Hvordan siger man det til ens forældre? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.167 visninger
21 svar
16 synes godt om
5. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej i stuerne

Sagen er den at vi langt om længe er blevet henvist til OUH med henblik på hjælp til vores barnløshed. Vi har haft en del ventetid ved egen læge, det lokale sygehus og min operation  for sygdommen endomitriose der skulle overståes

Men ja som overskriften siger: Hvordan siger man det til ens forældre/svigerforældre?

Min mor har længe snakket om hun ikke snart skulle være mormor, så vil gerne "overraske/lave noget spicelt", som indikere vi forsøger, men vi har brug for hjælp til det og vi ikke vil spørges ind til det - men selv fortælle når det er nyt i vores forløb. 

Eller ville det være helt tosset? Og skulle vi bare sige det som der er, vi vil gerne have et barn, men kan åbenbart ikke selv finde ud af det! 

Det er kun vores forældre som skal have det afvide, ikke resten af familien og venner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej i stuerne

Sagen er den at vi langt om længe er blevet henvist til OUH med henblik på hjælp til vores barnløshed. Vi har haft en del ventetid ved egen læge, det lokale sygehus og min operation  for sygdommen endomitriose der skulle overståes

Men ja som overskriften siger: Hvordan siger man det til ens forældre/svigerforældre?

Min mor har længe snakket om hun ikke snart skulle være mormor, så vil gerne "overraske/lave noget spicelt", som indikere vi forsøger, men vi har brug for hjælp til det og vi ikke vil spørges ind til det - men selv fortælle når det er nyt i vores forløb. 

Eller ville det være helt tosset? Og skulle vi bare sige det som der er, vi vil gerne have et barn, men kan åbenbart ikke selv finde ud af det! 

Det er kun vores forældre som skal have det afvide, ikke resten af familien og venner.

De der platte iscenesættelser skal I nok gemme, til I skal fortælle om en graviditet, det her er jo et alvorligt emne, og I risikerer at blive misforstået, hvis I laver et eller andet, der kunne omhandle en baby.
Sig det, som det er, og så kan I også sikre jer, at de har forstået, at det skal være på jeres præmisser.

Anmeld

5. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes ikke i skal lave spas og løjer omkring det, for så virker det som noget i gerne vil være åbne omkring. Jeg ville i hvertfald synes det var lidt akavet at råbe "hurraaaaa" det ene øjeblik, for så at få a vide at vi altså ikke skal spørge ind til det bagefter. 

Synes måske bare i skal sige det som det er. din mor skal nok tudbrøle alligevel når hun får a vide at i prøver  Hehe. 

Anmeld

5. juni 2014

mit1barn

Vi sagde det bare, som det var. Intet sjovt, ingen joke eller andet. Til gengæld skal vi fortælle at vi venter os på en sjov måde. 

Gem joken til i er gravide, og held og lykke med benhandlinerne

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

De der platte iscenesættelser skal I nok gemme, til I skal fortælle om en graviditet, det her er jo et alvorligt emne, og I risikerer at blive misforstået, hvis I laver et eller andet, der kunne omhandle en baby.
Sig det, som det er, og så kan I også sikre jer, at de har forstået, at det skal være på jeres præmisser.

Ville nu hellere ikke lave sjov med det på den måde - men fordi jeg er en meget følsom person ville det måske være lettere for mig på den måde. Altså ikke på den sjove måde, men med at formulere det hele ned på et papir på en eller anden måde 

Jeg har let til tåre, når det er ting som virkelig går mig på - og jeg har svært ved at snakke om

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Synes ikke i skal lave spas og løjer omkring det, for så virker det som noget i gerne vil være åbne omkring. Jeg ville i hvertfald synes det var lidt akavet at råbe "hurraaaaa" det ene øjeblik, for så at få a vide at vi altså ikke skal spørge ind til det bagefter. 

Synes måske bare i skal sige det som det er. din mor skal nok tudbrøle alligevel når hun får a vide at i prøver  Hehe. 

Se svar ovenfor

Men nej mente ikke løjer på den måde, men til at hjælpe mig med mit tuderi

Anmeld

5. juni 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Hej i stuerne

Sig det som det er.. Uden omsvøb!  - Det er jo mega stort, så det skal bare UD.... *S*

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

mit1barn skriver:

Vi sagde det bare, som det var. Intet sjovt, ingen joke eller andet. Til gengæld skal vi fortælle at vi venter os på en sjov måde. 

Gem joken til i er gravide, og held og lykke med benhandlinerne

Se svar ovenfor

Men nej mente ikke løjer/sjov på den måde, men til at hjælpe mig med mit tuderi

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

*Heidi* skriver:

Sig det som det er.. Uden omsvøb!  - Det er jo mega stort, så det skal bare UD.... *S*

Ja okay - er bare så bange for at bryde helt sammen, da det går mig utrolig meget på vi ikke selv kan finde ud af det

Men måske det bare høre med til denne situation vi står i 

Anmeld

5. juni 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Ja okay - er bare så bange for at bryde helt sammen, da det går mig utrolig meget på vi ikke selv kan finde ud af det

Men måske det bare høre med til denne situation vi står i 

Du er et stort roderi af mange følelser, men hvis du bryder sammen, så bryder du sammen.. I har et stort ønske som I gerne vil fortælle. Tårer er ikke altid af det onde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.