Hvad tid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mor og meget mere skriver:

Kommer jo an på, hvornår barnet skal op. Mine børns skoledag begynder kl. 8.35, og de har ti minutters gang, så her var det godnat kl. 21, da de var i den alder. 

Hun skal op kl 7.00 men vågner kl 6.00 og begynder med at gøre klar. Også sidder hun venter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Aisha skriver:

Hun skal op kl 7.00 men vågner kl 6.00 og begynder med at gøre klar. Også sidder hun venter

Det må da vise dig at hun sagtens kan være længere oppe??

Anmeld

16. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mom skriver:

Hvis hun vågner hver dag inden uret ringer, betyder det jo hun er veludhvilet, ergo kan hun vel godt være oppe lidt længere og dermed først vågne når uret rent faktisk ringer..

Og syntes det er en meget hård straf, at hun ikke må have legeaftaler hele ugen, blot fordi hun agumentere for hendes sag. Det er vel i og for sig det vi vil lære vores børn, det at kunne agumentere!?

Den var også led. Men når lillebror sover ( han har været pyller hele dagen, han har været ude for en lille ulykke ) og hun råber op, selv om hun ved hvor hårdt det har været for os alle idag, bliver man altså sur... Eller jeg gør . Tror også jeg tager den tilbage imorgen. Hendes far siger også at vi burde flytte hendes sove tidspunkter lidt.

Anmeld

16. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mom skriver:

Det må da vise dig at hun sagtens kan være længere oppe??

Hvor meget længere synes du ?

Anmeld

16. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Aisha skriver:

Den var også led. Men når lillebror sover ( han har været pyller hele dagen, han har været ude for en lille ulykke ) og hun råber op, selv om hun ved hvor hårdt det har været for os alle idag, bliver man altså sur... Eller jeg gør . Tror også jeg tager den tilbage imorgen. Hendes far siger også at vi burde flytte hendes sove tidspunkter lidt.

Jeg syntes helt klart at du skal trække det tilbage, og give hende en undskyldning. Også rykke de sengetider

Anmeld

16. juni 2014

mor88

Aisha skriver:

Du kunne måske snakke med hende om, at du har tænkt over det og vil give hende en chance for at bevise at hun godt kan være lidt længere oppe, og at du derfor vil give hende lov til at gå i seng kl 20.30 i stedet for kl 20.00 resten af ugen(fra i morgen af), og at hvis det viser sig at hun godt kan stå op til tiden alligevel, vil dig og hendes far revurdere hendes sengetid hen over weekenden når hun er 10 år, synes jeg det er vigtigt at hun føler hun kan snakke med jer om tingene, og at i lytter til hvad hun har at sige og hvis hun klarer opgaven til UG, så gør en halv time vel ikke skade

Anmeld

16. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Aisha skriver:

Hvor meget længere synes du ?

Til en start 20.30, og vågner hun stadig meget før vækkeuret, så frem til kl. 21

Anmeld

16. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mom skriver:

Jeg syntes helt klart at du skal trække det tilbage, og give hende en undskyldning. Også rykke de sengetider

Jeg har også fortrudt det... Jeg kan bare ikke forstå hvordan hun kan falde i søvn med det samme når hun for 10 min siden diskutere om hvor unfair jeg er...

Anmeld

16. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
mor88 skriver:

Du kunne måske snakke med hende om, at du har tænkt over det og vil give hende en chance for at bevise at hun godt kan være lidt længere oppe, og at du derfor vil give hende lov til at gå i seng kl 20.30 i stedet for kl 20.00 resten af ugen(fra i morgen af), og at hvis det viser sig at hun godt kan stå op til tiden alligevel, vil dig og hendes far revurdere hendes sengetid hen over weekenden når hun er 10 år, synes jeg det er vigtigt at hun føler hun kan snakke med jer om tingene, og at i lytter til hvad hun har at sige og hvis hun klarer opgaven til UG, så gør en halv time vel ikke skade

God ide. Jeg taler med hende imorgen. Skal nok komme med en Update.

Anmeld

16. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Aisha skriver:

Jeg har også fortrudt det... Jeg kan bare ikke forstå hvordan hun kan falde i søvn med det samme når hun for 10 min siden diskutere om hvor unfair jeg er...

Fordi alle kan falde i søvn når de ved at der alligevel ikke bliver lyttet til dem. Så er det nemmere at give op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.