A. Nonymsen skriver:
Nu har jeg læst og hørt om flere der siger at de må gå fra hinanden fordi den ene er på kontanthjælp/sygemeldt eller hva det kan være...
men jeg forstår simpelthen ikke hvordan det kan give bedre økonomi??
ja man får diverse tilskud, men får man virkeligt så meget i tilskud at det kan gøre op for en ekstra husleje, el, licens osv?
det er ikke for at træde nogle over tæerne, kan bare ikke se logikken i det 
Vi får 12.000 udbetalt tilsammen, og er begge på kontanthjælp, Vi er begge 29, reelt set kan det bedst beatale sig at vi går hver til sit, da jeg så vil få næsten 10.000 udbetalt i måneden og få de højere tilskud, ja vi kan bare finde et arbejde, men 1: de hænger ikke på træerne og 2: hvis den ene af os får arbejde, falder den anden i ydelse, da vi maks må have 2 gange kontanthjælp udbetalt om måneden, så det ville heller ikke hjælpe.
vi har den luksus at vi har bil, men det er ene og alene fordi vi begge har social angst så det er et valg vi har taget, derfor sidder vi også stramt i det og har maks 1000-1100 kr tilbage til ALT når alle regninger osv. er betalt.
vi er 2 voksne og et barn på 8 år.
jeg vil ikke ynkes, men det er sgu ikke let at få det til at hænge sammen, 0 ferie 0 fornøjelser der koster alt for meget 

Anmeld