Alkohol og prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
32 svar
32 synes godt om
13. juni 2014

Babydrøm

Hejsa

Hvordan har/havde I det med alkohol og prøver at blive gravid?

Kan godt lide et glas vin en gang imellem, og har først drukket et glas vin efter min menses var kommet, så jeg vidste jeg ik var gravid. Men synes også det er svært for familie og venner skal jo ik få mistanke om graviditet, når det er hemmeligt at vi prøver. 

Hvad gør/gjorde I? Både i forhold til at nyde alkohol eller ikke og hvordan gjorde I overfor jeres familie og venner? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

san

Babydrøm skriver:

Hejsa

Kan godt lide et glas vin en gang imellem, og har først drukket et glas vin efter min menses var kommet, så jeg vidste jeg ik var gravid. Men synes også det er svært for familie og venner skal jo ik få mistanke om graviditet, når det er hemmeligt at vi prøver. 

Hvad gør/gjorde I? Både i forhold til at nyde alkohol eller ikke og hvordan gjorde I overfor jeres familie og venner? 

Jeg tog altså også et glad vin eller en genstand engang imellem, tog også noget ture i byen indtil jeg stod med en positiv test i hånden... Tror ikke man skal lave alt for meget om på sig selv før man er gravid, det kan komme til at stresse nogen... Held og lykke med det...

Anmeld

13. juni 2014

esioul

Babydrøm skriver:

Hejsa

Min holdning er at man ikke skal sætte sit liv på standby, for ingen ved hvornår det lykkedes.

Anmeld

13. juni 2014

Babydrøm

san skriver:

Jeg tog altså også et glad vin eller en genstand engang imellem, tog også noget ture i byen indtil jeg stod med en positiv test i hånden... Tror ikke man skal lave alt for meget om på sig selv før man er gravid, det kan komme til at stresse nogen... Held og lykke med det...

Dejligt at høre  

Det tænker jeg nemlig også, vi har prøvet i et års tid, og synes det er lidt irriterende at tænke på om jeg kan "tillade" mig at nyde et glas vin eller ej.. 

Er det ik også noget med at i starten har baby selv madpakke med?

Tak 

Anmeld

13. juni 2014

Babydrøm

esioul skriver:

Min holdning er at man ikke skal sætte sit liv på standby, for ingen ved hvornår det lykkedes.

Dejligt at høre

Det tænker jeg også, for vi ved jo ik hvornår det lykkes. Og lidt irriterende at tænke på om jeg kan "tillade" mig at drikke et glas vin eller ej..

Er det ik også noget med at baby har sin egen madpakke med fra start? 

Anmeld

13. juni 2014

Frk.S

Jeg startede først med at leve som gravid (altså helt uden alkohol) da jeg rent faktisk VAR gravid. 

I de første par uger der går fra du har ægløsning til du kan se på en test at du er gravid, tror jeg ikke på at der sker en dyt ved at tage et glas vin eller to. 

Anmeld

13. juni 2014

esioul

Babydrøm skriver:

Dejligt at høre

Det tænker jeg også, for vi ved jo ik hvornår det lykkes. Og lidt irriterende at tænke på om jeg kan "tillade" mig at drikke et glas vin eller ej..

Er det ik også noget med at baby har sin egen madpakke med fra start? 

Jo det har jeg også hørt. Hvis bare man stopper når man har en positiv test, er jeg ret sikker på der ikke sker noget.

Lev livet, nyd det og tag det som det kommer

Anmeld

13. juni 2014

lineog4

Mener fosteret først efter 7. Uge begynder at modtage noget fra moren. Den har en lille madpakke - ser sjovt ud ligesom den har en lille ballon med.

Jeg er ikke den store bruger af alkohol, så det er vidst kun med den ene jeg havde drukket alkohol da jeg var gravid (der var jeg tilgengæld absolut heller ikke appelsinfri og røg endda cigaretter for første gang i 7 år) og han har da ikke taget skade (tror jeg )

Anmeld

13. juni 2014

Babydrøm

Frk.S skriver:

Jeg startede først med at leve som gravid (altså helt uden alkohol) da jeg rent faktisk VAR gravid. 

I de første par uger der går fra du har ægløsning til du kan se på en test at du er gravid, tror jeg ikke på at der sker en dyt ved at tage et glas vin eller to. 

Godt at høre Sådan tror jeg også jeg vil leve nu, det andet er altså lidt irriterende, især når jeg jo ik ved hvornår det sker. Tænker også at der nok ik sker noget fra æl til den positive test. Tak for dit svar 

Anmeld

13. juni 2014

Babydrøm

esioul skriver:

Jo det har jeg også hørt. Hvis bare man stopper når man har en positiv test, er jeg ret sikker på der ikke sker noget.

Lev livet, nyd det og tag det som det kommer

Det vil jeg gøre  Godt sagt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.