Hjælp: DBA - anmeldelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.934 visninger
30 svar
26 synes godt om
16. juni 2014

sismofutten

Hej,

Jeg var brug for hjælp, da jeg er blevet anmeldt på DBA.dk, og faktisk ikke kender reglerne for alt det her!

Sagen er den, at jeg har sat noget til salg for 100 kr., hvor jeg skriver at det skal hentes hos mig (gider ikke besværet med at skulle på posthus, da jeg er sikker på at jeg godt kan komme af med genstanden, uden at skulle på posthuset)..
Jeg bliver kontaktet af en, som gerne vil
Købe genstanden og spørg om jeg kan tage på posthuset - vedkommen skriver, at hun gerne vil give 125 inkl. porto - jeg skriver så at jeg gerne vil have 150 kr (dette, da jeg ikke ved hvad porto er på plus, det besvær jeg skal gøre for det)!
Jeg får så en besked der lyder: Nej tak! Det er etisk ukorrekt at tage ekspeditionsgebyr på DBA. Jeg har meldt dig!

Hvad gør jeg her?
Og er jeg ikke i min ret, til selv at sætte prisen for varen?

Og jeg ved godt, at det ikke er særlig svært at tage på posthuset - jeg har bare mange rygproblemer, og gider ærlig talt ikke bruge min energi på det!

Håber at der er nogen der kan hjælpe?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

LinLin

Ej hvor plat af hende! uetisk???

Tror da ikke der sker noget! Hun er jo i sin frie ret til at sige nej tak til dit bud...

Anmeld

16. juni 2014

Rockertand

sismofutten skriver:

Hej,

Jeg var brug for hjælp, da jeg er blevet anmeldt på DBA.dk, og faktisk ikke kender reglerne for alt det her!

Sagen er den, at jeg har sat noget til salg for 100 kr., hvor jeg skriver at det skal hentes hos mig (gider ikke besværet med at skulle på posthus, da jeg er sikker på at jeg godt kan komme af med genstanden, uden at skulle på posthuset)..
Købe genstanden og spørg om jeg kan tage på posthuset - vedkommen skriver, at hun gerne vil give 125 inkl. porto - jeg skriver så at jeg gerne vil have 150 kr (dette, da jeg ikke ved hvad porto er på plus, det besvær jeg skal gøre for det)!
Jeg får så en besked der lyder: Nej tak! Det er etisk ukorrekt at tage ekspeditionsgebyr på DBA. Jeg har meldt dig!

Hvad gør jeg her?

Og jeg ved godt, at det ikke er særlig svært at tage på posthuset - jeg har bare mange rygproblemer, og gider ærlig talt ikke bruge min energi på det!

Jeg køber og sælger rigtigt meget - og helt ærligt, hvis man siger, at man vil sende, så kan man i det mindste undersøge prisen og opgive den reelle pris, det andet er ikke i orden.

Anmeld

16. juni 2014

SandraXOXO

Åh den type elsker jeg bare. Not. Dba gør ikke noget ud af det.

Anmeld

16. juni 2014

sismofutten

LinLin skriver:

Ej hvor plat af hende! uetisk???

Tror da ikke der sker noget! Hun er jo i sin frie ret til at sige nej tak til dit bud...

Det undrede mig også, at hun ikke bare sagde nej tak!

Åh, det er lige præcis derfor jeg ikke sælger mine ting sådan nogle steder..

Men tak for dit svar - er glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan..

Anmeld

16. juni 2014

sismofutten

Rockertand skriver:

Jeg køber og sælger rigtigt meget - og helt ærligt, hvis man siger, at man vil sende, så kan man i det mindste undersøge prisen og opgive den reelle pris, det andet er ikke i orden.

Det har du selvfølgelig ret i - og det kan jeg da godt se at jeg burde..

Og det er ikke for at undskylde det, men da jeg så sjællendt sender noget med posten, skal jeg ned på posthuset for at finde ud af det - derfor tog jeg "den nemme løsning", da jeg er blevet snydt før.

Men du har ret - jeg kunne bare havde sagt at jeg ikke ville sende det..

Anmeld

16. juni 2014

sismofutten

SandraXOXO skriver:

Åh den type elsker jeg bare. Not. Dba gør ikke noget ud af det.

Tak for svar - og fordi du lige beroligende mig

Anmeld

16. juni 2014

MetteS81

sismofutten skriver:

Hej,

Hvad gør jeg her?

Det skal du ikke tage så tungt, det får hun da ikke noget ud af...jeg kan sagtens forstå dig. Du har skrevet at varen skal afhentes hos dig, og hvis hun VIL have den sendt, så er det så den pris du skal have for det. Ja, du kunne da undersøge hvad det ville koste at sende, men du bruger også tiden på at gå på posthuset, så jeg synes ikke du har gjort noget galt. Hvis hun er utilfreds må hun jo afhente istedet...

Anmeld

16. juni 2014

sismofutten

MetteS81 skriver:

Det skal du ikke tage så tungt, det får hun da ikke noget ud af...jeg kan sagtens forstå dig. Du har skrevet at varen skal afhentes hos dig, og hvis hun VIL have den sendt, så er det så den pris du skal have for det. Ja, du kunne da undersøge hvad det ville koste at sende, men du bruger også tiden på at gå på posthuset, så jeg synes ikke du har gjort noget galt. Hvis hun er utilfreds må hun jo afhente istedet...

Tak - det var jo også sådan jeg tænkte - men som sagt bruger jeg ikke DBA (eller andre steder) særlig tit, og ved derfor ikke 100% hvordan man omgåes i "den verden"..
Men er glad for at jeg ikke er helt galt på den

Hun får slet ikke lov til at købe den nu

Anmeld

16. juni 2014

Nadia&Daniel

sismofutten skriver:

Hej,

Hvad gør jeg her?

Kan godt følge dig - sætter altid prisen så man er sikker på man ikke snyder sig selv (for det er sgu øv at sælge noget til 50.- og porto så er 42,50 eller mere - har jeg selv oplevet - så lærte det på den "hårde" måde)

Du har INTET forkert gjort !!!!

Hvis man lige pludselig skal finde den helt nøjagtige pris - skal man jo nærmest flere ture afsted, og så kan det slet ikke betale sig. Jeg er også begyndt at bruge dba.dk mere - netop for at undgå posthuset (som kun er åben når jeg arbjeder)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.