Hej med jer 
Har lige et lille spørgsmål: kunne I finde på at give en pose brugt tøj (noget med huller, noget 'bare' forvasket) til nogen som ikke har spurgt efter det og heller ikke mangler penge til 'ordentligt' tøj?
Fik nemlig for nyligt nogle poser brugt tøj af nogen (som jeg havde fortalt, at jeg helst ikke ville have min pige skulle gå i brugt tøj) og det var meget forvasket, og noget af det var endda hullet. Og det var tøj fra Bilka og lignende - noget jeg nok bare kommer til at smide ud eller give til mødrehjælpen.
Men ved ikke om jeg evt bør fortælle dem at jeg først og fremmest ikke mangler penge til at købe 'ordentligt' tøj til min datter og de derfor ikke behøver komme med flere poser.. Eller om jeg blot skal vende den anden kind til og så bare give det til mødrehjælpen eller genbrug? 
Nej det kunne jeg ikke, kun hvis de har spurgt om det 
Jeg har også en "bekendt" som syntes det er sjovt at aflevere poser med gemmenhullet tøj, ikke én ens sok i en nettopose fyldt med sokker - f.eks. en fleecedragt som var så forvasket, at den var helt stiv. Ja, det smed jeg altså ud - ikke om jeg vil aflevere min dreng i vuggestuen med det tøj
Jeg vil ikke engang være bekendt at aflevere det videre til Mødrehjælpen.
Jeg har selv sorteret alt af børnenes tøj i forskellige poser og str. og vil give videre. Det der har været beskidt, som ikke kunne komme af i vask osv., hullede bodyer osv., det har jeg smidt ud
Men resten kan sagtens genbruges, da det kun har været brugt nogle enkelte gange - bukser, trøjer og bodyer fra min ældste kan sagtens bruges af lillebror, så dem har jeg gemt til han kommer i den størrelse
(foruden alt det lyserøde tøj) 

Jeg elsker brugt tøj, især i de små størrelser, hvor de ikke kan passe det i ret lang tid, meeeeen der er grænser som nævnt ovenfor 
Anmeld