Stereliseret...... Fortrydelsesret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2014

Jj1709

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Er du sikker på det når det nu er et indgreb hun selv har valgt at få foretaget ellers er reglerne i hvertfald forskellige landet over?

Ja det er jeg meget sikker på.. 

Om reglerne er forskellige rundt omkring i landet, ved jeg ikke, men det ville da være underligt hvis de var  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

L&V

Ja det er jeg meget sikker på.. 

Om reglerne er forskellige rundt omkring i landet, ved jeg ikke, men det ville da være underligt hvis de var  

Oki min søster er nemlig blevet det og hun kan ikke få hjælp uden selvbetaling så hun overvejer usa da det er billigere.

Og det her er fra netdoktor: I dag kan ægtransplantion tilbydes kvinder, som tidligere er steriliseret. Efter hormonstimulation udtages modne æg fra kvindens æggestokke og befrugtes udenfor med mandens sædceller, inden de oplægges i livmoderen nedefra (”reagensglas-metoden&rdquo. På den måde lykkes det for mere end halvdelen at blive gravide. Men det er en kostbar behandling – og du skal ikke regne med at behandlingen er gratis i den situation.

Anmeld

19. juni 2014

Jj1709

Oki min søster er nemlig blevet det og hun kan ikke få hjælp uden selvbetaling så hun overvejer usa da det er billigere.

Og det her er fra netdoktor: I dag kan ægtransplantion tilbydes kvinder, som tidligere er steriliseret. Efter hormonstimulation udtages modne æg fra kvindens æggestokke og befrugtes udenfor med mandens sædceller, inden de oplægges i livmoderen nedefra (”reagensglas-metoden&rdquo. På den måde lykkes det for mere end halvdelen at blive gravide. Men det er en kostbar behandling – og du skal ikke regne med at behandlingen er gratis i den situation.

Okay, det lyder mærkeligt.. 

Vi har et vennepar der har fået hjælp til det, hvor hun osse var steriliseret.. De betalte ihvertfald kun for medicin 

Anmeld

19. juni 2014

L&V

Jj1709 skriver:

Okay, det lyder mærkeligt.. 

Vi har et vennepar der har fået hjælp til det, hvor hun osse var steriliseret.. De betalte ihvertfald kun for medicin 

Så må det næsten variere.. 

Det er da noget trist men oki man har jo taget et valg så det er vel os mest fair man selv betaler

Anmeld

19. juni 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Reglerne er ens i hele landet,sådan fungere danmark heldigvis.

Og idet de ikke har fælles børn,har de ret til gratis fertilitetsbehandling i det offentlige,lige gyldig årsag til de ikke kan blive naturlige gravide.

Det eneste der kan spille ind,er hvor gamle de er,da det offentlige har regler for,hvornår de lovmæssigt ikke må hjælpe mere.

Mener den er 45år.

Egen læge skal henvise begge partner.

Anmeld

23. juni 2014

3rollinger

Jeg er selv steriliseret og undersoegte i sin tid om der var "fortrydelsesret" og i teorien skulle man kunne blive gravid igen, men det er baade svaert og kan vaere kostbart. Men altsaa, ikke alt haab er ude.

Har dog ikke fortrudt endnu og regner ikke med at fortryde, saa jeg har ikke sat mig yderligere ind i det.

Anmeld

23. juni 2014

IngenKoPåIsen

Jeg har læst tråden og bliver da godt nok lidt forarget.. Kan godt sætte mig ind i det store ønske, men håber da godt nok man selv skal betale..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.