

3+4 skal på skoleudflugt til bonbon land. De får lov at gå alene rundt men skal "tjekke" ind hver time bestemte steder. De har desuden mobiltelefoner med og læreren har alle numre og omvendt. 

Hvad synes i? Ok eller ej? 

Min datter går i 3 klasse. Hun vil godt kunne finde ud af det. Så jeg synes det Ok.

Anmeld

24. juni 2014

3rollinger

Dot D skriver:

Nej, ikke alle har. Det er op til forældrene, hvornår de får. Vores datter på 9 har ikke. Hun får I/efter sommerferien, for dér bliver den en nødvendighed, da hun skal i 4. klasse og derfor selv skal sørge for at komme hjem.

Vi har været af den holdning, at så længe den ikke er nødvendig, kan hun undvære den. Hun ville bruge den til at høre musik på, og det kan lige så fint gøres på en mp3.

Nu bliver hun 10 til vinter, og nu vil hun nok mere bruge den til sms med veninderne

Hej Dot

Ja, det er nemlig ogsaa den holdning jeg har. At boern kan faa en mobil naar det er noedvendigt. F.eks naar de skal faerdes alene.

Min datter fylder ogsaa 10 i aar og har ikke en mobil, men det har kusinen (siden hun var 7 eller 8, tror jeg) og det synes min datter jo er dybt uretfaerdigt. 

Naar hun har gaaet alene indtil videre har hun laant min telefon da jeg har to (én privat og én til arbejdet).

Men derfor spoergsmaalet. Skulle bare hoere om jeg var alene med min holdning 

Naar hun engang faar en vil jeg ogsaa gerne laere hende at det rent faktisk koster penge, men ved ikke om det maaske er noget med taletidskort eller lignende, saa hun kan se at det udloeber paa et tidspunkt.

Hvad goer du der? Har du taenkt over det?

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.