Opkast og ingen mad i 4 dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.491 visninger
22 svar
5 synes godt om
16. juni 2014

Rikke T

Håber nogen lige kan hjælpe mig  

Natten til fredag vågnede min datter og kastede op. Dette forsatte hele natten og hele fredagen, hvor hun også fik feber (39,5) men ingen bekymring så længe hun ville have væske sagde lægen. 

Lørdag var hun også rigtig dårlig. Spiste kun en pakke rosiner som kom op igen. Hun ville heldigvis stadig gerne have væske - så ingen bekymring, sagde lægen igen. 

Igår gik det bedre. Ingen feber eller opkast hele dagen - ville dog stadig ikke spise. Hun løb rundt og legede og var i godt humør. Så vi regnede med at det var ved at være ovre. 

Men i morges vågnede hun og var dårlig igen. Jeg fik 3 små skefulde havregrød og en lille tår fortyndet æblejuice i hende, men det kom op igen med det samme. Hun har siden kl 7 i morges kastet op 3 gange. Hun vil kun ligge ned, vil løftes på toilet osv fordi hun har det så skidt. Hun har ikke feber idag. 

Hun drikker stadig fint. Men nu har hun jo ikke spist siden torsdag. Den lille smule hun har fået ned, er jo kommet op igen hver gang. 

Ville i kontakte lægen igen eller se tiden an? 

Hun er 2 år 

Mvh Rikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

L&V

Rikke T skriver:

Natten til fredag vågnede min datter og kastede op. Dette forsatte hele natten og hele fredagen, hvor hun også fik feber (39,5) men ingen bekymring så længe hun ville have væske sagde lægen. 

Lørdag var hun også rigtig dårlig. Spiste kun en pakke rosiner som kom op igen. Hun ville heldigvis stadig gerne have væske - så ingen bekymring, sagde lægen igen. 

Igår gik det bedre. Ingen feber eller opkast hele dagen - ville dog stadig ikke spise. Hun løb rundt og legede og var i godt humør. Så vi regnede med at det var ved at være ovre. 

Men i morges vågnede hun og var dårlig igen. Jeg fik 3 små skefulde havregrød og en lille tår fortyndet æblejuice i hende, men det kom op igen med det samme. Hun har siden kl 7 i morges kastet op 3 gange. Hun vil kun ligge ned, vil løftes på toilet osv fordi hun har det så skidt. Hun har ikke feber idag. 

Hun drikker stadig fint. Men nu har hun jo ikke spist siden torsdag. Den lille smule hun har fået ned, er jo kommet op igen hver gang. 

Hun er 2 år 

Mvh Rikke 

Har du prøvet med alt det der fy fy som de ikke får lov til at spise hverdag? Min datter har lige været igennem det samme og der gik et par dage før hun var klar til mad igen men det kender vi jo os fra os selv

Anmeld

16. juni 2014

De3Guldklumper

Rikke T skriver:

Hun er 2 år 

Mvh Rikke 

Du skal give hende kogt vand(koldt), lidt indmad fra et sødmælksfranskbrød. Det er neutralt for maven og er det der nemmest bliver nede.

Du kan også prøve med lidt cola og marie kiks.

Anmeld

16. juni 2014

Rikke T

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Har du prøvet med alt det der fy fy som de ikke får lov til at spise hverdag? Min datter har lige været igennem det samme og der gik et par dage før hun var klar til mad igen men det kender vi jo os fra os selv

Ja har jeg også prøvet. Hun virker rigtig sulten og spørger hele tiden efter mad. Men spiser det ikke. 

Anmeld

16. juni 2014

Rikke T

Pylle3 skriver:

Du skal give hende kogt vand(koldt), lidt indmad fra et sødmælksfranskbrød. Det er neutralt for maven og er det der nemmest bliver nede.

Du kan også prøve med lidt cola og marie kiks.

Tak. Kogt vand har jeg ikke prøvet. Laver noget med det samme 

Anmeld

16. juni 2014

L&V

Rikke T skriver:

Ja har jeg også prøvet. Hun virker rigtig sulten og spørger hele tiden efter mad. Men spiser det ikke. 

Tror du ikke lige så meget at det er fordi hun er bange for det kommer op igen?

Du giver hende ikke mælke produkter vel?

Anmeld

16. juni 2014

Rikke T

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Tror du ikke lige så meget at det er fordi hun er bange for det kommer op igen?

Du giver hende ikke mælke produkter vel?

Jo det kan sagtens være. 

Nej ingen mælkeprodukter 

Anmeld

16. juni 2014

De3Guldklumper

Rikke T skriver:

Tak. Kogt vand har jeg ikke prøvet. Laver noget med det samme 

Der er bakterier i alm vand og når det rammer bakterierne i en dårlig mave så kommer det ovenud igen..

Anmeld

16. juni 2014

L&V

Rikke T skriver:

Jo det kan sagtens være. 

Nej ingen mælkeprodukter 

Det var godt

Måske smoothies sådan noget ku være et hit det er da lidt ala væske men med lidt næring og fylde

Anmeld

16. juni 2014

Rikke T

Pylle3 skriver:

Der er bakterier i alm vand og når det rammer bakterierne i en dårlig mave så kommer det ovenud igen..

Okay det havde jeg slet ikke tænkt over. Men har kogt en hel kande nu og sat i køleskabet, så det er klar til når hun vågner 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.