Børn og mobil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Børn og mobil.... hvornår??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.904 visninger
30 svar
14 synes godt om
13. juni 2014

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder,

hvornår fik/får jeres børn en mobil?

Til jer der ikke kan svare på ovenstående, er velkommen til at svare på hvornår i mener det er forsvarligt/rigtigt at give sit barn en mobil? - og hvorfor??

Negative kommentarer frabedes.

Tak for alle svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vil nok sige at grænsen kan være lidt svingende. Men vil sige når barnet begynder selv at lave legeaftaler i skolen og sådan. Så kan de ringe og spørge om det er okay osv. Før det kan jeg ikke se hvad de skal bruge den til  

Anmeld

13. juni 2014

Babybrain

Nu har jeg ikke selv nogen børn endnu. 

Min holdning er dog, at børn først skal have en mobil, når det er nødvendigt og ikke bare for sjov. F. eks. når barnet selv skal til at gå til og fra skole og lignende. 

Min lillesøster fik sin første mobil til sin 10 års fødselsdag, hvilket jeg synes er en passende alder.

Anmeld

13. juni 2014

Tvebakken

Oprindeligt var vi helt afklarede med, at mobil var når de fyldte 10.

Men da vores SFO kun går til og med 2. klasse - og de derefter skal gå i klub, hvor de selv skal komme hen til, valgte vi at give mobil i 9-års fødselsdagsgave (2 mdr. før klubstart).

I starten blev den ikke brugt meget - men efter et halvt års tid var den integreret.

Hun er heldigvis ikke slem til at gå med den hele tiden (nok snarere det modsatte), men for os var der en tryghed (og nemhed) i, at vi kunne få fat i hende.

Så jeg har stemt 9 år.

- Og det er også det, vi går efter med de næste i rækken.

Anmeld

13. juni 2014

mpr

Anonym skriver:

Som overskriften lyder,

Til jer der ikke kan svare på ovenstående, er velkommen til at svare på hvornår i mener det er forsvarligt/rigtigt at give sit barn en mobil? - og hvorfor??

Tak for alle svar

Jeg tænker 9 år er det tidligste og bliver måske deromkring min bonusdatter får en hvis det står til os i hvert fald, senere gør mig heller ikke noget men før synes jeg ikke da der ikke er nogen grund til det Ved 9 års alderen kan jeg se en fordel i og med at hun er dele barn og måske til den tid selv vil kunne cykle fra skole og hjem og der kan det jo være hun gerne vil have fat i en af os voksne.

Anmeld

13. juni 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Som overskriften lyder,

Tak for alle svar

Min datter får en når hun starter i skole, så ved 6 års alderen :-)

Anmeld

13. juni 2014

hannetheis

Anonym skriver:

Som overskriften lyder,

Tak for alle svar

Jeg tænker når vores søn ikke længere kan gå i sfo så ved 10 års alderen

Anmeld

13. juni 2014

Pikku Myy

M_V skriver:

Min datter får en når hun starter i skole, så ved 6 års alderen :-)

Jeg tillader mig lige at spørge hvorfor? Min søn skal starte i skole efter sommerferien, og jeg kan slet ikke se hvad han skal bruge en telefon til lige nu. Jeg er faktisk slet ikke sikker på at han vil være i stand til at bruge en telefon som man nu bruger en telefon ...

Anmeld

13. juni 2014

Trekløver(:

Pikku Myy skriver:

Jeg tillader mig lige at spørge hvorfor? Min søn skal starte i skole efter sommerferien, og jeg kan slet ikke se hvad han skal bruge en telefon til lige nu. Jeg er faktisk slet ikke sikker på at han vil være i stand til at bruge en telefon som man nu bruger en telefon ...

Fordi jeg gerne vil have at jeg altid kan få fat på hende og hende i os. Man kan få en mobil, hvor der kun er mulighed for at ringe til mor og far.

Og så er der spil.

Jeg lever efter at følge med tiden og udviklingen, og er der mobiler jamen så er der det, og så er det da rart man altid kan få fat på hinanden. Mit barn behøver ikke leve som "dengang jeg var barn".

Anmeld

13. juni 2014

aarhusmor

Jeg har markeret 8 år, men synes egentlig 10 år. Årsagen er, at de andre i klassen får mobil tlf. nu og snart vil min søn være en af de eneste uden. Dernæst er han begyndt at bruge skolens meget.

Men det bliver ikke en fin en og det bliver med taletidskort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.