Når det er en ulempe at få arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men det hænger jo kun sådan sammen fordi I begge fik fødselsklip. Uden klip vil I jo heller ikke få udbetalt særlig meget. Fødselsklip er forresten for en begrænset periode så det ville jo stoppe uanset om der kom et job eller ej. 

Nej, men så ville vi til gengæld også få mere i tilskud Men nu handler det jo ikke om det, jeg er godt klar over det er for en begrænset periode, 12 for mig, 6 for ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Jesus christ, jeg giver op.. Som sagt var de nævnte tal eksempler. Jeg har ikke sagt at vi får 22.000 udbetalt, det var bare for at stille størrelsesforholdet op mellem hinanden.

Hvad det andet angår har jeg allerede svaret på det flere andre steder i tråden.

Jeg kan ikke forstå man kan synes det er ærgerligt ? Jeres økonomi forringes jo ikke,  gildet bliver bare betalt af jer selv? Prøv at sætte de rene JER tal op mod hinanden?  Hvad tjener i nu og bagefter? Udelad alt der hedder støtte.  Det er de tal i skal kigge på. Og så kom bagefter og brok dig over at i med så lav indkomst i har nu, får noget støtte så i kan klare jer. . Ej, den forstår jeg simpelthen hat af..... jeg er taknemmelig for den støtte vi får til bolig og dp, for gjorde vi ikke det ville det så MEGET stramt ud.

Anmeld

13. juni 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Du faar ogsaa forsørgertillæg, hvis du er sammen med en SU-modtager, og det er vel du mener der ryger hos dig, naar han er færdig ik? For igen dobbelt-SU faar du vel kun igennem de der mix-klip eller hvad det hedder, som er naar man faar barn under uddannelse (var det i hvert fald dengang jeg stod i det).

Kan godt lidt forstaa din pointe, og det samme kommer vel til at gælde for os, naar jeg faar arbejde. Jeg er saa bare paa dagpenge og manden paa SU.

Det et arbejde giver, er jo ogsaa sikkerhed ift. banken, hvis man evt. skal laane til en bil eller lign. Jeg vil for alt i verden hellere have et arbejde end gaa herhjemme...

Men ja, da vi begge læste og især mens vi havde en lille bebs, havde vi ogsaa flere penge end vi har nu.

Ja, det ryger. Igen: Jeg er dybt taknemmelig for vi har et samfund hvor man får så meget hjælp, jeg er dybt taknemmelig for at blive betalt for at tage en uddannelse og føde børn (børnepenge). Det her handler jo ikke om en utaknemmelighed overfor det, og jeg har ikke sagt det er for dårligt vi skal betale mere i institution og husleje, jeg siger bare det er super surt, at vores økonomi forværres i en situation man forestiller sig skulle forbedre den

Det er bare lidt typisk, at så snart der er nogen som helst snak om hjælp og tilskud, så tror folk man bare vil nasse, er utaknemmelig, brokker sig over at skulle klare sig selv. Jeg gentager forhåbentlig SIDSTE gang, at det ikke handler om det! Jeg havde bare brug for at udtrykke min ærgrelse over at vores økonomi er ringere, når han er uddannet. Deri ligger der IKKE en klage over måden vores samfund fungerer på!

(Det var lige generelt til tråden, ikke specifikt til dig )

Anmeld

13. juni 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Jeg kan ikke forstå man kan synes det er ærgerligt ? Jeres økonomi forringes jo ikke,  gildet bliver bare betalt af jer selv? Prøv at sætte de rene JER tal op mod hinanden?  Hvad tjener i nu og bagefter? Udelad alt der hedder støtte.  Det er de tal i skal kigge på. Og så kom bagefter og brok dig over at i med så lav indkomst i har nu, får noget støtte så i kan klare jer. . Ej, den forstår jeg simpelthen hat af..... jeg er taknemmelig for den støtte vi får til bolig og dp, for gjorde vi ikke det ville det så MEGET stramt ud.

Jeg har sat det op med rene tal, jeg har bare ikke skrevet dem her i tråden, da det er vores privatøkonomi.

Hvad angår det øvrige i dit svar, bliver jeg ekstremt provokeret, da det bærer præg af du overhovedet ikke læser det jeg skriver her i tråden, eller i givet fald vælger at overse det og drage dine egne konklusioner. Derfor lader jeg diskussionen mellem du og jeg ligge nu, jeg synes ikke der er grund til at debattere med dig, hvis du vælger at læse mellem linjerne, frem for det der står på dem. God aften

Anmeld

13. juni 2014

nielsen80

Anonym skriver:

Ja da, men det ændrer ikke på, at det er lidt ærgerligt at gå fra studie som giver masser af tid til familien til fuldtidsjob og mange timer væk fra familien, og det så faktisk resulterer i en ringere økonomi. Det føles jo lidt bagvendt - Vi er super glad for der findes SU, støtte og tilskud, men det er vel en ganske almindelig menneskelig ting at ærgre sig over at øget indsats = dårligere økonomi. Kan ikke helt forstå hvorfor der er så mange af jer, der stiller jer på bagben (på en pæn måde) over vi ægrer os. Jeg har jo ikke sagt at det er fandme for dårligt, og vi burde få ditten og datten. Jeg siger bare det er lidt ærgrerligt det hænger sådan sammen

Kan faktisk sagtens forstå, det er rigtig øv!!!! Lige når man er færdig med uddannelse, går det op for en, hvor mange udgifter der faktisk er forbundet med arbejde
Men se jeres uddannelse som en langtids investering - ja det er øv et år eller to, men på den lange bane vinder I klart økonomisk ved at have arbejde.

Jeg ser det faktisk lidt positivt, jeg synes, det er fantastisk, at vi som samfund kan tilbyde unge forældre under uddannelse så gode økonomiske forhold. Jeg mener, det er meget positivt, at man kan have børn under uddannelse og samtidig have en ok økonomi. Men det er jo en lidt anden indgangsvinkel, og hvis det medfører, at de selv samme unge mennesker ikke ser værdien i arbejde efter uddannelsen, så fejler vi selvfølgelig(ved jeg godt du kan, det er mere generelt)

Anmeld

13. juni 2014

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Kan faktisk sagtens forstå, det er rigtig øv!!!! Lige når man er færdig med uddannelse, går det op for en, hvor mange udgifter der faktisk er forbundet med arbejde
Men se jeres uddannelse som en langtids investering - ja det er øv et år eller to, men på den lange bane vinder I klart økonomisk ved at have arbejde.

Jeg ser det faktisk lidt positivt, jeg synes, det er fantastisk, at vi som samfund kan tilbyde unge forældre under uddannelse så gode økonomiske forhold. Jeg mener, det er meget positivt, at man kan have børn under uddannelse og samtidig have en ok økonomi. Men det er jo en lidt anden indgangsvinkel, og hvis det medfører, at de selv samme unge mennesker ikke ser værdien i arbejde efter uddannelsen, så fejler vi selvfølgelig(ved jeg godt du kan, det er mere generelt)

Tak fordi du er en af dem, der endelig forstår hvad jeg ville med den her debat! Jeg er også, som jeg skriver til en anden, dybt taknemmelig for al den hjælp man får i Danmark

Anmeld

13. juni 2014

Røverdatter

Jeg er enig med dig Anonym - det er mega unfair!

Og jeg blamer sgu systemet (/samfundet om man vil)

Anmeld

13. juni 2014

Karina84

Anonym skriver:

Ja, det ryger. Igen: Jeg er dybt taknemmelig for vi har et samfund hvor man får så meget hjælp, jeg er dybt taknemmelig for at blive betalt for at tage en uddannelse og føde børn (børnepenge). Det her handler jo ikke om en utaknemmelighed overfor det, og jeg har ikke sagt det er for dårligt vi skal betale mere i institution og husleje, jeg siger bare det er super surt, at vores økonomi forværres i en situation man forestiller sig skulle forbedre den

Det er bare lidt typisk, at så snart der er nogen som helst snak om hjælp og tilskud, så tror folk man bare vil nasse, er utaknemmelig, brokker sig over at skulle klare sig selv. Jeg gentager forhåbentlig SIDSTE gang, at det ikke handler om det! Jeg havde bare brug for at udtrykke min ærgrelse over at vores økonomi er ringere, når han er uddannet. Deri ligger der IKKE en klage over måden vores samfund fungerer på!

(Det var lige generelt til tråden, ikke specifikt til dig )

Synes nu heller ikke du lyder utaknemmelig, jeg kan godt se hvad du tænker... 

Men det er nok ogsaa fordi jeg selv staar i L*** til halsen, økonomisk, og er jobsøgende... Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor meget ro det vil give at faa det arbejde. 

Anmeld

13. juni 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg har sat det op med rene tal, jeg har bare ikke skrevet dem her i tråden, da det er vores privatøkonomi.

Hvad angår det øvrige i dit svar, bliver jeg ekstremt provokeret, da det bærer præg af du overhovedet ikke læser det jeg skriver her i tråden, eller i givet fald vælger at overse det og drage dine egne konklusioner. Derfor lader jeg diskussionen mellem du og jeg ligge nu, jeg synes ikke der er grund til at debattere med dig, hvis du vælger at læse mellem linjerne, frem for det der står på dem. God aften

Jeg læser godt at du siger du ikke er utaknemmelig,  jeg kan bare ikke rigtig finde et andet ord for det jeg læser du skriver... du brokker dig jo, og når det så handler om sådan en hjælp i får, så ser jeg det altså som utaknemmelighed. ... jeg bad dig desuden Heller ikke om at ligge nogen tal op, men om kun at kigge på jeres indkomst og ikke jeres støtte.  Jeres støtte får i jo nemlig kun fordi jeres indkomst er meget lille. Så stiger indkomsten,  ryger hjælpen.  Og ja. Så kan det da godt Være at de samlede tal ligner hinanden,  men så er det jo at du igen skal tænke på at de tal kun ligner hinanden fordi du pt har en ringe indkomst efter de grænser der nu er sat. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.