Anonym skriver:
Ja da, men det ændrer ikke på, at det er lidt ærgerligt at gå fra studie som giver masser af tid til familien til fuldtidsjob og mange timer væk fra familien, og det så faktisk resulterer i en ringere økonomi. Det føles jo lidt bagvendt - Vi er super glad for der findes SU, støtte og tilskud, men det er vel en ganske almindelig menneskelig ting at ærgre sig over at øget indsats = dårligere økonomi. Kan ikke helt forstå hvorfor der er så mange af jer, der stiller jer på bagben (på en pæn måde) over vi ægrer os. Jeg har jo ikke sagt at det er fandme for dårligt, og vi burde få ditten og datten. Jeg siger bare det er lidt ærgrerligt det hænger sådan sammen 
Kan faktisk sagtens forstå, det er rigtig øv!!!! Lige når man er færdig med uddannelse, går det op for en, hvor mange udgifter der faktisk er forbundet med arbejde
Men se jeres uddannelse som en langtids investering - ja det er øv et år eller to, men på den lange bane vinder I klart økonomisk ved at have arbejde.
Jeg ser det faktisk lidt positivt, jeg synes, det er fantastisk, at vi som samfund kan tilbyde unge forældre under uddannelse så gode økonomiske forhold. Jeg mener, det er meget positivt, at man kan have børn under uddannelse og samtidig have en ok økonomi. Men det er jo en lidt anden indgangsvinkel, og hvis det medfører, at de selv samme unge mennesker ikke ser værdien i arbejde efter uddannelsen, så fejler vi selvfølgelig(ved jeg godt du kan, det er mere generelt)
Anmeld