Hvad efterlader i til jeres børn, når i dør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.675 visninger
30 svar
107 synes godt om
30. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej damer. 

Vi venter vores første guldklump til december, og vi begynder så småt at snakke om, hvad vi gerne vil efterlade til vores børn når vi på et tidspunkt dør. 

Vi har et sommerhus i Rørvig og i Italien, som helt sikkert skal gå videre i arv til vores børn. Vi har haft stor glæde af det, og er sikker på at vores børmn og deres familie kan få ligeså stor glæde af det. 

Vi kunne også godt tænke os at efterlade nogle penge til dem, så de f.eks. kan rejse med deres familie eller købe et nyt hus ja, mulighederne er store med en god sjat penge. 

Jeg er spændt på at høre, hvad i efterlader til jeres unger, når i en engang dør:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Kris89

det vi efterlader er en regnefejl

der er måske nogle små ting som engang får betydning for vores børn  - pyntegenstande eller lign.

Vi lever vores liv og vores børn må klare sig selv

jeg vil hellere leve livet mens vi er her og give vores børn ting mens vi er i live, end spare en hel masse og så ikke se glæden af det vores børn får...

forhåbentlig kan vi skrabe sammen så de ingen udgifter har ved vores begravelser

Anmeld

30. maj 2014

stjernehimmel

Det vigtigste for mig at efterlade er en sikker fremtid... 

at de har nogle der kan tag sig af dem og elske dem.. og vil deres bedste.... 

Anmeld

30. maj 2014

cwl

Anonym skriver:

Hej damer. 

Vi venter vores første guldklump til december, og vi begynder så småt at snakke om, hvad vi gerne vil efterlade til vores børn når vi på et tidspunkt dør. 

Vi har et sommerhus i Rørvig og i Italien, som helt sikkert skal gå videre i arv til vores børn. Vi har haft stor glæde af det, og er sikker på at vores børmn og deres familie kan få ligeså stor glæde af det. 

Vi kunne også godt tænke os at efterlade nogle penge til dem, så de f.eks. kan rejse med deres familie eller købe et nyt hus ja, mulighederne er store med en god sjat penge. 

Jeg er spændt på at høre, hvad i efterlader til jeres unger, når i en engang dør:-)

Det er svært og sige nu hvad vi efterlader til vores børn mår vi dør, da alt nærmest kan ske inden vi går bort.

Men i går sagde min veninde noget rigtig godt, som hendes mor havde sagt. Hendes mor har r.... fuld af penge og min veninde skal bare sige at hun mangler noget så får hun det. Som hendes mor siger. "Jeg vil hellere bruge pengene på jer nu og se hvor meget glæde i for af dem, frem for at lade dem stå og I så først for dem når jeg dør. For så kan jeg ikke se jeres glæde."

Anmeld

30. maj 2014

FruK

At jeg forhåbentlig har hjulpet dem til at være stærke mennesker, som kan  klare sig selv. 

Materielt... Aner det ikke, og det er heller ikke vigtigt for mig. Jeg vil hjælpe dem så meget jeg har mulighed for, men helst imens jeg selv er i live. Og så vil jeg gerne nyde min alderdom uden at spare.

Mine svigerforældre giver os rigtig meget, og det er skønt. Men de bruger heldigvis også penge på sig selv, og vi har ingen forventninger til, hvad der skal være tilbage til os, når de er væk. Jeg vil hellere have, at de lever godt og at de f.eks. inviterer os ud at rejse sammen med dem, hvis de har lyst og råd, fremfor at gemme pengene til de ikke selv får glæde af dem. 

Anmeld

30. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej damer. 

Gode minder, håber jeg. 

Jeg har aldrig skænket det en tanke, hvad der evt. tilfalder dem af materielle værdier. Min mormor er 93, hendes tre børn er, på nær en, gået på pension og har alt, hvad man kunne ønske sig - vi børnebørn er i 30'erne og 40'erne og mangler heller ingenting - og det ældste oldebarn, min datter, er flyttet hjemmefra og i gang med at etablere sig. Det ville være fjollet og unødvendigt, hvis hun efterlod en større sum penge til sine efterkommere - til gengæld har hun og min morfar været gavmilde i årenes løb og har foræret os værdifulde minder bl.a. i form af rejser for hele familien.

Jeg håber, om ikke at blive 93, så i hvert fald at leve så længe, at mine børn og børnebørn selv er så langt i livet, at de ikke "trænger til" noget, men vil kunne se tilbage på dejlige oplevelser, mens vi var her. 

NB: Selvfølgelig er der ting af affektionsværdi, som jeg håber, mine børn vil værdsætte at få efter min død - kunst og smykker og lignende. 

Anmeld

30. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Hvis vi dør som gamle (hvilket jo er at foretrække), så håber jeg at vi efterlader dem med gode minder om en dejlig opvækst og en følelse og viden af at vi har elsket dem ufattelog højt. Og med en viden om at vi som forældre har levet vores liv fuldt ud!

Og så bliver der nok efterladt et hus som de kan sælge og dele profitten og lidt penge, hvis vi da ikke har nået at bruge dem alle

Hvis vi skulle dø inden alle vores børn er voksne, håber jeg det er ligesom ovenstående, minder og viden om kærlighed! Og så har vi forsikret os i hoved og r*v som gør at det økonomiske ikke bliver en bekymring i deres opvækst, for den af os som ender med at stå alene med børnene (forudsat det kun er den ene som dør).

Syntes mange generalt går al for meget op i det materielle, for sandheden er, at det betyder så uendeligt lidt når man først mister, så er det minderne som betyder mest.

Anmeld

30. maj 2014

VIPpigen

Jeg håber at efterlade mine børn at penge ikke er alt i verden, status ikke er det vigtigste... Men finde kærligheden, mærke den, og være lykkelig og glad...

For mig ligger glæden ikke i penge, eller status, men i min skønne familie, og hvad vi får og giver hinanden hver eneste dag. Jeg håber at mine børn vokser op og bliver fornuftige mennesker, som kender lidt til økonomi, og hvordan man skal klare sig i hverdagen.

Den vigtigste bagage jeg skal give mine børn er at være realistiske, være kærlige, både for familie, venner, men også for fremmed. Og lære at stå på egne ben

Anmeld

30. maj 2014

SandraXOXO

Minder, ting af affektionsværdi, Vi har ikke røven fuld af penge, og jeg er heller ikke en fornuftig spare type- pengene brænder i mine lommer og alt går til ferie, fjol og oplevelser og jeg har ikke planlagt at ændre det. Håber jeg bliver så gammel at børnebørn også kan nyde godt af bedstes spontane shopping, ture og rejser. :-D Men jeg håber da de elsker os alligevel selv om der nok ikke lige står penge i banken når vi flyver herfra :-P <3

Anmeld

30. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej damer. 

Børnene arver jo alt, så jeg forstår ikke helt spørgsmålet? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.