Alkohol og prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2014

Babydrøm

Mener fosteret først efter 7. Uge begynder at modtage noget fra moren. Den har en lille madpakke - ser sjovt ud ligesom den har en lille ballon med.

Jeg er ikke den store bruger af alkohol, så det er vidst kun med den ene jeg havde drukket alkohol da jeg var gravid (der var jeg tilgengæld absolut heller ikke appelsinfri og røg endda cigaretter for første gang i 7 år) og han har da ikke taget skade (tror jeg )

Det lyder godt   Lyder sjovt med den lille ballon  

Hihi godt at høre han vist ik har taget skade   Tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

modesty

Babydrøm skriver:

Hejsa

Hvordan har/havde I det med alkohol og prøver at blive gravid?

Kan godt lide et glas vin en gang imellem, og har først drukket et glas vin efter min menses var kommet, så jeg vidste jeg ik var gravid. Men synes også det er svært for familie og venner skal jo ik få mistanke om graviditet, når det er hemmeligt at vi prøver. 

Hvad gør/gjorde I? Både i forhold til at nyde alkohol eller ikke og hvordan gjorde I overfor jeres familie og venner? 

Vi var i IVF behandling, så jeg holdt mig til de strikse regler om nul alkohol.

Men hvis vi havde haft nemt ved at blive gravide, ville jeg ikke have haft problemer med et drikke en enkelt glas en sjælden gang imellem. Som du siger, hvis man gør det når man har sin menstruation, er der jo ingen fare for noget. Så det synes jeg sagtens at man kan.

Da klinikken var lukket for sommerferie, drak jeg et enkelt glas i ny og næ.

Anmeld

13. juni 2014

san

Babydrøm skriver:

Dejligt at høre  

Det tænker jeg nemlig også, vi har prøvet i et års tid, og synes det er lidt irriterende at tænke på om jeg kan "tillade" mig at nyde et glas vin eller ej.. 

Er det ik også noget med at i starten har baby selv madpakke med?

Tak 

Det ved jeg ikke om de har men der sker ikke noget en enkelt gang, så længe man ligger det på hylden når man så er gravid...

Der er da mange børn der ikke har taget skade af at mor var fuld første lige i starten af graviditeten, fordi hun ikke viste hun var gravid...

Anmeld

13. juni 2014

Chellie

Jeg har ladet mig fortælle, at det især er i de første to uger, hvor man ikke ved, at man er gravid, at det er vigtigt at man ikke drikker. Jeg indrømmer blankt, jeg har ikke selv forstand på det. Men, jeg har valgt, at jeg gerne må drikke mellem mens og ægløsning, og så lader jeg være mellem ægløsning og mens, for en sikkerheds skyld. 

Det er så også nemt nok for mig, for jeg har aldrig været til de store drukture, så både venner og familie er vant til at se mig drikke vand eller sodavand, når vinen kommer på bordet 

Anmeld

13. juni 2014

Babydrøm

modesty skriver:

Vi var i IVF behandling, så jeg holdt mig til de strikse regler om nul alkohol.

Men hvis vi havde haft nemt ved at blive gravide, ville jeg ikke have haft problemer med et drikke en enkelt glas en sjælden gang imellem. Som du siger, hvis man gør det når man har sin menstruation, er der jo ingen fare for noget. Så det synes jeg sagtens at man kan.

Da klinikken var lukket for sommerferie, drak jeg et enkelt glas i ny og næ.

Okay det forstår jeg godt. 

har nok ik lige nemt ved at blive gravid, har prøvet i ca. 1 år, men manden er meget væk med jobbet og har en meget ustabil cyklus, så nej ik nemt, desværre. 

Tak for dit svar

Anmeld

13. juni 2014

Babydrøm

san skriver:

Det ved jeg ikke om de har men der sker ikke noget en enkelt gang, så længe man ligger det på hylden når man så er gravid...

Der er da mange børn der ikke har taget skade af at mor var fuld første lige i starten af graviditeten, fordi hun ikke viste hun var gravid...

Det tænker jeg også at der ik gør. Og ja mange har jo drukket i starten af graviditeten uden at der er sket børnene noget 

Anmeld

13. juni 2014

Babydrøm

Chellie skriver:

Jeg har ladet mig fortælle, at det især er i de første to uger, hvor man ikke ved, at man er gravid, at det er vigtigt at man ikke drikker. Jeg indrømmer blankt, jeg har ikke selv forstand på det. Men, jeg har valgt, at jeg gerne må drikke mellem mens og ægløsning, og så lader jeg være mellem ægløsning og mens, for en sikkerheds skyld. 

Det er så også nemt nok for mig, for jeg har aldrig været til de store drukture, så både venner og familie er vant til at se mig drikke vand eller sodavand, når vinen kommer på bordet 

Okay, lyder ik så godt. Må jeg spørge hvor du har hørt det henne? 

Ja så har det jo været nemt nok for dig, er heller ik til de store drukture mm. Men kan godt lide et glas vin eller drink i ny og næ, så frygter lidt at min familie måske vil synes det er underligt jeg siger nej til et glas vin til maden.. De skal jo ik vide vi prøver. 

Tak for dit svar  

Anmeld

13. juni 2014

grinny

Man kan finde så mange forskellige svar på hvad man "må" og "ikke må". Livet kan ikke gå i stå mens man prøver, og selvom vi kæmper en kamp, ja så var jeg altså på druktur i lørdags for 2. gang siden jeg fødte, og hvis jeg ikke bliver gravid denne cyklus tror jeg ikke det er den ene druktur. Udover det kan jeg også fortælle at dagen hvor ægget, i følge skanninger, skulle have sat sig fast med Isaac var jeg på den vildeste druktur, vi havde dengang prøvet i 3 år og nu skulle jeg altså bare feste og være ligeglad med sundhed, og det æg holdt sgu fast

Anmeld

14. juni 2014

Chellie

Babydrøm skriver:

Okay, lyder ik så godt. Må jeg spørge hvor du har hørt det henne? 

Ja så har det jo været nemt nok for dig, er heller ik til de store drukture mm. Men kan godt lide et glas vin eller drink i ny og næ, så frygter lidt at min familie måske vil synes det er underligt jeg siger nej til et glas vin til maden.. De skal jo ik vide vi prøver. 

Tak for dit svar  

Ikke en faglig kilde, hvis det er dét, du mener :-) Jeg har det fra to veninder, uafhængigt af hinanden, som hver især, af forskellige årsager, går meget op i at læse op på facts om sundhed og/eller fertilitet. 

Anmeld

14. juni 2014

Mum33

Babydrøm skriver:

Hejsa

Hvordan har/havde I det med alkohol og prøver at blive gravid?

Kan godt lide et glas vin en gang imellem, og har først drukket et glas vin efter min menses var kommet, så jeg vidste jeg ik var gravid. Men synes også det er svært for familie og venner skal jo ik få mistanke om graviditet, når det er hemmeligt at vi prøver. 

Hvad gør/gjorde I? Både i forhold til at nyde alkohol eller ikke og hvordan gjorde I overfor jeres familie og venner? 

Indtil jeg stod med 2 streger drak jeg hvad jeg havde lyst til. I perioden mens de ikke skulle vide det tog jeg et glas, men nippede kun til det, og så byttede min mand det ud med mit, så var der ingen der opdagede noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.