det der hækling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2014

HB90

Kay skriver:

ja er jo pænt stillesiddende med bækkenløsning...

og jeg kunne så godt tænke mig at lære at hækle... kan ikke strikke... og heller ikke sy sådan rigtig... jeg kan brodere... men det tror jeg nu ik er til meget hjælp når jeg vil lære at hækle...

ville gerne lære det nu så har ik rigtig tid til at vente til efterårets hækle kurser... 

nu har jeg siddet og set rigtig mange vidioer på youtube og fundet guids til hækling for begyndere... men det gør mig om muligt mere forvirret... syntes ikke jeg kan finde noget der er beregnet til en fuldstændig nybegynder der aldrig i sit liv har haft en hæklenål i hånden  

eller også er det mig der er fuldstændig fatsvag?? er det virkeligt så svært at hækle??

har i nogle gode vidioer/sider i vil dele med en fuldstændig nybegynder??

Da jeg lærte at hækle, lærte jeg det delvist af min bedstemor og så med hjælp fra denne side:  http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=2 

Der findes desuden en masse gratis opskrifter. Jeg vil anbefale at du starter med at lære at lave luftmasker og fastmaskker, og så bare starter med noget simpelt, som f.eks. en karklud hvor du skal hækle frem og tilbage :-) Dernæst kan du vove dig ud i en figur. F.eks. et æble, hvor man hækler rundt og laver flere/færre masker hvor at få den rigtige form :-) 

Håber det er til hjælp :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

ano14316

Kay skriver:

har du et link til en opskrift på en hue der er rigtig nybegynder venlig? 

Jeg sad og ledte igår, men kunne ikke rigtig finde nogen danske..

Så tænkte jeg at skrive en selv, men var lidt for træt.. måske jeg gør det i aften..

Anmeld

3. juni 2014

Kay

Helene Boysen skriver:

Da jeg lærte at hækle, lærte jeg det delvist af min bedstemor og så med hjælp fra denne side:  http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=2 

Der findes desuden en masse gratis opskrifter. Jeg vil anbefale at du starter med at lære at lave luftmasker og fastmaskker, og så bare starter med noget simpelt, som f.eks. en karklud hvor du skal hækle frem og tilbage :-) Dernæst kan du vove dig ud i en figur. F.eks. et æble, hvor man hækler rundt og laver flere/færre masker hvor at få den rigtige form :-) 

Håber det er til hjælp :-) 

har nu lært mig at lave luft masker og fast masker og har hæklet lige ud... hvad hedder det når man skal lave ekstre masker eller fjerne nogle?? kan nemlig ik finde det på youtube 

Anmeld

3. juni 2014

Kay

ano14316 skriver:

Jeg sad og ledte igår, men kunne ikke rigtig finde nogen danske..

Så tænkte jeg at skrive en selv, men var lidt for træt.. måske jeg gør det i aften..

tak  

Anmeld

3. juni 2014

Chellie

har nu lært mig at lave luft masker og fast masker og har hæklet lige ud... hvad hedder det når man skal lave ekstre masker eller fjerne nogle?? kan nemlig ik finde det på youtube 

Hvis du gerne vil have flere masker, hedder det at "tage ud" på dansk, eller på engelsk "increase". For at få færre masker, skal du "tage ind", eller "decrease" 

For at tage ud, når du hækler, kan du slet og ret hækle flere masker i den samme maske. Altså, istedet for at gå videre til næste, når du lige har hæklet en maske, stikker du nålen i samme maske som før, og hækler en maske mere.

At tage ind har jeg ikke lige styr på, jeg har ikke haft brug for det endnu ;-)

Bemærk, at hvis du falder over udtrykket "double crochet",  betyder det ikke at tage ud. Det er en anden slags maske, og har intet at gøre med at få flere masker.

Anmeld

4. juni 2014

Kay

Chellie skriver:

Hvis du gerne vil have flere masker, hedder det at "tage ud" på dansk, eller på engelsk "increase". For at få færre masker, skal du "tage ind", eller "decrease" 

For at tage ud, når du hækler, kan du slet og ret hækle flere masker i den samme maske. Altså, istedet for at gå videre til næste, når du lige har hæklet en maske, stikker du nålen i samme maske som før, og hækler en maske mere.

At tage ind har jeg ikke lige styr på, jeg har ikke haft brug for det endnu ;-)

Bemærk, at hvis du falder over udtrykket "double crochet",  betyder det ikke at tage ud. Det er en anden slags maske, og har intet at gøre med at få flere masker.

Fandt ud af via Youtube at tage ind og ud og tak for tippet nu mangler jeg bare at finde en tynd nem babyhue 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.