Anonym skriver:
Hej damer.
Vi venter vores første guldklump til december, og vi begynder så småt at snakke om, hvad vi gerne vil efterlade til vores børn når vi på et tidspunkt dør.
Vi har et sommerhus i Rørvig og i Italien, som helt sikkert skal gå videre i arv til vores børn. Vi har haft stor glæde af det, og er sikker på at vores børmn og deres familie kan få ligeså stor glæde af det.
Vi kunne også godt tænke os at efterlade nogle penge til dem, så de f.eks. kan rejse med deres familie eller købe et nyt hus ja, mulighederne er store med en god sjat penge.
Jeg er spændt på at høre, hvad i efterlader til jeres unger, når i en engang dør:-)
Gode minder, håber jeg.
Jeg har aldrig skænket det en tanke, hvad der evt. tilfalder dem af materielle værdier. Min mormor er 93, hendes tre børn er, på nær en, gået på pension og har alt, hvad man kunne ønske sig - vi børnebørn er i 30'erne og 40'erne og mangler heller ingenting - og det ældste oldebarn, min datter, er flyttet hjemmefra og i gang med at etablere sig. Det ville være fjollet og unødvendigt, hvis hun efterlod en større sum penge til sine efterkommere - til gengæld har hun og min morfar været gavmilde i årenes løb og har foræret os værdifulde minder bl.a. i form af rejser for hele familien.
Jeg håber, om ikke at blive 93, så i hvert fald at leve så længe, at mine børn og børnebørn selv er så langt i livet, at de ikke "trænger til" noget, men vil kunne se tilbage på dejlige oplevelser, mens vi var her.
NB: Selvfølgelig er der ting af affektionsværdi, som jeg håber, mine børn vil værdsætte at få efter min død - kunst og smykker og lignende.