Hvad efterlader i til jeres børn, når i dør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

Mettefpigen

Er forsikret for en halv million så det får han... ellers så efterlader jeg fotoalbums og en bog jeg har lavet om mit liv med alt fra jeg gik i børnehave og til jeg var ca 23... også lære jeg ham at man behandler andre mennesker som man gerne selv vil behandles :-)
At livet handler om at være sig ligegyldig hvem og hvordan man er, det gør intet at man er anderledes, det er ligegyldigt hvad alle andre siger så længe man har det godt med sig selv :-)
Synes det er vigtigt at man har det på plads, da jeg personligt ved hvor hurtigt livet går bort, så jeg har lavet livsforsikring og har helt på plads hvem der skal tage sig af Lukas hvis det skulle ske....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Loa

Hendes gode udseende

Anmeld

30. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi rent praktisk forsikret hinanden og ungerne. Vi har lavet testamente osv, så der forhåbenlig er nogenlunde styr på det meste.

Af materielle ting er der nok ik så meget af værdig, men et spisestel til hver ka der da blive og lidt julepynt...

Og ellers så håber jeg på at de vil har masser af minder om en mor og far, der elskede hinanden og dem over alt på jorden. Gode minder og masser af latter...

Af erfaring ( desvære ) ved jeg at det er minerne der tæller mest. I hvert fald for mig! Vh stine

Anmeld

30. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mettefpigen skriver:

Er forsikret for en halv million så det får han... ellers så efterlader jeg fotoalbums og en bog jeg har lavet om mit liv med alt fra jeg gik i børnehave og til jeg var ca 23... også lære jeg ham at man behandler andre mennesker som man gerne selv vil behandles :-)
At livet handler om at være sig ligegyldig hvem og hvordan man er, det gør intet at man er anderledes, det er ligegyldigt hvad alle andre siger så længe man har det godt med sig selv :-)
Synes det er vigtigt at man har det på plads, da jeg personligt ved hvor hurtigt livet går bort, så jeg har lavet livsforsikring og har helt på plads hvem der skal tage sig af Lukas hvis det skulle ske....

Får han en halv million, hvis du dør, når han er fx 50? 

Anmeld

31. maj 2014

mpr

Anonym skriver:

Hej damer. 

Vi venter vores første guldklump til december, og vi begynder så småt at snakke om, hvad vi gerne vil efterlade til vores børn når vi på et tidspunkt dør. 

Vi har et sommerhus i Rørvig og i Italien, som helt sikkert skal gå videre i arv til vores børn. Vi har haft stor glæde af det, og er sikker på at vores børmn og deres familie kan få ligeså stor glæde af det. 

Vi kunne også godt tænke os at efterlade nogle penge til dem, så de f.eks. kan rejse med deres familie eller købe et nyt hus ja, mulighederne er store med en god sjat penge. 

Jeg er spændt på at høre, hvad i efterlader til jeres unger, når i en engang dør:-)

Det er et godt spørgsmål, overvejer at lave en livsforsikring og det samme overvejer min mand nu hvor vi er blevet gift, som for hver vil ligge på 2.500.000 kr. hvis vi dør før vi er 75.. Bare så der ikke skulle blive nogen problemer, vi ville gerne lave et testamente nu der er med særbørn (bonusbørn) at gøre, men det vil ikke rigtig være muligt før bonus er 18 da der skal gives noget tilladelse da vi gerne vil at den sidste levende ægtefælle skal have lov til at vente med at betale noget til de selv er herfra også i og med at jeg vil lade min bonusdatter arve efter mig..

Bliver det efter vi er 75 år vi dør så bliver det nok bare en masse minder de må deles om hvis vi (forhåbentlig) får børn sammen  

Vi har i hvert fald planer om at leve livet så hvis der er nogle penge til overs efter vi er 75 så må de jo dele det :p

Anmeld

31. maj 2014

FrkGranger

Jeg forventer ikke der er penge tilbage når vi en dag er væk..

Venter vores første barn nu og er ikke gift så vi har da krydslivs forsikring, så den ene ikke går helt bankerot ved den andens dødsfald...

Men ellers ved jeg at det eneste jeg ønskede efter først min fars død og der efter min farmors død (hvor jeg var arving), var ting jeg kunne huske gennem barndommen

Anmeld

31. maj 2014

lycly

Anonym skriver:

Hej damer. 

Vi venter vores første guldklump til december, og vi begynder så småt at snakke om, hvad vi gerne vil efterlade til vores børn når vi på et tidspunkt dør. 

Vi har et sommerhus i Rørvig og i Italien, som helt sikkert skal gå videre i arv til vores børn. Vi har haft stor glæde af det, og er sikker på at vores børmn og deres familie kan få ligeså stor glæde af det. 

Vi kunne også godt tænke os at efterlade nogle penge til dem, så de f.eks. kan rejse med deres familie eller købe et nyt hus ja, mulighederne er store med en god sjat penge. 

Jeg er spændt på at høre, hvad i efterlader til jeres unger, når i en engang dør:-)

Vi er henholdsvis 22 og 23 år og ejer intet så pt er der ikke den helt store arv at hente her

Men vi har lavet livsforsikringer og hvis vi en dag har en masse aktiver så skriver vi nok også testamente

Anmeld

31. maj 2014

Trekløver(:

Vi har en livsforsikring og så arver vi en dag et sommerhus i Sverige, som vores børn kommer til at arve (det er et familie hus) der er gået igen i 3 generationer, som betyder meget for os.

Og ellers ved jeg det ikke endnu, men det bliver da nok til lidt.

Men håber da først og fremmest vores børn husker de gode minder og en dejlig barndom som de forhåbentligt synes vi har givet dem. Det er meget mere værd end penge.

Anmeld

31. maj 2014

Mettefpigen

Mor og meget mere skriver:

Får han en halv million, hvis du dør, når han er fx 50? 

Jaa..

Anmeld

31. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mettefpigen skriver:

Jaa..

Hvad er det for en forsikring? For jeg har tjekket og de begunstiger kun børn indtil deres 21 fyldte år...

Har aldrig hørt om forsikringer som begunstiger børn til de fx. er 50 år....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.