det der hækling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
25 svar
6 synes godt om
1. juni 2014

Kay

ja er jo pænt stillesiddende med bækkenløsning...

og jeg kunne så godt tænke mig at lære at hækle... kan ikke strikke... og heller ikke sy sådan rigtig... jeg kan brodere... men det tror jeg nu ik er til meget hjælp når jeg vil lære at hækle...

ville gerne lære det nu så har ik rigtig tid til at vente til efterårets hækle kurser... 

nu har jeg siddet og set rigtig mange vidioer på youtube og fundet guids til hækling for begyndere... men det gør mig om muligt mere forvirret... syntes ikke jeg kan finde noget der er beregnet til en fuldstændig nybegynder der aldrig i sit liv har haft en hæklenål i hånden  

eller også er det mig der er fuldstændig fatsvag?? er det virkeligt så svært at hækle??

har i nogle gode vidioer/sider i vil dele med en fuldstændig nybegynder??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2014

Chellie

Www.ravelry.com er min yndlings strikke- og hækle-side. Masser af både nemme og svære opskrifter, gratis eller mod betaling, kommentarer, forum, forslag til garn osv.. Alt i alt har siden været guld værd for mig. Jeg har strikket og hæklet i ca. Et år kun, og har fået virkelig meget ud af det :-)

der er også nogle rigtig gode facebook-grupper, hvor folk er super hjælpsomme, det kan måske også være en ide? Prøv fx at søge efter "strikke og hækle tøsserne" :-)

Anmeld

1. juni 2014

ano14316

Åhh havde skrevet en laaang besked som nu forsvandt.. 

Men nej, så svært er det ikke.. Find noget konkret du gerne vil lave, så hjælper jeg gerne med at finde en opskrift der er til at gå til.. Jeg synes det er eget nemmere at lære sådan noget når man har et mål med det og har det i hænderne.. 

2 ting der er relevante og nemme at gå til kunne være en baby hue og et babytæppe i granny mønster.. 

Jeg hjælper gerne så meget jeg nu kan.. 

Anmeld

2. juni 2014

ano14316

Ravelry.com er rigtig god som Chellie skriver, men det er primært engelske opskrifter.. 

Garnstudio.com er danskeospkrifter, med garn du nemt kan købe både i butik og på nettet i DK.. De har også nogen rigtig gode videoer..

Anmeld

2. juni 2014

Kay

Chellie skriver:

Www.ravelry.com er min yndlings strikke- og hækle-side. Masser af både nemme og svære opskrifter, gratis eller mod betaling, kommentarer, forum, forslag til garn osv.. Alt i alt har siden været guld værd for mig. Jeg har strikket og hæklet i ca. Et år kun, og har fået virkelig meget ud af det :-)

der er også nogle rigtig gode facebook-grupper, hvor folk er super hjælpsomme, det kan måske også være en ide? Prøv fx at søge efter "strikke og hækle tøsserne" :-)

Har prøvet at kigge på opskrifter men ved ikke engang hvad de forskellige masker er og det virker til at der er mange af dem

Har fundet ud af at lave start løkken nu ... tror jeg

Anmeld

2. juni 2014

Kay

ano14316 skriver:

Åhh havde skrevet en laaang besked som nu forsvandt.. 

Men nej, så svært er det ikke.. Find noget konkret du gerne vil lave, så hjælper jeg gerne med at finde en opskrift der er til at gå til.. Jeg synes det er eget nemmere at lære sådan noget når man har et mål med det og har det i hænderne.. 

2 ting der er relevante og nemme at gå til kunne være en baby hue og et babytæppe i granny mønster.. 

Jeg hjælper gerne så meget jeg nu kan.. 

Ja en hue ville være dejligt... i str nyfødt da Elna var sommer barn midt i hedebølge havde hun jo ikke hue på de første måneder... men tænker at lillesøster til oktober får brug for en eller et par stykker  

Anmeld

2. juni 2014

Chellie

Kay skriver:

Har prøvet at kigge på opskrifter men ved ikke engang hvad de forskellige masker er og det virker til at der er mange af dem

Har fundet ud af at lave start løkken nu ... tror jeg

De forskellige masker tjekker du på youtube, hvordan man gør. Du kan finde udførlige videoer til både højre og venstre hånd :-)

Hvis du kender et udtryk på dansk, men ikke på engelsk (eller omvendt) kan du også sagtens finde oversættelser ved hjælp af Google. 

Hvis det skal være helt enkelt til at starte op på, kan du altid øve dig ved at lave helt almindelige, firkantede grydelapper. Slå et antal luftmasker op, som svarer til den bredde, du gerne vil have på kluden, og lav så almindelige fastmasker frem og tilbage, indtil du har et kvadrat (husk at afslutte hver række med en luftmaske). Det er slet ikke så svært, når man lige har fanget de første step :-)

Anmeld

2. juni 2014

LilleChelle

Jeg lærte at strikke på www.garnstudio.com - og jeg har ALDRIG strikket før :p 

Men når man som os bliver ret stillesiddende pga. bækkenløsning, så må vi finde på alternative ting at lave Jeg fik strikket flere halstørklæder og huer til mig selv, for så havde jeg ingen undskyldning for at fryse når jeg skulle ud og gå tur med bassen der er født 20. oktober :p 

Anmeld

2. juni 2014

Karina84

Jeg har lært det gennem nettet og især videoerne paa drops synes jeg er gode 

Ellers vil jeg sige det samme som de andre, du kan finde mange oversigter over forkortelserne paa google, og saa starte med grydelapper, en bold, bedstemorlapper osv. 

Det er ogsaa en god fb gruppe, hvor de er rigtig søde til at hjælpe og der sidder mange baade nybegyndere og garvede hæklere. Den hedder "hækle, hækle, hækle og andre hæklerier", eller noget i den stil 

Anmeld

2. juni 2014

Chellie

Facebook grupper er generelt guld værd, når man skal lære at nørkle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.