Hvad siger man til chefen? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2014

Anonym trådstarter

Godaften

Så fik manden & jeg os en god snak omkring det, vi har besluttet at vi ligger kortene på bordet for chefen og fortæller om vores situation. Også hvis der kommer flere dage vi skal have fri eller hvad ved jeg. 

Normalt med sygdom mm. er han meget forstående, så det håber vi også han er i dette tilfælde

Også må jeg have undersøgt med den § 56 aftale, om vi kan komme under den - er det hos kommunen man gør det? 

Også har vi også besluttet at vores forældre får det afvide nu, selvom kæresten "frygter" for han skal høre på det hele tiden når vi er hos hans forældre. Men det er vel i orden og fortælle dem hvad der foregår, og sige på en pæn måde, vi ikke har lyst til de spørger ind til det, eller snakker om det hver gang vi ses - men vi fortæller selvfølgelig hvis der er noget nyt eller når vi har været på sygehus mm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

Anonym trådstarter

LiLyKa skriver:

Du kan jo få betalt fraværet, da de kan søge refusion hos kommunen. Det fik min arbejdsplads. De fik betalt de dage jeg ikke var der. Jeg var ærlig over for min chef, men hvis du ikke kan være det, kan du tage den med tillidsmand, eller HR afdelingen. Held og lykke

Hvor søger man om den § 56 aftale?

Anmeld

3. juni 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Din arbejdsgiver har ret til refusion, som en anden også skriver. Det hedder en § 56 aftale, som der skal søges om. Hvis jeg var dig, ville jeg lægge alle kortene på bordet. Der er jo ingen der siger, at I nødvendigvis skal fortælle det til hele jeres omgangskreds, fordi jeres arbejdsgiver ved det. Hellere åbenhed end at arbejdsgiver kommer til at undre sig.

Held og lykke med behandlingen.

Vh. L

Hej

Hvor søger man den § 56 aftale henne, på kommunen? 

Har prøvet at Google mig lidt frem, men syntes ikke jeg bliver helt klogere af det 

Og ved du om man skal søge inden man går i gang?

Vi skal jo kun til første samtale på OUH denne gang, da vi har sat lidt fast i ventetid hos egen læge + det lokale sygehus. 

Men nu har vi besluttet os for jeg snakker med vores chef i morgen og håber han er forstående - også må vi tage den derfra. Med arbejde i butik er det svært at få det hele til at falde på den ene hverdags fri man nu har, så alt efter hvilken  behandling og hvornår vi skal igang, vil der jo komme flere dage garanteret.

Også skal man ikke huske på hvilken "hvid løgn" man har givet mm.  

Anmeld

3. juni 2014

mit1barn

Der er nok større chance for at de fyre dig, hvis du hele tiden melder dig syg, end hvis du "bare" foræller sandheden

Held og lykke

Anmeld

4. juni 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Hej

Hvor søger man den § 56 aftale henne, på kommunen? 

Har prøvet at Google mig lidt frem, men syntes ikke jeg bliver helt klogere af det 

Og ved du om man skal søge inden man går i gang?

Vi skal jo kun til første samtale på OUH denne gang, da vi har sat lidt fast i ventetid hos egen læge + det lokale sygehus. 

Men nu har vi besluttet os for jeg snakker med vores chef i morgen og håber han er forstående - også må vi tage den derfra. Med arbejde i butik er det svært at få det hele til at falde på den ene hverdags fri man nu har, så alt efter hvilken  behandling og hvornår vi skal igang, vil der jo komme flere dage garanteret.

Også skal man ikke huske på hvilken "hvid løgn" man har givet mm.  

Den søger du om ved kommunen i jobcentreret/sygedagpenge afdelingen. I er jo i gang med behandlingen og jeg vil derfor mene, at den gælder fra nu, selvom I "kun" skal deltage i samtaler.

Anmeld

4. juni 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hej

Vi står i den situation at være indkaldt til første samtale på OUH, men tiden falder på en dag vi begge skal arbejde.

Sagen er den at hverken vores familie, venner eller dem på jobbet ved vi er i gang med dette forløb.

Så hvad siger jeg til chefen når jeg nu skal bede fri en hel dag?  Altså hvis han spørger - eller hvis jeg ikke kan få fri, det er jo ret vigtigt jeg/vi får fri til det.

Du kan jo egentlig bare bede om fri, normalt uddyber man det jo ikke som sådan..

Men det vil kun være en fordel for dig at du informere din chef, da du sidestilles med en gravid i tilfælde af opsigelse.

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Den søger du om ved kommunen i jobcentreret/sygedagpenge afdelingen. I er jo i gang med behandlingen og jeg vil derfor mene, at den gælder fra nu, selvom I "kun" skal deltage i samtaler.

Okay, vil prøve at kontakte dem - tak

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Du kan jo egentlig bare bede om fri, normalt uddyber man det jo ikke som sådan..

Men det vil kun være en fordel for dig at du informere din chef, da du sidestilles med en gravid i tilfælde af opsigelse.

Jeg har egentlig også bare bedt om en ferie - fridag. Men efter lidt hjælp fra jer fantastiske mennesker herinde, er vi kommet frem til at lægge kortene på bordet - også hvis der kommer flere dage løbende

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Så har jeg snakket med chefen og han var meget sød, han syntes det bliver spændende for os og selvfølgelig skulle jeg have fri, og han skulle nok holde det for sig selv. Også lovede jeg at fortælle ham ligeså snart jeg vidste om det kom andre dage mm.

Anmeld

4. juni 2014

Lililili

Anonym skriver:

Hvor søger man om den § 56 aftale?

Jeg fik papirer printet ud på arbejdet og så afleverede jeg dem på klinikken, som sørgede for det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.