Frederiksensmor skriver:
hej piger
jeg står pt i situation hvor jeg skal flytte selv i lejlighed da vi ikke kan få vores økonomi til at hænge sammen da jeg pt er sygemeldt.
vi er stadig kærester men vi må ikke se hinanden så ofte da det kun børnene jeg må se og være sammen med...( så det ikke er socialt bedrageri)
kan et forhold holde til det?
der er så mange regler når man har børn og ikke bor sammen.
det er bare øv... synes jeg er rigtig træt af det og gider ikke flytte...
Puha må være svært at stå der hvor man overvejer en så drastisk beslutning - for ja måske kan jeres forhold holde en periode, men hvad med børnene i den periode hvor de både skal forholde sig til at være skilsmisse børn i praksis dvs. Skal bo hos mor og far skiftevis, og samtidig også skal forholde sig til de voksne egentlig ikke ønsket at være skilt og enten er kede af adskillelsen eller går og er nervøs over at blive opdaget.
Nu har jeg også læst dine andre tråde de seneste par dag som har omhandlet at være mega skruk efter nummer 3 som manden ikke ville have, og et ønske om at fjerne spiralen og håber lidt at denne tråd er skrevet i frustration over økonomi og livet og alene er frustration og ikke bliver til virkelighed.
Jeg ved ikke hvordan det er med tilskud og om de kan dække en ekstra husholdning, for ved at bo hver for sig er det jo ekstra udgifter til en husholdning der er det helt simple nemlig huslejen, varme, el, internet (hvis man vil have det), tv osv. Så er der selve starten med møbler og hvis børnene skal kunne komme og være hos begge parter kræver det jo også en seng/madras, ja og måske lidt legetøj, en følelse af de hører til. Så er der mad - det er dyrere at købe til en og en end til to (og det er en af de ting hvor det er vigtigt at holde fast, man køber og deler ikke noget). Så alt det skal jo med i en udregning.
Hvis du er sygemeldt handler det jo ikke om en mister en indkomst (kontanthjælp) men alene om de ekstra tilskud man får som enlig og hvad jeg forstår er det jo ikke en guldgrube i forhold til det at have børn...
Håber virkelig I vil genoverveje og tænke over ALLE andre muligheder før I starter den rutchebanetur for jeres børn og jer selv
Anmeld