Hvordan "følger" de en'?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2014

Isabella_mor

Mor11 skriver:

Hvis det er samme procedure her, vil jeg nok gøre mit for at blive sat igang lidt før så. Vil virkelig gøre hvad jeg kan for at undgå det snit igen. Det føles simpelthen så naturstridigt for mig, og følte mig decideret snydt/som om jeg manglede noget, mange mange måneder efter min søn kom til verden.  

hvilket sygehus er du knyttet til.

min veninde har lige fået en datter for halvanden måned siden, og hun havde fået kejsersnit for 4½ år siden, det var på Herlev, og det valgte man at sætte hende igang lige før hendes termin. og det de gjorde var de de lagde en ballon op i livmoderhalsen som skulle udvide så de kunne komme til at prikke hul på vandet.. 

det er vidst den eneste mulighed for at blive sat igang som er den mest "naturlige" måde at gå i fødsel på. men sådan gør de bare ikke på Hvidovre, og de gør det jo ikke for at straffe folk, for der er jo store risici forbundet med et kejsersnit, og de ser jo helst at man føder vaginalt, men hvis chancen for at man kan gå op i arret er stor, så foretager de jo kejsersnittet for ikke at mor og baby kommer noget til..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Isabella_mor skriver:

hvilket sygehus er du knyttet til.

min veninde har lige fået en datter for halvanden måned siden, og hun havde fået kejsersnit for 4½ år siden, det var på Herlev, og det valgte man at sætte hende igang lige før hendes termin. og det de gjorde var de de lagde en ballon op i livmoderhalsen som skulle udvide så de kunne komme til at prikke hul på vandet.. 

det er vidst den eneste mulighed for at blive sat igang som er den mest "naturlige" måde at gå i fødsel på. men sådan gør de bare ikke på Hvidovre, og de gør det jo ikke for at straffe folk, for der er jo store risici forbundet med et kejsersnit, og de ser jo helst at man føder vaginalt, men hvis chancen for at man kan gå op i arret er stor, så foretager de jo kejsersnittet for ikke at mor og baby kommer noget til..  

Ouh

nu har jeg lige googlet rundt og kan umiddelbart ikke finde nogen konkrete retningslinjer for fødsel efter ks. Så der er nok forskellige procedurer. Skal til jm i morgen, så kan jeg da lige spørge og vende tilbage. Dog kan jeg læse at ca 70-75% af dem ønsker vaginal fødsel efter ks, lykkes.  

Anmeld

5. juni 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg fik akut kejsersnit med min datter for 2,8 mdr siden. Er nu gravid igen i uge 5. Har hørt at man bliver holdt ekstra øje med når man før har fået kejsersnit og er gravid igen. Nu er mit spørgsmål bare omkring hvordan de følger og holder øje med en?? Skal man til ekstra kontroller eller hvordan? 

Jeg fik et AKS for snart 4 år siden, og for 9 mrd. siden blev lillebror født på normal vis 

Jeg snakkede med en fødselslæge flere gange i graviditeten - pga. jeg har diabetes, og havde før fået et AKS. 

Jeg fik valget om jeg ville have et PKS eller en normal fødsel - jeg valgte det sidste  De holdte rigtig godt øje med mig under hele fødslen, der var jeg slet ikke nervøs. De var under hele fødslen klar til at sadle om til endnu et AKS, hvis noget skulle gå galt 

Anmeld

5. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Babymor1013 skriver:

Jeg fik et AKS for snart 4 år siden, og for 9 mrd. siden blev lillebror født på normal vis 

Jeg snakkede med en fødselslæge flere gange i graviditeten - pga. jeg har diabetes, og havde før fået et AKS. 

Jeg fik valget om jeg ville have et PKS eller en normal fødsel - jeg valgte det sidste  De holdte rigtig godt øje med mig under hele fødslen, der var jeg slet ikke nervøs. De var under hele fødslen klar til at sadle om til endnu et AKS, hvis noget skulle gå galt 

Hvornår fødte du? Nu er jeg virkelig nysgerrig på det der med overbåren graviditet. 

Anmeld

5. juni 2014

tweety2060

Tror ikke der er særlige risici når det er Så lang tid siden du har født....
Du får tilbudt en lægesamtale mhp fødselsforløb sidst og hvilke ønsker du har denne gang. Du kan blive tilbudt en scanning Og eks. Samtale i uge 36-37 for at tjekke alt er ok, men det er lægen der vurdere om det er nødvendigt.
Under selve fødslen til der være ekstra opmærksomhed på de mindste afvigelser... Og de vil hurtigere sadle om til ks hvis fødslen ikke skrider som ønsket. På ouh sætter de ikke i gang før 41+5 med mindre der er meget store risici....
Det vil Jeg mene er det de tilbyder men snak med jm

Anmeld

5. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Okay. Synes bare jeg har læst et sted at de er ekstra obs på en under graviditeten. 

Tror også at det kommer rigtig meget an på hvorfor du fik aks første gang.

De extra kontroller og Scaninger jeg fik anden gang, havde feks ik noget med mit aks at gøre. Jeg gik til Scaninger hver 14 dag fra uge 12 af, pga jeg havde haft ssf, som udviklede sig til hellp. Mit blodtryg har siden da lagt noget for højt.

Jeg blev sat i gang på min terminsdato, da jeg ik måtte gå over tid, pga mit blodtryg og stor baby. 

Det var med ballonkateter kl 15.30. De ku tage vandet kl 8 næste morgen. Fik veer med det samme, og født alm kl 20.50 samme aften. En fantastisk oplevelse, men ik større end da jeg fik den første

Her har jeg sagt at ska vi ha flere børn, bliver det ved pks. Vh stine

Anmeld

5. juni 2014

Clisolka

Mor11 skriver:

Hvornår fødte du? Nu er jeg virkelig nysgerrig på det der med overbåren graviditet. 

Med AKS eller den sidste ved en normal fødsel?

Jeg fødte lillebror her den 12/9 

Anmeld

5. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Babymor1013 skriver:

Med AKS eller den sidste ved en normal fødsel?

Jeg fødte lillebror her den 12/9 

Hehe, den vaginale fødsel tænkte på ugetal før termin eller efter? 

Anmeld

5. juni 2014

Maja!

efter min misdannelsescanning var jeg til samtale med en fødselslæge hvor vi snakkede om hvordan jeg gerne ville føde osv. 

jeg skal højst sansynlig sættes igang, men fik at vide at hvis min fødsel gik igang inden igangsættelsen, så skulle vi komme med det samme jeg fik veer, da man er en risikopatient pga arret i livmoderen.. 

Anmeld

6. juni 2014

Clisolka

Mor11 skriver:

Hehe, den vaginale fødsel tænkte på ugetal før termin eller efter? 

39+4 valgte han selv at komme 

Storesøster er født 39+5 (blev sat i gang dagen før) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.