Mumto3 skriver:
Du kan jo bruge det som argument at det er din 5.fødsel, det taler jo i sig selv for KS.
Hvorfor? 
TS: Har det været nogle slemme fødsler du har været igennem, siden du nu 5. gang vil have KS?
Mange steder vil du sikkert få lov, hvis du virkelig holder på det. Men du skal regne med, at de nok vil forsøge at tale dig fra det - eller i hvert fald gøre dig meget kraftigt opmærksom på ulemper og risici.
Selv fik jeg AKS ved min første, og grundet det forløb jeg var igennem, kunne jeg uden problemer vælge KS, hvis det var det jeg var mest tryg ved.
Men vi er nået frem til at det skal være vaginal fødsel - hvis alt ellers går efter planen. Lige nu ligger hun med numsen nedad, så håber hun vender sig snart; ellers ender det nok med KS alligevel. 
For mit vedkommende vil jeg sige (og her skal det selvfølgelig nævnes at risikoen for komplikationer er lidt større ved AKS end ved PKS) at KS bestemt ikke er bare sådan lige. Det er en operation og jeg havde S***** ondt bagefter + fik infektion i livmoderen, der krævede 1 uges indlæggelse.
Desuden skal du huske, at du i flere uger ikke må løfte andet end dit nyfødte barn i fx liften.
Dvs. ikke noget med at løfte på de ældre søskende (nu ved jeg ikke lige hvor gamle de er) indkøb eller lign.
Jeg ville bestemt ikke anbefale KS efter min oplevelse - og håber inderligt at alt går, så jeg får lov at føde selv denne gang.
Anmeld