Anonym skriver:
Nej, der er ikke forsøgertillæg til SU'en kun hvis man er enlig. Hvis man er i parforhold kan man få forsøgertillæg som lån, men det vil vi jo gerne undgå. At skulle låne flere penge.
Desuden forstår jeg ikke helt dit indlæg, jeg nævner jo netop selv i første indlæg den dobbelte er begrænset og jeg ryger på enkelt su nu her hvor min kæreste også er færdiguddannet
Du faar ogsaa forsørgertillæg, hvis du er sammen med en SU-modtager, og det er vel du mener der ryger hos dig, naar han er færdig ik? For igen dobbelt-SU faar du vel kun igennem de der mix-klip eller hvad det hedder, som er naar man faar barn under uddannelse (var det i hvert fald dengang jeg stod i det).
Kan godt lidt forstaa din pointe, og det samme kommer vel til at gælde for os, naar jeg faar arbejde. Jeg er saa bare paa dagpenge og manden paa SU.
Det et arbejde giver, er jo ogsaa sikkerhed ift. banken, hvis man evt. skal laane til en bil eller lign. Jeg vil for alt i verden hellere have et arbejde end gaa herhjemme...
Men ja, da vi begge læste og især mens vi havde en lille bebs, havde vi ogsaa flere penge end vi har nu.
Anmeld