det der hækling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2014

melila

Kay skriver:

ja er jo pænt stillesiddende med bækkenløsning...

og jeg kunne så godt tænke mig at lære at hækle... kan ikke strikke... og heller ikke sy sådan rigtig... jeg kan brodere... men det tror jeg nu ik er til meget hjælp når jeg vil lære at hækle...

ville gerne lære det nu så har ik rigtig tid til at vente til efterårets hækle kurser... 

nu har jeg siddet og set rigtig mange vidioer på youtube og fundet guids til hækling for begyndere... men det gør mig om muligt mere forvirret... syntes ikke jeg kan finde noget der er beregnet til en fuldstændig nybegynder der aldrig i sit liv har haft en hæklenål i hånden  

eller også er det mig der er fuldstændig fatsvag?? er det virkeligt så svært at hækle??

har i nogle gode vidioer/sider i vil dele med en fuldstændig nybegynder??

Jeg sidder selv og nørkler med det! Og har set flere youtube clips. Det er bare så forvirrende altså.. Du er ikke alene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Kay

Chellie skriver:

De forskellige masker tjekker du på youtube, hvordan man gør. Du kan finde udførlige videoer til både højre og venstre hånd :-)

Hvis du kender et udtryk på dansk, men ikke på engelsk (eller omvendt) kan du også sagtens finde oversættelser ved hjælp af Google. 

Hvis det skal være helt enkelt til at starte op på, kan du altid øve dig ved at lave helt almindelige, firkantede grydelapper. Slå et antal luftmasker op, som svarer til den bredde, du gerne vil have på kluden, og lav så almindelige fastmasker frem og tilbage, indtil du har et kvadrat (husk at afslutte hver række med en luftmaske). Det er slet ikke så svært, når man lige har fanget de første step :-)

Bare det du skriver der er helt sort snak for mig... luft? Ej men altså tror bare jeg giver op

Anmeld

2. juni 2014

FogL

Kay skriver:

ja er jo pænt stillesiddende med bækkenløsning...

og jeg kunne så godt tænke mig at lære at hækle... kan ikke strikke... og heller ikke sy sådan rigtig... jeg kan brodere... men det tror jeg nu ik er til meget hjælp når jeg vil lære at hækle...

ville gerne lære det nu så har ik rigtig tid til at vente til efterårets hækle kurser... 

nu har jeg siddet og set rigtig mange vidioer på youtube og fundet guids til hækling for begyndere... men det gør mig om muligt mere forvirret... syntes ikke jeg kan finde noget der er beregnet til en fuldstændig nybegynder der aldrig i sit liv har haft en hæklenål i hånden  

eller også er det mig der er fuldstændig fatsvag?? er det virkeligt så svært at hækle??

har i nogle gode vidioer/sider i vil dele med en fuldstændig nybegynder??

Jeg kan heller ikke strikke Det er altså ikke det samme som at hækle

Jeg startede med noget så røvsygt som en pandebånd kun med en slags masker Så var jeg ligesom igang. Så har jeg siden udvidet med flere masketyper og længder. Når man fanger systemet giver det lidt mere mening

Anmeld

2. juni 2014

Kay

Chellie skriver:

Facebook grupper er generelt guld værd, når man skal lære at nørkle 

Kan så fortælle at når man som mig aner intet overhovedet om det så bliver folk generelt bare irriteret og skriver ret grimme ting til en... det er i altfald bare min oplevelse... tror jeg giver op for indtil videre er det kun en dårlig oplevelse 

Anmeld

2. juni 2014

Aabye

Drops har nogle rigtig gode begynder videoer.. Jeg har lært mig selv at hækle, og lærte det gennem drops videoer..

Bare klø på.. 

Anmeld

2. juni 2014

Skouboe

Find en bog på biblioteket der hedder noget i stil med "Lær at hækle"

Anmeld

2. juni 2014

Chellie

Kay skriver:

Bare det du skriver der er helt sort snak for mig... luft? Ej men altså tror bare jeg giver op

Hov nej, sådan skulle det bestemt ikke forståes! 

Luftmasker er dem, man bruger til at starte med. På engelsk hedder de "chain", og det er bare en løkke, der trækkes igennem en løkke. Hvis du youtuber "how to crochet chain" skal der nok komme en masse guides.

Det næste, du skal bruge, er fastmasker. På engelsk hedder de "single crochet". Igen, youtube er din ven.

Hvis du bare kan de to, er du *rigtig* godt på vej 

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men hvis vi ikke er for langt fra hinanden, vil jeg også gerne prøve at hjælpe dig igennem. You can do it!! 

Anmeld

2. juni 2014

Kay

Chellie skriver:

Hov nej, sådan skulle det bestemt ikke forståes! 

Luftmasker er dem, man bruger til at starte med. På engelsk hedder de "chain", og det er bare en løkke, der trækkes igennem en løkke. Hvis du youtuber "how to crochet chain" skal der nok komme en masse guides.

Det næste, du skal bruge, er fastmasker. På engelsk hedder de "single crochet". Igen, youtube er din ven.

Hvis du bare kan de to, er du *rigtig* godt på vej 

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men hvis vi ikke er for langt fra hinanden, vil jeg også gerne prøve at hjælpe dig igennem. You can do it!! 

Lige pt passer jeg hus i Gilleleje for mine forældre ellers bor jeg i Lyngby... har fundet min mormors gamle hæklenåle og noget garn, så burde egentlig være klar til at gå i gang prøver i eftermiddag at gå ned omkring byens stof og garn butik det kan være de kan hjælpe

Anmeld

2. juni 2014

Chellie

God ide!  Ellers siger du bare til, når du er tilbage i S-togs området 

Anmeld

3. juni 2014

Kay

ano14316 skriver:

Åhh havde skrevet en laaang besked som nu forsvandt.. 

Men nej, så svært er det ikke.. Find noget konkret du gerne vil lave, så hjælper jeg gerne med at finde en opskrift der er til at gå til.. Jeg synes det er eget nemmere at lære sådan noget når man har et mål med det og har det i hænderne.. 

2 ting der er relevante og nemme at gå til kunne være en baby hue og et babytæppe i granny mønster.. 

Jeg hjælper gerne så meget jeg nu kan.. 

har du et link til en opskrift på en hue der er rigtig nybegynder venlig? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.