Måske det er mig der er dum, MEN... (Forsørgerplig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mimic skriver:

Da vi er under 30 får vi kun knap 12000 udbetalt tilsammen, desuden er du som SU modtager ikke under forsørgerpligt 

Det er virkelig også underligt med den der "under 30" regel  Jeres liv er jo ikke anderledes fordi i er 29 eller 30. 

Jeg selv er langt under 30, og ville blive betragtet som en der bare skulle sparkes ud i en uddannelse, hvis jeg røg på kh en dag. På trods af at jeg ER uddannet, har haft 7års konstant fast job og er mor. Ligesom så mange over 30. Jeg føler mig mega diskrimineret af de regler 

jeg har også fået af vide at hvis jeg blev ledig i mere end 20uger (på alm dp fra a-kassen, som jeg betaler en formue til hver måned) så ville jeg blive sat ned til dimmitendssats i perioder hvor jeg var sendt aktivering!! Selvom jeg har optjent min fulde ret til fuld dagpengesats  Bare fordi, jeg er under 30 

Synes de regler der er lige firkantede nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ja desværre gør det en verden til forskel,at flytte fra hinanden.

Her mister vi fra .1/1-15 10.000 netto,altså jeg mister hele min KH,og det ville vi simpelhent ikke kunne klare,hvis det ikke var fordi min kærste,har valgt at stå til rådighed 24/7 hele året rundt for sit arbejde.

Her ville regnstykket se således ud:

Sammen uden kærsten tog alt det ekstra arbejde,ville der være minus 10.000 kr på kontoen,og intet at leve af.

Hvis jeg flyttet for mig selv,ville jeg have 24.000 kr udbetalt ( dette er incl. 5500kr i børnepenge fra faren og børne/unge ydelsen),og når alle udgifter var trukket,ville der være et sted mellem 5000-7000 kr i ren rådighedsbeløb.