Alkohol og prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2014

Sandratoft

Babydrøm skriver:

Okay det forstår jeg godt. 

har nok ik lige nemt ved at blive gravid, har prøvet i ca. 1 år, men manden er meget væk med jobbet og har en meget ustabil cyklus, så nej ik nemt, desværre. 

Tak for dit svar

Jeg fandt først ud af at jeg var gravid da jeg var 5 uger henne, og da jeg går på uni, havde jeg været til nogle seriøse fredagsbarer i tiden op til  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

Babydrøm

grinny skriver:

Man kan finde så mange forskellige svar på hvad man "må" og "ikke må". Livet kan ikke gå i stå mens man prøver, og selvom vi kæmper en kamp, ja så var jeg altså på druktur i lørdags for 2. gang siden jeg fødte, og hvis jeg ikke bliver gravid denne cyklus tror jeg ikke det er den ene druktur. Udover det kan jeg også fortælle at dagen hvor ægget, i følge skanninger, skulle have sat sig fast med Isaac var jeg på den vildeste druktur, vi havde dengang prøvet i 3 år og nu skulle jeg altså bare feste og være ligeglad med sundhed, og det æg holdt sgu fast

Det er jo det, livet skal jo ik gå i stå selvom man kæmper for en graviditet. 

Fedt at ægget satte sig fast selvom du havde været på druk  Tænker også at der ik kan ske noget ved det 

Tak for dit svar

Anmeld

14. juni 2014

Babydrøm

Chellie skriver:

Ikke en faglig kilde, hvis det er dét, du mener :-) Jeg har det fra to veninder, uafhængigt af hinanden, som hver især, af forskellige årsager, går meget op i at læse op på facts om sundhed og/eller fertilitet. 

Okay helt i orden, tak for dit svar  

Anmeld

14. juni 2014

Babydrøm

Abemor skriver:

Indtil jeg stod med 2 streger drak jeg hvad jeg havde lyst til. I perioden mens de ikke skulle vide det tog jeg et glas, men nippede kun til det, og så byttede min mand det ud med mit, så var der ingen der opdagede noget

Det tænker jeg også at jeg vil gøre, drikke hvad jeg vil indtil de to streger 

go' ide med at bytte glas med manden 

Anmeld

14. juni 2014

Babydrøm

Sandratoft skriver:

Jeg fandt først ud af at jeg var gravid da jeg var 5 uger henne, og da jeg går på uni, havde jeg været til nogle seriøse fredagsbarer i tiden op til  

Oki, det er også et bevis på at det kan lade sig gøre selvom man har drukket lidt alkohol tak for dit svar vil nyde et glas vin/drink i ny og næ indtil de to streger  

Anmeld

14. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ændrede heller ikke på noget, før jeg var gravid. Jeg var i mødregruppe med en læge, som sagde, at hun selvfølgelig vil fraråde alkohol, når man finder ud af, at man er gravid, men at der ikke sker noget ved at drikke alkohol indtil, da man ikke deler kredsløb med babyen før efter 6 uger (eller var det 8?&nbsp

Anmeld

15. juni 2014

Babydrøm

Janey skriver:

Jeg ændrede heller ikke på noget, før jeg var gravid. Jeg var i mødregruppe med en læge, som sagde, at hun selvfølgelig vil fraråde alkohol, når man finder ud af, at man er gravid, men at der ikke sker noget ved at drikke alkohol indtil, da man ikke deler kredsløb med babyen før efter 6 uger (eller var det 8?&nbsp

Tak for dit svar Sådan tænker jeg også nu, det er også meget lettere, det er også lidt irriterende at tage mega mange forholdsregler, når man jo ik ved hvordan det sker. 

Rart at vide en læge siger sådan

Anmeld

15. juni 2014

B&J

jeg drikker ikke selv. men så længe du ikke er gravid skal du helt bestemt nye et glas eller 5

og lige så snart du står med de så smukke streger så stopper du jo bare

Anmeld

15. juni 2014

AnthonsMor

Hejsa

Hvordan har/havde I det med alkohol og prøver at blive gravid?

Kan godt lide et glas vin en gang imellem, og har først drukket et glas vin efter min menses var kommet, så jeg vidste jeg ik var gravid. Men synes også det er svært for familie og venner skal jo ik få mistanke om graviditet, når det er hemmeligt at vi prøver. 

Hvad gør/gjorde I? Både i forhold til at nyde alkohol eller ikke og hvordan gjorde I overfor jeres familie og venner? 

Da jeg blev gravid havde vi 6 måneder forinden aftalt at jeg smed pillerne også kom der baby når der kom baby, og i de 6 måneder gik jeg skam i byen, en masse - så, så længe du ikke ha testet positivt, så synes jeg ikke du skal holde for et glas vin da!

Anmeld

15. juni 2014

Babydrøm

B&J skriver:

jeg drikker ikke selv. men så længe du ikke er gravid skal du helt bestemt nye et glas eller 5

og lige så snart du står med de så smukke streger så stopper du jo bare

Lige mine tanker  Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.