lejlighed vs parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2014

Krussedulle

Chel92 skriver:

Hvis bopæls forælderen skal have penge ind fra kommunen skal barnet være mest eller lige så meget hos bopæls forælderen som hos samværs forælderen, ellers skal der skiftes bopæls adresse  

Ja, lige meget hos hver..

Derfor jeg skrev at man ikke BEHØVER være MEST hos den man har bopæl hos.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Diana2013

Frederiksensmor skriver:

hej piger

jeg står pt i situation hvor jeg skal flytte selv i lejlighed da vi ikke kan få vores økonomi til at hænge sammen da jeg pt er sygemeldt.

vi er stadig kærester men vi må ikke se hinanden så ofte da det kun børnene jeg må se og være sammen med...( så det ikke er socialt bedrageri)

kan et forhold holde til det?

der er så mange regler når man har børn og ikke bor sammen.

det er bare øv... synes jeg er rigtig træt af det og gider ikke flytte...

Ville du ikke til at have et barn mere ?

Anmeld

19. juni 2014

Frederiksensmor

Diana2013 skriver:

Ville du ikke til at have et barn mere ?

jo, det ville jeg hvis jeg kunne blive boende, ellers så ville jeg tage tre'eren med i lejligheden med fastbopæl hos mig.

synes godt nok det er svært det hele.. jeres svar er rigtig gode men tror jeg må snakke med kommunen og min sagsbehandler. for at se hvad jeg må og ikke må.

kan ikke se anden ud vej i at vi må gå fra hinanden det er rigtig træls vi har været sammen i 8 år til oktober..

og baby planer er faldet helt til jorden..ØV 

Anmeld

19. juni 2014

modesty

hej piger

jeg står pt i situation hvor jeg skal flytte selv i lejlighed da vi ikke kan få vores økonomi til at hænge sammen da jeg pt er sygemeldt.

vi er stadig kærester men vi må ikke se hinanden så ofte da det kun børnene jeg må se og være sammen med...( så det ikke er socialt bedrageri)

Jeg synes at I skal overveje meget, meget seriøst hvad det vil gøre ved jeres børn at I flytter hver for sig. I vil kaste dem ud i en følelsesmæssig turbulens hvor de vil blive udsat for en masse savn til den forælder de ikke er sammen med. Jeg ville se det som en absolut aller sidste udvej at splitte familien ad - efter at alle andre muligheder er blevet undersøgt.

Synes det virker helt skævt og ærligt talt uansvarligt at overveje en tre'er når økonomien er så dårlig at I vil udsætte de to I allerede har for en "skilsmisse".

Anmeld

20. juni 2014

TNBC

Frederiksensmor skriver:

vi vil ikke ud i noget snyd - så vi er faktisk nød til at gå fra hinanden for at det ikke bliver bedrageri.. ved i hvor meget samvær man må være sammen..?

og hvilke regler der gælder når man bor hver for sig?

må man spise sammen et par gange om ugen og overnatte en nat eller 2. eller hvor går grænsen?

hvor meget må jeg se børnene regner med at have dem en uge ad gangen.

http://www.dinretshjaelp.dk/B%C3%B8rnebidrag.2600.aspx

her står der hvad man må og ikke må som enlig. 

Anmeld

20. juni 2014

lineog4

Frederiksensmor skriver:

hej piger

Puha må være svært at stå der hvor man overvejer en så drastisk beslutning - for ja måske kan jeres forhold holde en periode, men hvad med børnene i den periode hvor de både skal forholde sig til at være skilsmisse børn i praksis dvs. Skal bo hos mor og far skiftevis, og samtidig også skal forholde sig til de voksne egentlig ikke ønsket at være skilt og enten er kede af adskillelsen eller går og er nervøs over at blive opdaget.

Nu har jeg også læst dine andre tråde de seneste par dag som har omhandlet at være mega skruk efter nummer 3 som manden ikke ville have, og et ønske om at fjerne spiralen og håber lidt at denne tråd er skrevet i frustration over økonomi og livet og alene er frustration og ikke bliver til virkelighed.

Jeg ved ikke hvordan det er med tilskud og om de kan dække en ekstra husholdning, for ved at bo hver for sig er det jo ekstra udgifter til en husholdning der er det helt simple nemlig huslejen, varme, el, internet (hvis man vil have det), tv osv. Så er der selve starten med møbler og hvis børnene skal kunne komme og være hos begge parter kræver det jo også en seng/madras, ja og måske lidt legetøj, en følelse af de hører til. Så er der mad - det er dyrere at købe til en og en end til to (og det er en af de ting hvor det er vigtigt at holde fast, man køber og deler ikke noget). Så alt det skal jo med i en udregning.
Hvis du er sygemeldt handler det jo ikke om en mister en indkomst (kontanthjælp) men alene om de ekstra tilskud man får som enlig og hvad jeg forstår er det jo ikke en guldgrube i forhold til det at have børn...

Håber virkelig I vil genoverveje og tænke over ALLE andre muligheder før I starter den rutchebanetur for jeres børn og jer selv

Anmeld

20. juni 2014

Frederiksensmor

lineog4 skriver:

Puha må være svært at stå der hvor man overvejer en så drastisk beslutning - for ja måske kan jeres forhold holde en periode, men hvad med børnene i den periode hvor de både skal forholde sig til at være skilsmisse børn i praksis dvs. Skal bo hos mor og far skiftevis, og samtidig også skal forholde sig til de voksne egentlig ikke ønsket at være skilt og enten er kede af adskillelsen eller går og er nervøs over at blive opdaget.

Nu har jeg også læst dine andre tråde de seneste par dag som har omhandlet at være mega skruk efter nummer 3 som manden ikke ville have, og et ønske om at fjerne spiralen og håber lidt at denne tråd er skrevet i frustration over økonomi og livet og alene er frustration og ikke bliver til virkelighed.

Jeg ved ikke hvordan det er med tilskud og om de kan dække en ekstra husholdning, for ved at bo hver for sig er det jo ekstra udgifter til en husholdning der er det helt simple nemlig huslejen, varme, el, internet (hvis man vil have det), tv osv. Så er der selve starten med møbler og hvis børnene skal kunne komme og være hos begge parter kræver det jo også en seng/madras, ja og måske lidt legetøj, en følelse af de hører til. Så er der mad - det er dyrere at købe til en og en end til to (og det er en af de ting hvor det er vigtigt at holde fast, man køber og deler ikke noget). Så alt det skal jo med i en udregning.
Hvis du er sygemeldt handler det jo ikke om en mister en indkomst (kontanthjælp) men alene om de ekstra tilskud man får som enlig og hvad jeg forstår er det jo ikke en guldgrube i forhold til det at have børn...

Håber virkelig I vil genoverveje og tænke over ALLE andre muligheder før I starter den rutchebanetur for jeres børn og jer selv

det er en rigtig svær beslutning og det skal nok blive rigtig hårdt. men vi kommer heldigvis til at bo i samme by. så vi er tæt på hinanden. så ren praktisk blir det nemt med børnene frem og tilbage..

vi er rigtig kede af at vi skal gå hver til sit men det er den eneste løsning lige nu..

vi har også snakket meget om hvad vi skal gøre og snakket om forskellige løsninger.

tror også med den tre'er bliver en efternøgler hvis der kommer nogen. men der kommer også kun en tre'er hvis der er plads i økonomien på det tidspunkt.. den konklusion er jeg kommet frem til.

ja, det blir noget at se til når alle udgifter kommer som enlig.. det skal nok blive hårdt.

Anmeld

21. juni 2014

Lisbeth1985

modesty skriver:

Jeg synes at I skal overveje meget, meget seriøst hvad det vil gøre ved jeres børn at I flytter hver for sig. I vil kaste dem ud i en følelsesmæssig turbulens hvor de vil blive udsat for en masse savn til den forælder de ikke er sammen med. Jeg ville se det som en absolut aller sidste udvej at splitte familien ad - efter at alle andre muligheder er blevet undersøgt.

Synes det virker helt skævt og ærligt talt uansvarligt at overveje en tre'er når økonomien er så dårlig at I vil udsætte de to I allerede har for en "skilsmisse".

Kunne ikke have skrevet det bedre selv!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.