Er grædefærdige og i syv sind!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2014

esioul

Malle86 skriver:

Det undre min bare rigtig meget, jeg er 110 % sikker på at jeg har fået den sammen med vaccination for mæslinger og fåresyge - er det ikke den man kalder paraply vaccination? 

Min læge skal først bestille vaccinen hjem, og med helligdage går der næsten 14 dage inden jeg kan få den + 3 måneder - syntes det er helt uoverskueligt, men skal måske bare lige ha lov at "slikke mine sår" 

Det er den der hedder MFR.

Man skal hvis både have fået den som barn og så paraply vaccine. Ellers anbefaler de at man får den igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

Malle86

Men min årgang har ikke fået den som helt lille, det viste sygeplejersken, og det er og først omkring årgang 1984 der begyndte at få den som 12 års, så der må være mange der ikke har den. 

Anmeld

4. juni 2014

modesty

esioul skriver:

Det er den der hedder MFR.

Man skal hvis både have fået den som barn og så paraply vaccine. Ellers anbefaler de at man får den igen.

MFR og paraply vaccine er det samme.

Anmeld

4. juni 2014

Malle86

Har lige spurgt min mor, hun siger os jeg har fået den, så enten danner jeg ikke antistoffer for det, eller os må der være fejl på prøverne - århh føler mig håbløs til mode!! 

Anmeld

4. juni 2014

Sandratoft

Malle86 skriver:

Har lige spurgt min mor, hun siger os jeg har fået den, så enten danner jeg ikke antistoffer for det, eller os må der være fejl på prøverne - århh føler mig håbløs til mode!! 

3 måneder er længe at vente Ja, men det er jo ikke engang sikkert at du bliver gravid i de næste tre måneder? Så står du der, stadig ikke gravid og stadig ikke vaccineret. Jeg ville tage vaccinen, og tabe mig yderligere, en bmi på 35 er jo stadig højt og jo flere kilo du smider, jo nemmere har du måske ved at blive gravid. 

Anmeld

4. juni 2014

Malle86

Ved godt at hvert kg tæller, det var helt bestemt os min mening at fortsætte kuren/livstilændringen mens vi stadier forsøger. 

Jeg vil lige prøve at sove på det, og så prøve at kontakte lægen fra gynækologisk ambulatorium i morgen eller fredag igen. Der var lidt et slag i hovedet for mig i dag, og kom til at græde i telefonen, så fik ikke stillet alle de spørgsmål jeg egentligt havde, og må os hellere vente til denne cyklus slutter, da jeg jo rent faktisk kan være gravid allerede - selv om mit håb bliver mindre og mindre for hver måned der går uden der sker noget som helst 

Anmeld

4. juni 2014

Malle86

Google og googler og har lige set at Statens Serum Institut siger sådan:

Før vaccination bør graviditet udelukkes. Af hensyn til sikkerheden anbefales kvinder ikke at blive gravide i én måneder efter at have fået en MFR-vaccination. 

Det er jo noget helt andet og noget mere overskueligt!! Burde de ikke vide hvad de snakker om?? 

Anmeld

4. juni 2014

esioul

Malle86 skriver:

Google og googler og har lige set at Statens Serum Institut siger sådan:

Før vaccination bør graviditet udelukkes. Af hensyn til sikkerheden anbefales kvinder ikke at blive gravide i én måneder efter at have fået en MFR-vaccination. 

Det er jo noget helt andet og noget mere overskueligt!! Burde de ikke vide hvad de snakker om?? 

Der er forskellige holdninger til det, alt efter hvilken klinik/læge man spørger.

Anmeld

4. juni 2014

Malle86

esioul skriver:

Der er forskellige holdninger til det, alt efter hvilken klinik/læge man spørger.

Bare man dog viste hvad man skulle tro på...

Anmeld

4. juni 2014

Mumto3

Jeg ville ikke blive vaccineret. Chancen er meget meget lille for at du bliver smittet, og du kan selv gøre en indsats for ikke at få røde hunde, hvis du lade være med at rejse til Afrika, Asien eller Østeuropa mens du er gravid. Læge skal råde dig til at blive vacc

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.