Opkast og ingen mad i 4 dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

modesty

Rikke T skriver:

Ja har jeg også prøvet. Hun virker rigtig sulten og spørger hele tiden efter mad. Men spiser det ikke. 

Helt neutral, stivelsesholdig kost er det bedste. Hvidt brød som f.eks toast. Ris, evt. riskiks. Faktisk går infektionen over hurtigere hvis hun ikke spiser noget, så på den måde er det en god ting at hun ikke kan få så meget ned. Men altså - man bliver jo bekymret når de ikke spiser, forstår dig godt.

God bedring med hende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Blirnokaldrigfru

Rikke T skriver:

Håber nogen lige kan hjælpe mig  

Natten til fredag vågnede min datter og kastede op. Dette forsatte hele natten og hele fredagen, hvor hun også fik feber (39,5) men ingen bekymring så længe hun ville have væske sagde lægen. 

Lørdag var hun også rigtig dårlig. Spiste kun en pakke rosiner som kom op igen. Hun ville heldigvis stadig gerne have væske - så ingen bekymring, sagde lægen igen. 

Igår gik det bedre. Ingen feber eller opkast hele dagen - ville dog stadig ikke spise. Hun løb rundt og legede og var i godt humør. Så vi regnede med at det var ved at være ovre. 

Men i morges vågnede hun og var dårlig igen. Jeg fik 3 små skefulde havregrød og en lille tår fortyndet æblejuice i hende, men det kom op igen med det samme. Hun har siden kl 7 i morges kastet op 3 gange. Hun vil kun ligge ned, vil løftes på toilet osv fordi hun har det så skidt. Hun har ikke feber idag. 

Hun drikker stadig fint. Men nu har hun jo ikke spist siden torsdag. Den lille smule hun har fået ned, er jo kommet op igen hver gang. 

Ville i kontakte lægen igen eller se tiden an? 

Hun er 2 år 

Mvh Rikke 

Vores datter har lige haft diarre og opkast i 2 dage.. Hun ville heller intet, men gerne drikke.. Giv saftevand og meget små hyppige tåre, så det ikke driller maven..

Vi tilbød Astrid alt hvad vi ku komme i tanke om at hun elsker.. Vi prøvede for første gang at give hende en slikkepind, fordi sukker og salte jo er vigtigt når man kaster op og har diarre - det var et hit! Og så købte vi mc nuggets til hende, Og det var faktisk det eneste hun spiste den ene dag, men hun spiste også 4-5 stykker.. Jeg har fået at vide flere gange, at man ikke skal bekymre sig om maden (selvom det er mega svært), bare de drikker....

God bedring!

Anmeld

16. juni 2014

Rikke T

Tak for jeres svar. 

Efter hun vågnede fra middagsluren havde hun det fint. Hun ville lege osv.

Men hun kaster stadig op - bare hun spiser det mindste  selv det kogte vand kommer retur med det samme. 

Det er egentlig ikke noget problem at finde noget hun gerne vil spise. Så jeg prøver bare med de ting i også skriver, som skåner maven lidt. Problemet er bare at alt kommer retur med det samme 

Er det normalt i 4 hele dage nu? Hun har hverken feber eller diarré. 

Anmeld

16. juni 2014

GUSO

Har lige været turen igennem med 2 børn du skal give en skefuld vand evt meget tynd saft eller cola, 15 min senere igen 1 skefuld og endelig ikke mere, hvis det går godt og det bliver nede kan du efter 1 Tine sætte mængden op til 2 skefulde osv jeg doserede i snapseglas så mine fik fornemmelsen af at bunde det var et hit.. Rigtig god bedring

Anmeld

16. juni 2014

Rikke T

GUSO skriver:

Har lige været turen igennem med 2 børn du skal give en skefuld vand evt meget tynd saft eller cola, 15 min senere igen 1 skefuld og endelig ikke mere, hvis det går godt og det bliver nede kan du efter 1 Tine sætte mængden op til 2 skefulde osv jeg doserede i snapseglas så mine fik fornemmelsen af at bunde det var et hit.. Rigtig god bedring

Hun får allerede små tåre - men måske ikke små nok. Må prøve med en skefuld hver 15min og se om det bliver nede. 

Har prøvet med fortyndet cola/juice/saft og kogt vand. 

Anmeld

16. juni 2014

GUSO

Rikke T skriver:

Hun får allerede små tåre - men måske ikke små nok. Må prøve med en skefuld hver 15min og se om det bliver nede. 

Har prøvet med fortyndet cola/juice/saft og kogt vand. 

Der var ihvertfald rådet fra min læge og her fungerede det håber hun snart bliver frisk igen..

Anmeld

16. juni 2014

Bare gæst

Rikke T skriver:

Natten til fredag vågnede min datter og kastede op. Dette forsatte hele natten og hele fredagen, hvor hun også fik feber (39,5) men ingen bekymring så længe hun ville have væske sagde lægen. 

Lørdag var hun også rigtig dårlig. Spiste kun en pakke rosiner som kom op igen. Hun ville heldigvis stadig gerne have væske - så ingen bekymring, sagde lægen igen. 

Igår gik det bedre. Ingen feber eller opkast hele dagen - ville dog stadig ikke spise. Hun løb rundt og legede og var i godt humør. Så vi regnede med at det var ved at være ovre. 

Men i morges vågnede hun og var dårlig igen. Jeg fik 3 små skefulde havregrød og en lille tår fortyndet æblejuice i hende, men det kom op igen med det samme. Hun har siden kl 7 i morges kastet op 3 gange. Hun vil kun ligge ned, vil løftes på toilet osv fordi hun har det så skidt. Hun har ikke feber idag. 

Hun drikker stadig fint. Men nu har hun jo ikke spist siden torsdag. Den lille smule hun har fået ned, er jo kommet op igen hver gang. 

Hun er 2 år 

Mvh Rikke 

Hej Rikke. 

Min datter har været præcis det samme igennem som du her beskriver. Først, så troede vi at hun var blevet smittet med den her opkast-syge og derfor så vi det an i et par dage.. men på 3-4 dagen, hvor hun stadig intet kunne holde i sig, tog vi til lægen. Det viste sig at hun havde mellemøres betændelse. Dén havde vi slet ikke regnet med..  

Så for en sikkerheds skyld, så ville jeg gå til lægen hvis jeg var dig.. God bedring med hende. 

Anmeld

16. juni 2014

Rikke T

Bare gæst skriver:

Hej Rikke. 

Min datter har været præcis det samme igennem som du her beskriver. Først, så troede vi at hun var blevet smittet med den her opkast-syge og derfor så vi det an i et par dage.. men på 3-4 dagen, hvor hun stadig intet kunne holde i sig, tog vi til lægen. Det viste sig at hun havde mellemøres betændelse. Dén havde vi slet ikke regnet med..  

Så for en sikkerheds skyld, så ville jeg gå til lægen hvis jeg var dig.. God bedring med hende. 

Okay. Vildt at det kan påvirke på den måde. 

Men altså hun sover ellers fint - det virker ikke til at hun har ondt i ørene på nogen måde. 

Men kaster hun stadig op imorgen så tager vi til lægen med hende igen, så kan vi da lige få tjekket ørene for en sikkerhedsskyld. 

Tak 

Anmeld

17. juni 2014

Løvemor10

Det bedste råd jeg har fået, når man skal igang med at spise igen efter sådan en omgang er at spise ristet, hvidt toastbrød med revet æble. 

Men jeg tror det er en god idé at tage et smut omkring lægen og få tjekket om der er noget andet end omgangssyge i vejen.

God bedring med hende 

Anmeld

17. juni 2014

Isabella_mor

Rikke T skriver:

Hun er 2 år 

Mvh Rikke 

Hellere kontakte lægen en gang for meget end engang for lidt. 

Men så længe hun vil have væske er det godt så du kan være rolig, men jeg forstår godt din bekymring, jeg ville være det samme hvis mit barn ikke har spist i 4 dage. Men ring til lægen, forlang at få hende undersøgt. Og så håber jeg at hun snart får det bedre.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.