Pikku Myy skriver:
Det er nu heller ikke fordi jeg mener at min søn skal leve i 1988 mens alle de andre børn drøner afsted i det 21. århundrede, men jeg tror simpelthen ikke han vil kunne finde ud af at have en telefon. Jeg forestiller mig en ud af to muligheder eller en blanding: 1) Han vil ikke tage telefonen hvis den ringer. Enten fordi han simpelthen ikke ville opdage eller fordi han ikke har lyst (han bryder sig generelt ikke om at snakke i tlf og er faktisk ikke særlig god til det ...). 2) Han vil gå og kigge på telefonen hele tiden fordi han vil være nervøs for om vi nu ringer uden han opdager det - en formålsløs stressfaktor.
Jeg tror simpelthen ikke han er moden nok til at få en tlf endnu. Og jeg tror der måske er et par stykker af de store piger i børnehaven, der nok kunne være modne til at have en tlf, men ellers vil jeg sige at resten er på det samme stadie som min søn.
Udover det, så er min dreng aldrig et sted hvor der ikke er en voksen som kan hjælpe med formidling os og ham imellem. Når han fx starter i skole, er der en børnetelefon, hvor man kan ringe til sine forældre fra. Hvornår er det du tænker at det er vigtigt at din datter og I kan få direkte kontakt med hinanden?
Nu er det jo også utroligt individuelt. Hvis min datter som 6 årig ikke efterspørger en mobil, så får hun heller ikke en, men hvis hun ønsker sig en så skal hun have lov at få en, når hun starter i skole.
Tror ikke på den med at det er en stressfaktor. Vi kræver jo ikke at hun altid skal have den på sig, men får hun brug for det så er det rart for os at vide at hun kan ringe.
Det kan også være hun bare vil bruge den til at spille på.
Når min datter bliver gammel nok til en telefon, tror jeg desuden det vil være fuldstændig normalt får skolebørn at have mobiler.
Hos os er der og kommer der heller ikke til at være noget der hedder skærm tid. De restriktioner går jeg ikke ind for. Det kan også være lærerigt at spille spil osv.
Men ved godt jeg er meget ene om det, men det må jeg så være
Anmeld