lejlighed vs parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det ville klæde jer alle sammen,hvis i læste den konkrete lovgivning inden i rådgiver TS.

Der er faktisk ingen lov,der siger man ikke må ses med sin kærste,som man har børn med,det er ene og alene et fortolknings sprøgsmål fra den pågældende kommune,så kontakt din kommune,og få svaret på skrift.

Også længe man bor alene,er man stadig berettet til diverse tilskud for enlige lige gyldig hvor mange kærster man så har rundt om i landet.

Så ingen social bedrageri,fordi de går fra hinanden,men stadig er kærster. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor_til_3_unger skriver:

Det ville klæde jer alle sammen,hvis i læste den konkrete lovgivning inden i rådgiver TS.

Der er faktisk ingen lov,der siger man ikke må ses med sin kærste,som man har børn med,det er ene og alene et fortolknings sprøgsmål fra den pågældende kommune,så kontakt din kommune,og få svaret på skrift.

Også længe man bor alene,er man stadig berettet til diverse tilskud for enlige lige gyldig hvor mange kærster man så har rundt om i landet.

Så ingen social bedrageri,fordi de går fra hinanden,men stadig er kærster. 

Men at man decideret "går fra hinanden" for at få flere tilsud osv. er i min optik lige på grænsen.

Anmeld

19. juni 2014

Løvemor10

mor:) skriver:

Men at man decideret "går fra hinanden" for at få flere tilsud osv. er i min optik lige på grænsen.

Det er så her, hvor jeg synes, at reglerne er meget firkantede. 

Og det som bliver beskrevet opfatter jeg bestemt ikke som snyd.

Men tag en snak med kommunen om mulighederne.

Jeg er desværre ikke inde i reglerne.

Anmeld

19. juni 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
mor:) skriver:

Jamen det er jo sådan DU tolker det...

Jeg ville ikke gå uden at give et kram, for det lyder godt nok besværligt 

Anmeld

19. juni 2014

mpr

Frederiksensmor skriver:

hej piger

jeg står pt i situation hvor jeg skal flytte selv i lejlighed da vi ikke kan få vores økonomi til at hænge sammen da jeg pt er sygemeldt.

vi er stadig kærester men vi må ikke se hinanden så ofte da det kun børnene jeg må se og være sammen med...( så det ikke er socialt bedrageri)

kan et forhold holde til det?

der er så mange regler når man har børn og ikke bor sammen.

det er bare øv... synes jeg er rigtig træt af det og gider ikke flytte...

Uh ha når det eneste problem er økonomien, så ville jeg faktisk overveje alle andre muligheder end at gå fra hinanden, det er rigtig hårdt for børnene at mor og far flytter fra hinanden. Om i går fra hinanden eller ej, vil der være begrænset kontakt, imellem dig og deres far, børnene må teknisk set være så meget som de vil hos de forskellige forældre men der hvor barnet har bopæl skal barnet opholde sig mest. 

Hvis det var mig, ville jeg overveje om det ikke kunne lade sig gøre at flytte i noget mindre i stedet for at gå fra hinanden, børnene vil have nemmere ved at håndtere at bo i mindre luksus end de vil kunne håndtere mor og far ikke er til rådighed hele tiden.. 

Håber på det bedste for jeres lille familie  

Anmeld

19. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Saphiira skriver:

Jamen det er jo sådan DU tolker det...

Jeg ville ikke gå uden at give et kram, for det lyder godt nok besværligt 

Ja det er også det jeg skriver...i min optik...dvs. min holdning?

Anmeld

19. juni 2014

Hvem?

Frederiksensmor skriver:

hej piger

jeg står pt i situation hvor jeg skal flytte selv i lejlighed da vi ikke kan få vores økonomi til at hænge sammen da jeg pt er sygemeldt.

vi er stadig kærester men vi må ikke se hinanden så ofte da det kun børnene jeg må se og være sammen med...( så det ikke er socialt bedrageri)

kan et forhold holde til det?

der er så mange regler når man har børn og ikke bor sammen.

det er bare øv... synes jeg er rigtig træt af det og gider ikke flytte...

Du bliver nød til at henvende dig til din sagsbehandler, vi herinde kan sagtens komme med vores vurderinger, MEN eftersom det ikke står skrevet klokkeklart i lovgivningen, er det op til hver enkelt kommune at vurdere, hvornår hvad er for meget og overgår til bedrageri...

Anmeld

19. juni 2014

lille-fisen

Knus til dig - synes det lyder rigtigt hårdt at man ligefrem skal splitte familien op for at man kan overleve økonomisk.

Har i været omkring alle mulige andre muligheder?

Anmeld

19. juni 2014

Krussedulle

Chel92 skriver:

Uh ha når det eneste problem er økonomien, så ville jeg faktisk overveje alle andre muligheder end at gå fra hinanden, det er rigtig hårdt for børnene at mor og far flytter fra hinanden. Om i går fra hinanden eller ej, vil der være begrænset kontakt, imellem dig og deres far, børnene må teknisk set være så meget som de vil hos de forskellige forældre men der hvor barnet har bopæl skal barnet opholde sig mest. 

Hvis det var mig, ville jeg overveje om det ikke kunne lade sig gøre at flytte i noget mindre i stedet for at gå fra hinanden, børnene vil have nemmere ved at håndtere at bo i mindre luksus end de vil kunne håndtere mor og far ikke er til rådighed hele tiden.. 

Håber på det bedste for jeres lille familie  

Man skal nu ikke være mest hos bopælsforældren
Men det er der man har sin adresse!

Anmeld

19. juni 2014

mpr

Krussedulle skriver:

Man skal nu ikke være mest hos bopælsforældren
Men det er der man har sin adresse!

Hvis bopæls forælderen skal have penge ind fra kommunen skal barnet være mest eller lige så meget hos bopæls forælderen som hos samværs forælderen, ellers skal der skiftes bopæls adresse  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.