Brugt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.477 visninger
40 svar
22 synes godt om
10. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej med jer 

Har lige et lille spørgsmål: kunne I finde på at give en pose brugt tøj (noget med huller, noget 'bare' forvasket) til nogen som ikke har spurgt efter det og heller ikke mangler penge til 'ordentligt' tøj? 

Fik nemlig for nyligt nogle poser brugt tøj af nogen (som jeg havde fortalt, at jeg helst ikke ville have min pige skulle gå i brugt tøj) og det var meget forvasket, og noget af det var endda hullet. Og det var tøj fra Bilka og lignende - noget jeg nok bare kommer til at smide ud eller give til mødrehjælpen. 

Men ved ikke om jeg evt bør fortælle dem at jeg først og fremmest ikke mangler penge til at købe 'ordentligt' tøj til min datter og de derfor ikke behøver komme med flere poser.. Eller om jeg blot skal vende den anden kind til og så bare give det til mødrehjælpen eller genbrug? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Sniks86

Ja det kunne jeg sagtens finde på! Men håber da vedkommende vil være noget mere taknemmelig end dig, og det har jeg heldigvis kun haft gode oplevelser med. 

Har lige givet min svigerinde 4 kæmpe poser blandet tøj, hvoraf meget af det er arvet fra hendes kusines datter inkl tøj fra min egen datter. Men hun har da ret til at vælge og sortere i det lige så tosset hun vil. Hun var vildt glad, og det jo så lækkert at man kan bruge det knap så fine ovre i garderoben i VS hvis man er lidt sippet over at få ødelagt ugens pæne nye tøj

Anmeld

10. juni 2014

Clisolka

Hej med jer 

Har lige et lille spørgsmål: kunne I finde på at give en pose brugt tøj (noget med huller, noget 'bare' forvasket) til nogen som ikke har spurgt efter det og heller ikke mangler penge til 'ordentligt' tøj? 

Fik nemlig for nyligt nogle poser brugt tøj af nogen (som jeg havde fortalt, at jeg helst ikke ville have min pige skulle gå i brugt tøj) og det var meget forvasket, og noget af det var endda hullet. Og det var tøj fra Bilka og lignende - noget jeg nok bare kommer til at smide ud eller give til mødrehjælpen. 

Men ved ikke om jeg evt bør fortælle dem at jeg først og fremmest ikke mangler penge til at købe 'ordentligt' tøj til min datter og de derfor ikke behøver komme med flere poser.. Eller om jeg blot skal vende den anden kind til og så bare give det til mødrehjælpen eller genbrug? 

Nej det kunne jeg ikke, kun hvis de har spurgt om det 

Jeg har også en "bekendt" som syntes det er sjovt at aflevere poser med gemmenhullet tøj, ikke én ens sok i en nettopose fyldt med sokker - f.eks. en fleecedragt som var så forvasket, at den var helt stiv. Ja, det smed jeg altså ud - ikke om jeg vil aflevere min dreng i vuggestuen med det tøj  Jeg vil ikke engang være bekendt at aflevere det videre til Mødrehjælpen. 

Jeg har selv sorteret alt af børnenes tøj i forskellige poser og str. og vil give videre. Det der har været beskidt, som ikke kunne komme af i vask osv., hullede bodyer osv., det har jeg smidt ud  Men resten kan sagtens genbruges, da det kun har været brugt nogle enkelte gange - bukser, trøjer og bodyer fra min ældste kan sagtens bruges af lillebror, så dem har jeg gemt til han kommer i den størrelse  (foruden alt det lyserøde tøj) 

Jeg elsker brugt tøj, især i de små størrelser, hvor de ikke kan passe det i ret lang tid, meeeeen der er grænser som nævnt ovenfor 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Sniks86 skriver:

Ja det kunne jeg sagtens finde på! Men håber da vedkommende vil være noget mere taknemmelig end dig, og det har jeg heldigvis kun haft gode oplevelser med. 

Har lige givet min svigerinde 4 kæmpe poser blandet tøj, hvoraf meget af det er arvet fra hendes kusines datter inkl tøj fra min egen datter. Men hun har da ret til at vælge og sortere i det lige så tosset hun vil. Hun var vildt glad, og det jo så lækkert at man kan bruge det knap så fine ovre i garderoben i VS hvis man er lidt sippet over at få ødelagt ugens pæne nye tøj

Ville måske have været lidt mere taknemmelig hvis der blot havde været en brugbar ting (især når jeg havde fortalt vedkommende at jeg ikke var interesseret i at få brugt tøj). 

Og valgte da også at takke pænt for det, selvom det i mine øjne var noget l*** 

Og kan da godt se det fornuftige i at give børn mindre pænt tøj på til diverse institutioner (dog ville jeg stadig ikke sende mit barn afsted i hullet eller tøj, der er så forvasket at det er helt misfarvet), men det her var til en nyfødt og de første par mdr. frem, og der skal man jo ikke tænke på  tøj til fx VS. 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Nej det kunne jeg ikke, kun hvis de har spurgt om det 

Jeg har også en "bekendt" som syntes det er sjovt at aflevere poser med gemmenhullet tøj, ikke én ens sok i en nettopose fyldt med sokker - f.eks. en fleecedragt som var så forvasket, at den var helt stiv. Ja, det smed jeg altså ud - ikke om jeg vil aflevere min dreng i vuggestuen med det tøj  Jeg vil ikke engang være bekendt at aflevere det videre til Mødrehjælpen. 

Jeg har selv sorteret alt af børnenes tøj i forskellige poser og str. og vil give videre. Det der har været beskidt, som ikke kunne komme af i vask osv., hullede bodyer osv., det har jeg smidt ud  Men resten kan sagtens genbruges, da det kun har været brugt nogle enkelte gange - bukser, trøjer og bodyer fra min ældste kan sagtens bruges af lillebror, så dem har jeg gemt til han kommer i den størrelse  (foruden alt det lyserøde tøj) 

Jeg elsker brugt tøj, især i de små størrelser, hvor de ikke kan passe det i ret lang tid, meeeeen der er grænser som nævnt ovenfor 

Mon de er for 'dovne' til selv at sortere og smide det ødelagte tøj væk? 

Tøj der er brugt få gange, ser jo heller ikke nær så usselt ud som noget der har mistet farven og er hullet  Så der kan jeg godt forstå at du vil genbruge. 

Men kan godt lide at du sorterer tøjet. Det er da også rarere for dem, der skal kigge det igennem. 

Anmeld

10. juni 2014

hesøth

Anonym skriver:

Hej med jer 

Synes du skal sige pænt nej tak, da du ikke har brug for det. Opfordre dem til at donere til andre eller fx mødrehjælpen i stedet for.

Hvis du ikke siger noget, så kommer de nok igen med alt deres aflagte.....

Anmeld

10. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej med jer 

Altså jeg ville nok spørge først.. og jeg tror bestemt ikke det er gjort for at fornærme dig.

Personligt har jeg ikke noget imod Bilkas tøj... tjah..  Men det skal selvfølgelig være i brugbar stand.

Anmeld

10. juni 2014

mor88

Hej med jer 

Hvad er der galt med Bilkas tøj? min datter har meget fra Molo, Ticket to Heaven mm, men har skam også noget fra Bilka! Meget at Bilkas børnetøj er ligeså fin stand som Molos synes jeg

Nå tilbage til sagens kerne, ring til dem og forklar at du har kigget igennem poserne, og ikke er interesseret i tøjet, og om hvorvidt de vil have det tilbage eller du skal smide det ud. Vi har arvet tonsvis af tøj, og jeg er altid kommet længst med ærlighed f.eks. Var der en jeg ikke gad arve tøj fra, da alt tøjet lugtede af røg og skyllemiddel! Det sagde jeg bare ligeud Vi har også givet tøj videre til venner og bekendte, og der foretrækker jeg også at de er ærlige omkring, hvad de kunne tænke sig at arve og hvad de ikke kommer til at bruge!

Anmeld

10. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ville aldrig give noget med hul i!!!! Heller ikke til mødrehjælpen. 

Jeg ville heller ikke give noget væk til en som jeg vidste ikke ville sætte pris på det. Så hellere til mødrehjælpen, hvor det støtter et godt formål.

Vær ærlig. Ellers vil de muligvis gøre det igen.

Anmeld

10. juni 2014

mit1barn

Jeg ville lade dem gå i den tro, at du kan bruge det, men ville give det væk til mødrehjælpen eller andre butikker, som tager imod gratis tøj:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.