Måske det er mig der er dum, MEN... (Forsørgerplig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mimic skriver:

Vi får 12.000 udbetalt tilsammen, og er begge på kontanthjælp, Vi er begge 29, reelt set kan det bedst beatale sig at vi går hver til sit, da jeg så vil få næsten 10.000 udbetalt i måneden og få de højere tilskud, ja vi kan bare finde et arbejde, men 1: de hænger ikke på træerne og 2: hvis den ene af os får arbejde, falder den anden i ydelse, da vi maks må have 2 gange kontanthjælp udbetalt om måneden, så det ville heller ikke hjælpe.

vi har den luksus at vi har bil, men det er ene og alene fordi vi begge har social angst så det er et valg vi har taget, derfor sidder vi også stramt i det og har maks 1000-1100 kr tilbage til ALT når alle regninger osv. er betalt.

vi er 2 voksne og et barn på 8 år.

jeg vil ikke ynkes, men det er sgu ikke let at få det til at hænge sammen, 0 ferie 0 fornøjelser der koster alt for meget

Men I har jo heller ikke taget skridtet og så gå fra hinanden. Der sejrer kærligheden trods alt for jer. Og familielivet. Selvom det måske vil ( det vil det jo) være mere økonomisk at gå hver til sit så er I jo stadig sammen. Som I nok også er kommet frem til så er penge ikke alt. Derfor er I nok også villige til at sidde lidt(meget) stramt i det. 

Hatten af for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Mimic

SDD skriver:

Men I har jo heller ikke taget skridtet og så gå fra hinanden. Der sejrer kærligheden trods alt for jer. Og familielivet. Selvom det måske vil ( det vil det jo) være mere økonomisk at gå hver til sit så er I jo stadig sammen. Som I nok også er kommet frem til så er penge ikke alt. Derfor er I nok også villige til at sidde lidt(meget) stramt i det. 

Hatten af for jer

For os betyder kærligheden mere som alverdens rigdom, men når bilen for 117 gang på en måned fejler noget, eller datteren skal have nyt tøj/nye sko, så kan man godt sukke efter lidt mere økonomisk frihed, jeg har ikke selv været ved frisøren i over et år og mine tænder er ekstremt dårlige, nok ikke de bedste steder at spare, men min datter kommer før så meget andet.

I DK er der mange der har det langt værre en os, så ja, vi kæmper på og tager en dag af gangen

Anmeld

19. juni 2014

Mor til Ella

Mimic skriver:

Vi får 12.000 udbetalt tilsammen, og er begge på kontanthjælp, Vi er begge 29, reelt set kan det bedst beatale sig at vi går hver til sit, da jeg så vil få næsten 10.000 udbetalt i måneden og få de højere tilskud, ja vi kan bare finde et arbejde, men 1: de hænger ikke på træerne og 2: hvis den ene af os får arbejde, falder den anden i ydelse, da vi maks må have 2 gange kontanthjælp udbetalt om måneden, så det ville heller ikke hjælpe.

vi har den luksus at vi har bil, men det er ene og alene fordi vi begge har social angst så det er et valg vi har taget, derfor sidder vi også stramt i det og har maks 1000-1100 kr tilbage til ALT når alle regninger osv. er betalt.

jeg vil ikke ynkes, men det er sgu ikke let at få det til at hænge sammen, 0 ferie 0 fornøjelser der koster alt for meget

Det er virkelig ikke for at dunke NOGEN oven i hovedet....

Jeg forstår sagtens det kan være hårdt.

Men er det ikke sådan det bør være at være på offentlig ydelse? At man lige netop kan betale sine ting, ferie mm. Må vel være en ekstra ting ved at tjene flere penge?

Ved ikke om jeg er firkantet

Anmeld

19. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mimic skriver:

Jeg er med på, at det er svært at finde job, men dit punkt 2 forstår jeg ikke. Hvis I skal gøre jer håb om at komme væk fra KH, forsørge jer selv og få bedre økonomi med tiden, er det da altafgørende, at en af jer kommer i job - også selv om det i første omgang måske ikke er en økonomisk gevinst. Hvis I begge holder jer tilbage fra at komme i arbejde, bliver det jo aldrig bedre. 

Anmeld

19. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor88 skriver:

Wouw det er næsten det samme som os! Og her er kæresten uddannet og har job med fast løn på knap 30.000 pr måned og jeg er på SU vildt synes jeg, at der er nogen der kan klage over at de ikke får det til at hænge sammen?

jep, vi er også en husstand med 1xfuldtidsjob og 1xsu, og vi  har også de der 20.000 ca udbetalt..... Vi lever fint og godt, uden de store begrænsninger i hverdagen. 

Anmeld

19. juni 2014

SandraXOXO

Hvis to på kh får 6000 hver. Plus fuld friplads, Max boligstøtte.

Og enlige får 11000. Fuld friplads. Boligstøtte. Ekstra børnepenge.

Og hvis man så har flere børn så begge kan ha barn på adressen og få enlig tilskud. Så er det da en fin 'løn' tænker jeg. To gange enlig er 21000, plus ekstra børnepenge, Det skulle nemt kunne dække en lille ekstra toværelses med lidt el og licens og stadig efterlade et pænt overskud.

Anmeld

19. juni 2014

Mimic

Mor og meget mere skriver:

Jeg er med på, at det er svært at finde job, men dit punkt 2 forstår jeg ikke. Hvis I skal gøre jer håb om at komme væk fra KH, forsørge jer selv og få bedre økonomi med tiden, er det da altafgørende, at en af jer kommer i job - også selv om det i første omgang måske ikke er en økonomisk gevinst. Hvis I begge holder jer tilbage fra at komme i arbejde, bliver det jo aldrig bedre. 

Det var måske også lidt firkantet sat op, jo selvfølgelig er der gevinst i at arbejde, og hvis bare den ene af os kunne finde et ville jeg være lykkelig, jeg har nu søgt 79 elevstillinger og 98 stillinger inden for det jeg oprindeligt er uddannet til, det har mundet ud i 3!!! Samtaler. Så jo bare den ene kommer ud i job vil det være fint

Anmeld

19. juni 2014

Mimic

mor88 skriver:

Wouw det er næsten det samme som os! Og her er kæresten uddannet og har job med fast løn på knap 30.000 pr måned og jeg er på SU vildt synes jeg, at der er nogen der kan klage over at de ikke får det til at hænge sammen?

Da vi er under 30 får vi kun knap 12000 udbetalt tilsammen, desuden er du som SU modtager ikke under forsørgerpligt 

Anmeld

19. juni 2014

Clisolka

A. Nonymsen skriver:

Nu har jeg læst og hørt om flere der siger at de må gå fra hinanden fordi den ene er på kontanthjælp/sygemeldt eller hva det kan være...

men jeg forstår simpelthen ikke hvordan det kan give bedre økonomi??

ja man får diverse tilskud, men får man virkeligt så meget i tilskud at det kan gøre op for en ekstra husleje, el, licens osv?

det er ikke for at træde nogle over tæerne, kan bare ikke se logikken i det

Herhjemme er det mig der er i fast job, pt. dog barsel med den lille, og min kæreste der er på kontanthjælp. Vi mister knap 3.000 kr om måneden pga. den nye reform, men det er kun et spørgsmål om tid før min kæreste kommer i fleksjob. Han får aldrig et arbejde på 37 timer mere... Han er én af de mange der er forkert "parkeret" på kontanthjælp imens kommunen trækker sagen i langdrag...

Jeg vil aldrig lade pengene sejre over familielivet. Vi sparer, hvad vi kan 

Anmeld

19. juni 2014

Mimic

A. Nonymsen skriver:

Prøver virkeligt at formulere mig ordentligt, for dette er slet ikke dømmende ment...

men er det værd i forhold til jeres barn at få lidt ekstra penge, men stadig en stram økonomi, men at jeres barn så skal have to hjem og mangle den ene forældre? 

Jeg tænker at det måske er en periode, at jeres økonomi ikke for evigt vil være afhængig ag diverse tillæg...

igen beklager hvis det lyder forkert, jeg prøver bare at forstå det hele... 

Vi har valgt at kæmpe igennem det her og blive sammen anden mulighed er der ikke, vi sidder meget stramt i det, men forhåbentlig løser det sig her når vi begge bliver 30 om en lille måned, 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.