Brugt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hej med jer 

Har lige et lille spørgsmål: kunne I finde på at give en pose brugt tøj (noget med huller, noget 'bare' forvasket) til nogen som ikke har spurgt efter det og heller ikke mangler penge til 'ordentligt' tøj? 

Fik nemlig for nyligt nogle poser brugt tøj af nogen (som jeg havde fortalt, at jeg helst ikke ville have min pige skulle gå i brugt tøj) og det var meget forvasket, og noget af det var endda hullet. Og det var tøj fra Bilka og lignende - noget jeg nok bare kommer til at smide ud eller give til mødrehjælpen. 

Men ved ikke om jeg evt bør fortælle dem at jeg først og fremmest ikke mangler penge til at købe 'ordentligt' tøj til min datter og de derfor ikke behøver komme med flere poser.. Eller om jeg blot skal vende den anden kind til og så bare give det til mødrehjælpen eller genbrug? 

De har helt sikkert gjort det i bedste mening..

Så du kan jo sige til dem at det var super sødt af dem at tænke på dig, men at du har alt rigeligt i tøj og de hellere skal give det til en anden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Mon de er for 'dovne' til selv at sortere og smide det ødelagte tøj væk? 

Tøj der er brugt få gange, ser jo heller ikke nær så usselt ud som noget der har mistet farven og er hullet  Så der kan jeg godt forstå at du vil genbruge. 

Men kan godt lide at du sorterer tøjet. Det er da også rarere for dem, der skal kigge det igennem. 

Måske, eller bare tænker at nogle måske kan bruge det, selvom det er så ødelagt?

Ej men jeg forstå ikke hvorfor hun ikke havde smidt de sokker ud, jeg giver ikke 2 forskellige sokker på  - Eller fleecedragten der var så stiv, at ikke engang jeg ville have den på. 

Jeg har SÅ meget som lillebror kan genbruge fra storesøster, især hendes cowboybukser 

Anmeld

10. juni 2014

SandraXOXO

Min kærestes søster kunne godt lide at forære os tøj der var så forvasket fordi det har været brugt til tre børn før det når os, og jeg har en gang frabedt mig det. Og så brød helvede løs- hun har ikke sagt et ord til mig i 5 år. Så jeg ville holde mund og smide det i tøjcontaineren. Folk er ret sarte om deres gamle møg og tror det er det rene guld. Måske er det bare svært for nogen at se når deres tøj har udtjent dets værnepligt, de gør det jo nok ikke i ond vilje?

Anmeld

10. juni 2014

Clisolka

SandraXOXO skriver:

Min kærestes søster kunne godt lide at forære os tøj der var så forvasket fordi det har været brugt til tre børn før det når os, og jeg har en gang frabedt mig det. Og så brød helvede løs- hun har ikke sagt et ord til mig i 5 år. Så jeg ville holde mund og smide det i tøjcontaineren. Folk er ret sarte om deres gamle møg og tror det er det rene guld. Måske er det bare svært for nogen at se når deres tøj har udtjent dets værnepligt, de gør det jo nok ikke i ond vilje?

Ej, er det seriøst at hun ikke har talt med dig i 5 år over det? 

Anmeld

10. juni 2014

SandraXOXO

Babymor1013 skriver:

Ej, er det seriøst at hun ikke har talt med dig i 5 år over det? 

Not a word... Det er ret akavet til familiesammenkomster..

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Hvad er der galt med Bilkas tøj? min datter har meget fra Molo, Ticket to Heaven mm, men har skam også noget fra Bilka! Meget at Bilkas børnetøj er ligeså fin stand som Molos synes jeg

Nå tilbage til sagens kerne, ring til dem og forklar at du har kigget igennem poserne, og ikke er interesseret i tøjet, og om hvorvidt de vil have det tilbage eller du skal smide det ud. Vi har arvet tonsvis af tøj, og jeg er altid kommet længst med ærlighed f.eks. Var der en jeg ikke gad arve tøj fra, da alt tøjet lugtede af røg og skyllemiddel! Det sagde jeg bare ligeud Vi har også givet tøj videre til venner og bekendte, og der foretrækker jeg også at de er ærlige omkring, hvad de kunne tænke sig at arve og hvad de ikke kommer til at bruge!

Siger jeg at der er noget galt med bilkas tøj? Nej. 

Men det ligger jo i den priskategori, hvor man smider det væk når det er blevet slidt. Hvor jeg personligt ville være mere tilbøjelig til at beholde de brugte mærker til fx vuggestue eller lignende. 

Har selv købt noget fra Bilka, men ville ikke give det videre til andre, hvis det blev hullet eller misfarvet 

Men ja, det er nok en meget god idé at være ærlig  Og så høre om de vil have det tilbage.

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Altså jeg ville nok spørge først.. og jeg tror bestemt ikke det er gjort for at fornærme dig.

Personligt har jeg ikke noget imod Bilkas tøj... tjah..  Men det skal selvfølgelig være i brugbar stand.

Jeg har skam heller ikke noget imod bilkas tøj! Overhovedet ikke. 

Har selv købt noget (nyt) fra Bilka, som er økologisk bomuld og ganske fint. Men som du selv skriver, så ja.. Brugbar stand (og for mig betyder det ikke forvasket eller hullet) 

Nævnte blot bilkas tøj, da det prismæssigt ligger der hvor 'alle' har råd til at købe det fra nyt. 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

De har helt sikkert gjort det i bedste mening..

Så du kan jo sige til dem at det var super sødt af dem at tænke på dig, men at du har alt rigeligt i tøj og de hellere skal give det til en anden..

Tager det måske så negativt, eftersom det er mennesker, der er kommet med ting, som jeg nok selv ville smide ud.

fx en gammel rusten klapvogn, hvor stoffet var jordslået og håndtaget var faldet af.  Og der vidste de at jeg havde kig på en helt ny emmaljunga. Blev sgu lidt træt af at jeg nu skal bruge tid på at afskaffe den, fordi de insisterede på at jeg beholde den, selvom jeg prøvede at fortælle dem at jeg havde kig på en anden.

Og når man så selv kun har givet deres børn lækkert nyt tøj fra molo og andre mærker, og forkælet deres børn (fordi man ikke havde sine egne og godt kunne lide ungerne), så bliver man/jeg sgu lidt fornærmet over at mit barn skal være "Askepot" 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Ej undskyld, men ELSKER virkelig din kommentar! :-D

de ironiske er at det her faktisk også er min kærestes søster, dog har det kun tjent dets værnepligt ved 2 børn. 

Men tænker at du har ret, og at de sikkert ikke kan se at de "guld" de kommer med, ikke er så lækkert længere. 

Synes bare det er træls når man aldrig selv kunne finde på at give andet end 'det bedste' til andres børn. Og så få forvasket og hullet tilbage. 

Anmeld

10. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg har skam heller ikke noget imod bilkas tøj! Overhovedet ikke. 

Har selv købt noget (nyt) fra Bilka, som er økologisk bomuld og ganske fint. Men som du selv skriver, så ja.. Brugbar stand (og for mig betyder det ikke forvasket eller hullet) 

Nævnte blot bilkas tøj, da det prismæssigt ligger der hvor 'alle' har råd til at købe det fra nyt. 

Helt enig! 

Det lyder som om de ikke lige har sorteret det inden de sendte det videre - ville selvfølgelig aldrig i første omgang spørge nogen om de ville overtage en pose forvasket og hullet tøj  Og slet ikke bare give det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.