Hjælp: DBA - anmeldelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

sismofutten

Nadia&Daniel skriver:

Kan godt følge dig - sætter altid prisen så man er sikker på man ikke snyder sig selv (for det er sgu øv at sælge noget til 50.- og porto så er 42,50 eller mere - har jeg selv oplevet - så lærte det på den "hårde" måde)

Du har INTET forkert gjort !!!!

Hvis man lige pludselig skal finde den helt nøjagtige pris - skal man jo nærmest flere ture afsted, og så kan det slet ikke betale sig. Jeg er også begyndt at bruge dba.dk mere - netop for at undgå posthuset (som kun er åben når jeg arbjeder)

Tusind tak for din besked - og hvor er jeg glad for at jeg ikke har gjort noget helt forkert - blev pludselig bange for at jeg havde overtrådt en masse regler og hvad ved jeg..

Men, en trist situation jeg lige pludselig kom i - så dejligt at I er så søde herinde til lige at give Jeres syn på sagen - og at få bekræftet at jeg ikke er helt gal på den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

lycly

Jeg synes ikke man kan tillade sig at tage ekspeditionsgebyr, man undersøger de præcise Porto, fremlægger det for køber og så må køber sige ja eller nej tak.

Men at hun ligefrem har anmeldt dig synes jeg er lige i overkanten! Hun kunne jo bare stille og roligt sige nej tak

Anmeld

16. juni 2014

lycly

sismofutten skriver:

Det har du selvfølgelig ret i - og det kan jeg da godt se at jeg burde..

Og det er ikke for at undskylde det, men da jeg så sjællendt sender noget med posten, skal jeg ned på posthuset for at finde ud af det - derfor tog jeg "den nemme løsning", da jeg er blevet snydt før.

Men du har ret - jeg kunne bare havde sagt at jeg ikke ville sende det..

Du kan veje genstanden med din køkkenvægt og så tjekke prisen på postdanmark.dk - bare til Info så du ikke render ned på posthuset hver gang

Anmeld

16. juni 2014

sismofutten

LuLy skriver:

Jeg synes ikke man kan tillade sig at tage ekspeditionsgebyr, man undersøger de præcise Porto, fremlægger det for køber og så må køber sige ja eller nej tak.

Men at hun ligefrem har anmeldt dig synes jeg er lige i overkanten! Hun kunne jo bare stille og roligt sige nej tak

Det har du fuldstændig ret i - og det kan jeg godt se nu!

Jeg tog en hurtig beslutning, og sagde en pris hvor jeg var sikker på at porto var dækket (ved endnu ikke hvad porto bliver..)..

Men, fra at sige nej tak til ligefrem at anmelde mig - der synes jeg der er langt, og blev meget overrasket over den reaktion.

Anmeld

16. juni 2014

sismofutten

LuLy skriver:

Du kan veje genstanden med din køkkenvægt og så tjekke prisen på postdanmark.dk - bare til Info så du ikke render ned på posthuset hver gang

Jo tak, det har jeg prøvet før - men, så er der vidst noget med størrelsen på pakken, og om man skal kunne følge den eller ej, osv. - der jeg bare mere "tryg" ved at gå ned og snakke med en ekspedient på posthuset - så er jeg sikker på at det bliver gjort ordentligt

(Man kan godt høre at jeg ikke sender særlig mange pakke, hva?! )

Anmeld

16. juni 2014

lycly

sismofutten skriver:

Det har du fuldstændig ret i - og det kan jeg godt se nu!

Jeg tog en hurtig beslutning, og sagde en pris hvor jeg var sikker på at porto var dækket (ved endnu ikke hvad porto bliver..)..

Men, fra at sige nej tak til ligefrem at anmelde mig - der synes jeg der er langt, og blev meget overrasket over den reaktion.

Det forstår jeg godt og jeg synes sgu ikke en anmeldelse er i orden i denne situation. Men tror nu ikke det får nogen konsekvenser for dig, tror dba administratorer har vigtigere ting at se til

Anmeld

16. juni 2014

sismofutten

LuLy skriver:

Det forstår jeg godt og jeg synes sgu ikke en anmeldelse er i orden i denne situation. Men tror nu ikke det får nogen konsekvenser for dig, tror dba administratorer har vigtigere ting at se til

Tak - jeg har fået en lærestreg, og den tager jeg med mig - og så er jeg kommet videre

Anmeld

16. juni 2014

Rockertand

Nadia&Daniel skriver:

Kan godt følge dig - sætter altid prisen så man er sikker på man ikke snyder sig selv (for det er sgu øv at sælge noget til 50.- og porto så er 42,50 eller mere - har jeg selv oplevet - så lærte det på den "hårde" måde)

Du har INTET forkert gjort !!!!

Hvis man lige pludselig skal finde den helt nøjagtige pris - skal man jo nærmest flere ture afsted, og så kan det slet ikke betale sig. Jeg er også begyndt at bruge dba.dk mere - netop for at undgå posthuset (som kun er åben når jeg arbjeder)

Svar til dig og trådstarter:
Man pakker varen, vejer den på køkkenvægten, sætter porto på (pris fremgår af Postdanmarks hjemmeside, brug evt. mobilporto) og smider i nærmeste eller på posthuset - send altid som b-post, hvis muligt, det er næsten altid lige så hurtigt som A-post.
Det er altså næsten alt for nemt

Anmeld

16. juni 2014

Rockertand

*nærmeste postkasse

Anmeld

16. juni 2014

ano14316

sismofutten skriver:

Hej,

Jeg var brug for hjælp, da jeg er blevet anmeldt på DBA.dk, og faktisk ikke kender reglerne for alt det her!

Sagen er den, at jeg har sat noget til salg for 100 kr., hvor jeg skriver at det skal hentes hos mig (gider ikke besværet med at skulle på posthus, da jeg er sikker på at jeg godt kan komme af med genstanden, uden at skulle på posthuset)..
Jeg bliver kontaktet af en, som gerne vil
Købe genstanden og spørg om jeg kan tage på posthuset - vedkommen skriver, at hun gerne vil give 125 inkl. porto - jeg skriver så at jeg gerne vil have 150 kr (dette, da jeg ikke ved hvad porto er på plus, det besvær jeg skal gøre for det)!
Jeg får så en besked der lyder: Nej tak! Det er etisk ukorrekt at tage ekspeditionsgebyr på DBA. Jeg har meldt dig!

Hvad gør jeg her?
Og er jeg ikke i min ret, til selv at sætte prisen for varen?

Og jeg ved godt, at det ikke er særlig svært at tage på posthuset - jeg har bare mange rygproblemer, og gider ærlig talt ikke bruge min energi på det!

Håber at der er nogen der kan hjælpe?!

Her lige skimmet reglerne igennem og der stor intet om det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.