Jeg tænker at det er forskelligt fra sted til sted samt måske omstændighederne ved kejsersnittet.
Jeg fik selv AKS i september 2011 og er nu gravid (34+3). I Randers er det sådan, at de automatisk indkalder til en lægesamtale i forbindelse med MD scanningen, når man har fået AKS før.
Ud over det, så aftalte jeg en ekstra tid med min JM kort tid efter denne lægesamtale, så jeg også kunne tale med hende om hvad vi havde snakket om.
Nu skal det siges, at mit AKS var en meget voldsom oplevelse det endte i AKS da hun stod skævt, ikke kunne komme ud (heller ikke med kop) og endte med at blive meget påvirket. Hun var meget dårlig da hun kom ud. Så det har været en rigtig grim oplevelse.
Derfor skulle det selvfølgelig drøftes, om jeg havde mod på at prøve vaginal fødsel igen. Ud fra mine samtaler, er jeg nået frem til at det vil jeg gerne. De har så tilbudt mig 2 ekstra scanninger inkl. lægesamtale (første var i uge 32, næste er i uge 36) hvor de bl.a. vurderer hendes størrelse og om jeg evt. skal sættes i gang lidt før, hvis det tyder på hun bliver stor (gik næsten 2 uger over sidst) for at få så "gunstige forhold" som muligt.
Under selve fødslen vil de holde mere øje med mig, så der kan sadles hurtigere om, hvis noget kommer til at ligne sidste forløb.
Desuden, hvis man skal sættes i gang, gøres det anderledes end hvis man ikke har fået KS før.
Anmeld