Er grædefærdige og i syv sind!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
23 svar
21 synes godt om
4. juni 2014

Malle86

Kæresten og jeg har været igang med projekt Ønskebarne i 14 måneder - uden held. 

Vi blev i feb. henvist til gynækologisk ambulatorium da mine cyklusser var gået helt i selvsving, og svingede fra 28-49 dage!!

Jeg blev scannet, og alt så umiddelbart fint ud. Jeg blev henvist til at få taget blodprøver i min kommende cyklus på forskellige dage, og min kæreste skulle aflevere en sædprøve. Derudover blev jeg henvist til en diætist, da jeg er overvægtig, og skulle ha et BMI under 35 for at vi kan komme i betragtning til at få hjælp. Derudover er jeg "kun" 28, så derfor skal vi ha forsøgt spontant i to år før vi kan få hjælp.

Jeg er gået ind i vægttab/kostændringen med liv og sjæl. Lever 100 % efter kostprociperne i "Spis dig gravid" som jeg har læst at flere har haft held med at blive gravide efter 3-4 måneder på denne kost. Jeg har levet efter bogen i knapt 2 måneder nu og ialt har jeg tabt 14 kg siden januar, og i går til vejning sagde BMI'et 35,1 - så er der næsten. 

Vi fik svar på prøverne for en uges tid siden, hvor man bla. kunne se det ikke er i hver cyklus jeg har ægløsning, og de ville gerne ta en prøve mere. Derudover fandt de ud af at jeg ikke har antistoffer i mit blod over for røde hunde (selv om jeg er sikker på jeg fik den vaccine da jeg var 12) derfor rådede de mig til at gå til egen læge og få den vaccination. Det er så lige gået op for mig at man ikke må blive gravid 3 måneder efter sådan en vaccination!!! Jeg er SÅ ulykkelig og grædefærdige og har mist lyst til at tage chancen og lade være, da 3 måneder lige nu føles som 3 år for mig!! Min kæmpe motivation for at holde kostplanen har været at jeg har hørt/læst mange eksempler på at det har hjulpet mange inden for 3-4 måneder, og så må jeg pludseligt ik blive gravid!! 

Det virker for mig rigtig forkert at skulle igang med at bruge prævention igen, når ens højeste ønske er at få et barn!! Sygeplejesken i vores eget lægehus ture ikke råde mig, men sagde at chancerne for at få røde hunde var meget små, da stortset ingen har det i dag, men jeg ringede også til gynækologisk ambulatorium og en af lægerne har lige riget tilbage og sagt at han syntes det var bedst bare at se og få den - brød helt sammen i telefonen. 

Er virkelig i syv sind - hvad havde i andre gjort i mit sted? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

SandraXOXO

Jeg er aldrig blevet vaccineret, hvilket min læge godt ved, jeg er Mor til tre som følger vaccineprogrammet, og han har aldrig rådet mig til at blive vaccineret. Er det ikke mulighed for at du kan få den efter graviditeten?

Anmeld

4. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Malle86 skriver:

Kæresten og jeg har været igang med projekt Ønskebarne i 14 måneder - uden held. 

Vi blev i feb. henvist til gynækologisk ambulatorium da mine cyklusser var gået helt i selvsving, og svingede fra 28-49 dage!!

Jeg blev scannet, og alt så umiddelbart fint ud. Jeg blev henvist til at få taget blodprøver i min kommende cyklus på forskellige dage, og min kæreste skulle aflevere en sædprøve. Derudover blev jeg henvist til en diætist, da jeg er overvægtig, og skulle ha et BMI under 35 for at vi kan komme i betragtning til at få hjælp. Derudover er jeg "kun" 28, så derfor skal vi ha forsøgt spontant i to år før vi kan få hjælp.

Jeg er gået ind i vægttab/kostændringen med liv og sjæl. Lever 100 % efter kostprociperne i "Spis dig gravid" som jeg har læst at flere har haft held med at blive gravide efter 3-4 måneder på denne kost. Jeg har levet efter bogen i knapt 2 måneder nu og ialt har jeg tabt 14 kg siden januar, og i går til vejning sagde BMI'et 35,1 - så er der næsten. 

Vi fik svar på prøverne for en uges tid siden, hvor man bla. kunne se det ikke er i hver cyklus jeg har ægløsning, og de ville gerne ta en prøve mere. Derudover fandt de ud af at jeg ikke har antistoffer i mit blod over for røde hunde (selv om jeg er sikker på jeg fik den vaccine da jeg var 12) derfor rådede de mig til at gå til egen læge og få den vaccination. Det er så lige gået op for mig at man ikke må blive gravid 3 måneder efter sådan en vaccination!!! Jeg er SÅ ulykkelig og grædefærdige og har mist lyst til at tage chancen og lade være, da 3 måneder lige nu føles som 3 år for mig!! Min kæmpe motivation for at holde kostplanen har været at jeg har hørt/læst mange eksempler på at det har hjulpet mange inden for 3-4 måneder, og så må jeg pludseligt ik blive gravid!! 

Det virker for mig rigtig forkert at skulle igang med at bruge prævention igen, når ens højeste ønske er at få et barn!! Sygeplejesken i vores eget lægehus ture ikke råde mig, men sagde at chancerne for at få røde hunde var meget små, da stortset ingen har det i dag, men jeg ringede også til gynækologisk ambulatorium og en af lægerne har lige riget tilbage og sagt at han syntes det var bedst bare at se og få den - brød helt sammen i telefonen. 

Jeg havde helt sikkert fået vaccinationen og ventet de tre måneder. Risikoen for fosterskade det første trimester v. røde hunde er så stor, at man anbefaler abort - den situation må du ikke sætte dig selv i, ej heller risikoen for, at barnet fødes blindt eller døvt. Det ville du ikke kunne tilgive dig selv.

Der er jo stadig en del, der ikke får MFR-vaccinen, så selv om risikoen ikke er stor, så er den der altså. 

Tre måneder kan føles som en evighed lige nu, især efter det forløb, der er gået forud, men du er i mine øjne nødt til at tage ansvar og skåne dig selv for risikoen for at stå i en langt sværere situation - og så klap for hulen dig selv på skulderen for din flotte indsats indtil nu. 

Anmeld

4. juni 2014

esioul

Malle86 skriver:

Jeg ville lytte til hvad lægerne siger ang vaccinen.

Men ja det er en stor ventetid at blivehenvist, indkaldt og ikke mindst selve behandling.

Jeg ville klø på med vægttabt, få vaccinen med det samme op starte op med behandling efter de 3 mdr.

Anmeld

4. juni 2014

Mor og meget mere

SandraXOXO skriver:

Jeg er aldrig blevet vaccineret, hvilket min læge godt ved, jeg er Mor til tre som følger vaccineprogrammet, og han har aldrig rådet mig til at blive vaccineret. Er det ikke mulighed for at du kan få den efter graviditeten?

Det hjælper jo ikke, hvis barnet fødes med et alvorligt handicap. Jeg forstår så heller ikke, at din læge ikke har presset på. 

Anmeld

4. juni 2014

Kay

jeg har selv pco, og har i følge lægerne ikke æl overhoved... ud fra de har undersøgt min cyklus i 8 måneder... men... jeg er da blevet gravid 3 gange (den ene endte i sa) 

så jeg må ha det de kalder spontan æl... 

jeg var også overvægtig... ja og er det jo stadig... men tabte mig via spis dig gravid... og efter ½ år blev jeg gravid... 

nå men ja... selvom 3 måneder er lang tid når man gerne vil ha en baby nu!!! bliver man også nød til at tænke på konsekvenserne ved ens valg... 

hvis jeg var dig... ville jeg helt klart få lavet den vaksine... og i de 3 måneder fortsætte kosten så du er så langt "nede" i vægt som du kan... selvom du kun skal være under en bmi på 35 så hjælper hvert et killo du taber dig, på at blive gravid  og det hjælper dig også at du ik er så stor når du er gravid og efterfølgende at tabe dig igen efter graviditeten... 

ja det føles nyttesløs at skulle havde beskyttet sex når man gerne vil ha en baby... men tænk hvis du bliver gravid og barnet bliver skadet... så vil du aldrig kunne tilgive dig selv... 

det er jo dit valg og din chance at tage... men jeg tror på at du nok skal blive gravid og at du nok skal komme ned i vægt på de 3 måneder... og så nyde sommeren uden at skulle tænke på baby making.... selvom det er svært 

Anmeld

4. juni 2014

Malle86

Vi har jo først lige opdaget at jeg ikke har antistoffer i mit blod for det, og det er kun opdaget fordi jeg har fået taget blodprøver i forbindelse med at vi er startet hos gynækologisk ambulaturiom. Var jeg blevet gravid spontant, havde vi aldrig fundet ud af det, da jeg er sikker jeg fik den som 12 års (har desværre skiftet læge siden, så de kan ikke gå så langt tilbage i min jonal).

Min kæreste er lige kommer hjem og vi har googlet lidt på det og i DK er der jo stortset ingen der har det, og siden 1996 har der kun været 6 gravide der er blevet smittet. 

Jeg er sådan i tvivl, for nej ville aldrig tilgive mig selv hvis det går ud over et komme barn, at min tålmodighed ikke ragte, men omvendt føler jeg ikke risikoen virker til at være ret stor? Tænker at der går mange rundt der aldrig bliver tjekket for det fordi de ikke har problemer med at blive gravide. 

Og det er i forvejen psykisk, rigtig rigtig hård for mig at det ikke vil lykkedes, da jeg har været klar til børn de sidste 10 år og aldrig havde troet det skulle blive så svært!!  

Anmeld

4. juni 2014

Mor og meget mere

Malle86 skriver:

Vi har jo først lige opdaget at jeg ikke har antistoffer i mit blod for det, og det er kun opdaget fordi jeg har fået taget blodprøver i forbindelse med at vi er startet hos gynækologisk ambulaturiom. Var jeg blevet gravid spontant, havde vi aldrig fundet ud af det, da jeg er sikker jeg fik den som 12 års (har desværre skiftet læge siden, så de kan ikke gå så langt tilbage i min jonal).

Min kæreste er lige kommer hjem og vi har googlet lidt på det og i DK er der jo stortset ingen der har det, og siden 1996 har der kun været 6 gravide der er blevet smittet. 

Jeg er sådan i tvivl, for nej ville aldrig tilgive mig selv hvis det går ud over et komme barn, at min tålmodighed ikke ragte, men omvendt føler jeg ikke risikoen virker til at være ret stor? Tænker at der går mange rundt der aldrig bliver tjekket for det fordi de ikke har problemer med at blive gravide. 

Og det er i forvejen psykisk, rigtig rigtig hård for mig at det ikke vil lykkedes, da jeg har været klar til børn de sidste 10 år og aldrig havde troet det skulle blive så svært!!  

Risikoen er jo heller ikke stor, når det gælder moderat indtagelse af alkohol under graviditeten - eller at køre galt på en kort køretur, hvor barnet ikke er fastspændt - osv. Alligevel falder det de fleste naturligt ikke at tage nogen chancer, når det gælder deres børn. 

Jeg synes ikke, det gør nogen forskel, at du har fundet ud af det ved et rent tilfælde - eller rettere: Det gør den forskel, at du nu er klar over risikoen og passe godt på dig selv. 

Anmeld

4. juni 2014

Rockertand

Malle86 skriver:

Lige nu er det 3 måneder - hvis det går galt, er det resten af livet, du skal leve med skyldfølelsen.
Det er dit valg, men kan ende med at være dit barns konsekvens.....

Anmeld

4. juni 2014

Malle86

Det undre min bare rigtig meget, jeg er 110 % sikker på at jeg har fået den sammen med vaccination for mæslinger og fåresyge - er det ikke den man kalder paraply vaccination? 

Min læge skal først bestille vaccinen hjem, og med helligdage går der næsten 14 dage inden jeg kan få den + 3 måneder - syntes det er helt uoverskueligt, men skal måske bare lige ha lov at "slikke mine sår" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.