Brugt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

B&J

jeg vil fortælle i en sød tone at de kunne give deres tøj til en anden da du ikke mangler noget.

og nej jeg vil da være ked af at få slidt og hullet tøj. MEN at det er fra bilka vil jeg være ligeglad med så længe tøjet var pænt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Mon ikke de har glemt/overhørt at du har sagt at du helst ikke vil have brugt tøj? Og at de bare har givet det for at hjælpe?

Jeg tænker ikke at det er for at "læsse af" - det er vel ligeså besværligt at køre tøjet hjem til dig, som til en tøjcontainer?

Jeg ville se gennem fingre med det, og hvis det sker igen, ville jeg på en sød og venlig måde sige ellers tak, jeg har rigeligt med tøj og ikke brug for mere. Agtigt.

Så tror jeg måske at det er vil-døvhed, for det er vel begrænset hvor mange gange man kan ignorere det både på skrift og mundtligt  (Det er ikke for at virke tøsesur, men har virkelig prøvet at understrege det en del gange).

Ved ikke om man kan sige at det er lige så besværligt at aflevere det her, da de tager poserne med når de alligevel skal herud (de kommer ikke kun for at aflevere det). Og når man så siger nej tak (igen) efter de er kommet ind med det, så er det jo ikke ligefrem fordi at de tager det med sig igen 

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg vil fortælle i en sød tone at de kunne give deres tøj til en anden da du ikke mangler noget.

og nej jeg vil da være ked af at få slidt og hullet tøj. MEN at det er fra bilka vil jeg være ligeglad med så længe tøjet var pænt

Som jeg har skrevet i (flere) andre opslag, så nævner jeg ikke Bilka fordi at bilkas tøj ikke er godt nok. Men fordi at bilkas tøj er i en priskategori man bare kan smide ud når/hvis at farven falmer, hvorimod jeg bedre kan forstå at man beholder diverse mærker selvom farven er falmet lidt. 

Har selv købt lidt tøj i økologisk bomuld til billige penge i Bilka - men ville da hurtigt smide det ud hvis der kom et hul, farven falmede eller det kom til at se forvasket ud. 

Anmeld

11. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har da også penge til at købe nyt tøj. Men der er så meget ordentligt pænt brugt tøj at vi hellere vil gøre det. 

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Vi har da også penge til at købe nyt tøj. Men der er så meget ordentligt pænt brugt tøj at vi hellere vil gøre det. 

Men ordentligt indkluderer jo ikke hullet, forvasket og misfarvet 

Ihvertfald ikke i mit hoved 

Anmeld

11. juni 2014

Anonym skriver:

Men ordentligt indkluderer jo ikke hullet, forvasket og misfarvet 

Ihvertfald ikke i mit hoved 

Nej det var mere din oprindelig formulering - det virkede som om det kun er nyt tøj der er ordentligt. 

Men i dit tilfælde ville jeg nok sige at nu havde jeg kigget på tøjet', og synes desværre det er misfarvet og forvasket. Så nu vil jeg bare høre om hun vil have det tilbage eller om jeg skal smide det ud? Jeg tror du når længst med ærlighed

Forresten hvis tøjet er så slemt, vil mødrehjælpen ikke have det. De sælger tøj i pæn stand 

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nej det var mere din oprindelig formulering - det virkede som om det kun er nyt tøj der er ordentligt. 

Men i dit tilfælde ville jeg nok sige at nu havde jeg kigget på tøjet', og synes desværre det er misfarvet og forvasket. Så nu vil jeg bare høre om hun vil have det tilbage eller om jeg skal smide det ud? Jeg tror du når længst med ærlighed

Forresten hvis tøjet er så slemt, vil mødrehjælpen ikke have det. De sælger tøj i pæn stand 

Det var derfor jeg skrev ordentligt med 'er omkring.  Men kan godt se at det nemt kan forståes på den anden måde. 

Tja det må jeg prøve. Og så håbe at hun ikke bliver fornærmet  . 

Så hvis hun ikke vil have det tilbage, så skal jeg til at sortere det så det værste ryger på lossen og resten til mødrehjælpen. Suk.  Tror desværre at jeg vil prioritere at bruge tiden med min baby, og så få kæresten til at køre det med på lossepladsen. 

Anmeld

11. juni 2014

Anonym skriver:

Det var derfor jeg skrev ordentligt med 'er omkring.  Men kan godt se at det nemt kan forståes på den anden måde. 

Tja det må jeg prøve. Og så håbe at hun ikke bliver fornærmet  . 

Så hvis hun ikke vil have det tilbage, så skal jeg til at sortere det så det værste ryger på lossen og resten til mødrehjælpen. Suk.  Tror desværre at jeg vil prioritere at bruge tiden med min baby, og så få kæresten til at køre det med på lossepladsen. 

Det kan jeg godt forstå

Anmeld

11. juni 2014

SandraXOXO

modesty skriver:

Og du tænker ikke at der måske ligger en aaaanelse andet bag, end en sæk med brugt tøj? 

Svært at vudere når hun nægter at sige noget. Jeg er jo ikke tankelæser. Det er så heller ikke noget jeg går og tænker over. Hvis hun har det bedst med at tænke at det er mig der er snobbet og ikke deres tøj der er slidt, så fred være med det. Der går jo ingen skår af mig på grund af det kan man sige.

Anmeld

11. juni 2014

modesty

Anonym skriver:

Så tror jeg måske at det er vil-døvhed, for det er vel begrænset hvor mange gange man kan ignorere det både på skrift og mundtligt  (Det er ikke for at virke tøsesur, men har virkelig prøvet at understrege det en del gange).

Ved ikke om man kan sige at det er lige så besværligt at aflevere det her, da de tager poserne med når de alligevel skal herud (de kommer ikke kun for at aflevere det). Og når man så siger nej tak (igen) efter de er kommet ind med det, så er det jo ikke ligefrem fordi at de tager det med sig igen 

Nej okay. Det virker lidt mærkeligt (og irriterende).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.