Hjælp: DBA - anmeldelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

sismofutten

ano14316 skriver:

Her lige skimmet reglerne igennem og der stor intet om det...

Tak - kunne heller ikke selv finde noget om det - derfor jeg skrev herinde

Men, tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ej sikke noget pjat! Ka ik se at du har gjort noget forkert! Vh stine

Anmeld

16. juni 2014

Isabella_mor

sismofutten skriver:

Hej,

Jeg var brug for hjælp, da jeg er blevet anmeldt på DBA.dk, og faktisk ikke kender reglerne for alt det her!

Sagen er den, at jeg har sat noget til salg for 100 kr., hvor jeg skriver at det skal hentes hos mig (gider ikke besværet med at skulle på posthus, da jeg er sikker på at jeg godt kan komme af med genstanden, uden at skulle på posthuset)..
Jeg bliver kontaktet af en, som gerne vil
Købe genstanden og spørg om jeg kan tage på posthuset - vedkommen skriver, at hun gerne vil give 125 inkl. porto - jeg skriver så at jeg gerne vil have 150 kr (dette, da jeg ikke ved hvad porto er på plus, det besvær jeg skal gøre for det)!
Jeg får så en besked der lyder: Nej tak! Det er etisk ukorrekt at tage ekspeditionsgebyr på DBA. Jeg har meldt dig!

Hvad gør jeg her?
Og er jeg ikke i min ret, til selv at sætte prisen for varen?

Og jeg ved godt, at det ikke er særlig svært at tage på posthuset - jeg har bare mange rygproblemer, og gider ærlig talt ikke bruge min energi på det!

Håber at der er nogen der kan hjælpe?!

så venter du til dem der står for det derinde kontakter dig, for de vil jo også gerne høre din side af historien.. desuden kan de jo se i din tråd hvad der er skrevet. og så afviser de den nok..... 

du tager da ikke ekspiditionsgebyr, du ber bare om penge til portoen... 

Anmeld

16. juni 2014

Nadia&Daniel

Rockertand skriver:

Svar til dig og trådstarter:
Man pakker varen, vejer den på køkkenvægten, sætter porto på (pris fremgår af Postdanmarks hjemmeside, brug evt. mobilporto) og smider i nærmeste eller på posthuset - send altid som b-post, hvis muligt, det er næsten altid lige så hurtigt som A-post.
Det er altså næsten alt for nemt

Tja, kommer an på hvor stor pakken er

Anmeld

16. juni 2014

Bertris

Vi har nogle generelle "regler" hjemme hos os når vi handler på nettet, både som sælger og køber

Som sælger undersøger vi altid fragten før vi sætter til salg, også køber vi porto over post danmarks hjemmeside, eller sender som b post som vi betaler over smartphone 

Vi sender ikke før vi har fået pengene for varen, og man vælger selv om man vil have det med track & trace, eller med b-porto, men lige så snart vi har afsendt fortæller vi det, men når det er afsendt med b post tager vi intet ansvar.

Ved dyrer vare vi køber får vi ALTID sendt med T&T

Anmeld

16. juni 2014

Nadia&Daniel

Isabella_mor skriver:

så venter du til dem der står for det derinde kontakter dig, for de vil jo også gerne høre din side af historien.. desuden kan de jo se i din tråd hvad der er skrevet. og så afviser de den nok..... 

du tager da ikke ekspiditionsgebyr, du ber bare om penge til portoen... 

Undre mig også over dette ord - det er jo vare + porto, hvem snakker om at det er et gebyr???

Anmeld

16. juni 2014

Nadia&Daniel

Hvis køber er "dovn" (ikke mulighed for at hente - måske pga afstand) må køber betale sig fra det (via porto). Men er ikke tvundet til at købe

Anmeld

16. juni 2014

Isabella_mor

Nadia&Daniel skriver:

Undre mig også over dette ord - det er jo vare + porto, hvem snakker om at det er et gebyr???

ja lige præcis..

jeg tror bare den interesserede ikke lige forstod det..!

Anmeld

16. juni 2014

Lililili

Du kan da tage lige præcis den pris for forsendelse og besvær som du lyster. Hvis hun ikke selv vil hente, som egentlig var det du havde skrevet, så må hun jo sige ja til din pris for forsendelse, eller finde en anden at købe hos. Det ikke kun forsendelsen der koster, men også benzin og den tid du bruger. Jeg ville have gjort det samme. Der er en grund til jeg ikke sender, det simpelthen for besværligt for mig, og hvis en køber alligevel ønsker det sendt, må køber betale de ekstra omkostninger. 

Anmeld

16. juni 2014

Nadia&Daniel

Isabella_mor skriver:

ja lige præcis..

jeg tror bare den interesserede ikke lige forstod det..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.