Help??:))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2014

Mumto3

Jeg forstår slet ikke hvordan man kan ønske KS efter 4 fødsler, men det behøver jeg jo heller ikke

Du kan jo bruge det som argument at det er din 5.fødsel, det taler jo i sig selv for KS.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Frk.S

Mumto3 skriver:

Du kan jo bruge det som argument at det er din 5.fødsel, det taler jo i sig selv for KS.

Hvorfor? 

TS: Har det været nogle slemme fødsler du har været igennem, siden du nu 5. gang vil have KS? 

Mange steder vil du sikkert få lov, hvis du virkelig holder på det. Men du skal regne med, at de nok vil forsøge at tale dig fra det - eller i hvert fald gøre dig meget kraftigt opmærksom på ulemper og risici. 

Selv fik jeg AKS ved min første, og grundet det forløb jeg var igennem, kunne jeg uden problemer vælge KS, hvis det var det jeg var mest tryg ved. 
Men vi er nået frem til at det skal være vaginal fødsel - hvis alt ellers går efter planen. Lige nu ligger hun med numsen nedad, så håber hun vender sig snart; ellers ender det nok med KS alligevel. 

For mit vedkommende vil jeg sige (og her skal det selvfølgelig nævnes at risikoen for komplikationer er lidt større ved AKS end ved PKS) at KS bestemt ikke er bare sådan lige. Det er en operation og jeg havde S***** ondt bagefter + fik infektion i livmoderen, der krævede 1 uges indlæggelse. 
Desuden skal du huske, at du i flere uger ikke må løfte andet end dit nyfødte barn i fx liften.
Dvs. ikke noget med at løfte på de ældre søskende (nu ved jeg ikke lige hvor gamle de er) indkøb eller lign.

Jeg ville bestemt ikke anbefale KS efter min oplevelse - og håber inderligt at alt går, så jeg får lov at føde selv denne gang. 

Anmeld

6. juni 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jeg er igen gravid - med nr 5 )..
Men denne gang har jeg simpelthen ikke lyst til at føde selv, jeg er faks meget bange :/..
Med min yngste datter skulle jeg have været til ks samtale om fredagen, men hun valgt at komme dagen før, så nåede det ikke :/.
Er der nogle det ved om man selv kan bestemme??

Hvis du har født 4 gange, ville det ødelægge dig og din krop enormt ved at få et ks!! Vil fraråde det på det kraftigste!

Anmeld

6. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Chevro skriver:

Hvis du har født 4 gange, ville det ødelægge dig og din krop enormt ved at få et ks!! Vil fraråde det på det kraftigste!

Hvad baserer du den påstand på?  

Anmeld

7. juni 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Nej. Min krop kan ikke holde til det, jeg havde så meget bækkenløsnunf med mit yngste barn at jeg ikke kunne gå i tre mdr, og psykisk vil jeg ha det bedre med ks

Anmeld

7. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Chevro skriver:

Kan dubik forklare lidt nærmere hvad du mener at et kejsersnit vil ødelægge hende og hendes krop, fordi hun har født vaginalt 4 gange? For det har jeg nemlig aldrig hørt om.

TS forklar din JM hvorfor du vil have kejsersnit, så er jeg sikker på at hun vil lytte, du ved jo hvad det vil sige at føde vaginalt, ifht. 1 gangsfødende som jo ikke har prøvet det før.

Anmeld

7. juni 2014

Maja88

Anonym skriver:

Nej. Min krop kan ikke holde til det, jeg havde så meget bækkenløsnunf med mit yngste barn at jeg ikke kunne gå i tre mdr, og psykisk vil jeg ha det bedre med ks

Er ret sikker op du psykisk ikke vil have det bedre..
Min krops reaktion på ks var kroppen manglede en afslut og det har bqre ufuldent siden.. har stadig følelsen af at være "snydt"..
Og man kan opleve tilknytningen til baby være anderledes lige efter end ved vaginal

Anmeld

7. juni 2014

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Er ret sikker op du psykisk ikke vil have det bedre..
Min krops reaktion på ks var kroppen manglede en afslut og det har bqre ufuldent siden.. har stadig følelsen af at være "snydt"..
Og man kan opleve tilknytningen til baby være anderledes lige efter end ved vaginal

Det er jeg sikker på jeg ikke kommer til..

Anmeld

7. juni 2014

Maja88

Anonym skriver:

Det er jeg sikker på jeg ikke kommer til..

Det er slet ikke noget du selv bestemmer.ved den første fik jeg pks og var fuldstændig opsat herpå men det er en reaktion kroppen er kommet med... min sp siger hun har hørt om flere der har det sådan..

Anmeld

8. juni 2014

Chevro

Glem hvad jeg skrev tidligere! Men personligt vil jeg aldrig få et ks hvis jeg ku føde almindeligt!

At få skåret i mavemuskler, få et ar, muligvis få en "delle" pga arets placering, at være så begrænset i løft, muskulatur, træning og smerter derefter. Hvis du havde gjort det første eller 2. gang ku jeg forstå det - da det der er ødelagt er ødelagt i forvejen. Men ville være synd for din krop, muligvis at slutte med alle de trælse ting der forekommer deraf :/

Men held og lykke med beslutningen og samtalen omkring det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.