Hvad efterlader i til jeres børn, når i dør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

bobbles

Anonym skriver:

Hej damer. 

Vi venter vores første guldklump til december, og vi begynder så småt at snakke om, hvad vi gerne vil efterlade til vores børn når vi på et tidspunkt dør. 

Vi har et sommerhus i Rørvig og i Italien, som helt sikkert skal gå videre i arv til vores børn. Vi har haft stor glæde af det, og er sikker på at vores børmn og deres familie kan få ligeså stor glæde af det. 

Vi kunne også godt tænke os at efterlade nogle penge til dem, så de f.eks. kan rejse med deres familie eller købe et nyt hus ja, mulighederne er store med en god sjat penge. 

Jeg er spændt på at høre, hvad i efterlader til jeres unger, når i en engang dør:-)

det bekymrer vi os ikke om da jeg kun er 28 og min mand er 33

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
bobbles skriver:

det bekymrer vi os ikke om da jeg kun er 28 og min mand er 33

Man kan jo (desværre) godt dø selvom man er ung

Anmeld

30. maj 2014

Ellie79

Anonym skriver:

Hej damer. 

Vi venter vores første guldklump til december, og vi begynder så småt at snakke om, hvad vi gerne vil efterlade til vores børn når vi på et tidspunkt dør. 

Vi har et sommerhus i Rørvig og i Italien, som helt sikkert skal gå videre i arv til vores børn. Vi har haft stor glæde af det, og er sikker på at vores børmn og deres familie kan få ligeså stor glæde af det. 

Vi kunne også godt tænke os at efterlade nogle penge til dem, så de f.eks. kan rejse med deres familie eller købe et nyt hus ja, mulighederne er store med en god sjat penge. 

Jeg er spændt på at høre, hvad i efterlader til jeres unger, når i en engang dør:-)

til den tid som forhåbentlig er om rigtig rigtig mange år efterlader vi minderne om en skøn barndom, hvor de har været meget elsket, vi efterlader nogle stærke og robuste børn der kan klare sig i livet og selv kan skabe en skøn familie. Vi efterlader dem med minderne om et par bedsteforældre der havde tid og overskud til deres børnebørn.

Penge naejj tror jeg ikke - sommerhus måske.

Anmeld

30. maj 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Hvad de arver går jeg ikke så meget op i på den penge mæssige front, men jeg håber at jeg har gjort dem til 2 selvstændige stærke mennesker fyldt med kærlighed

Anmeld

30. maj 2014

Frk.S

Jeg er enig med de andre.

Jeg vil langt hellere efterlade mine børn en masse dejlige minder end en sum penge. Hvad der er tilbage af materielle ting når vi engang ikke er her mere, er svært at sige, da det jo afhænger meget af hvordan livet former sig fra nu af.

Vi har begge drømme om at tage vores børn med på nogle fantastiske rejser, og det regner jeg med at vi kommer til. Måske engang vi er så heldige også at kunne tage nogle børnebørn med, og få nogle gode oplevelser sammen. 

Mine forældre har nogle gange de sidste par år givet mine søstre og jeg arveforskud - og det vil jeg da langt hellere end at de gemmer dem til os. Nu kan jeg nyde dem - det er nok mere så som så med det, når de ikke er her længere. Desuden har både jeg og mine søstre gjort det klart, at de skal huske at bruge penge på dem selv - og det gør de også. 

Anmeld

30. maj 2014

Marts<3

Håber min datter(kommende) blir glad for al det Royal Copenhagen jeg kæmper om at få råd til Og min søn på min fars Rolex datejust...
Også håber jeg de arver deres fars gode økonomisk sans, så ikke de ender med at vente på jeg dør, også blive slemt skuffet

Jeg har nemlig brugt mine penge på at have en feeeest....

Ej... De får selvfølgelig et kørekort og gode gaver til jul

Anmeld

30. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vil hellere give ham oplevelser og hjælpe ham økonomiskt nu mens vi er i live end at gemme med risiko for at der kommer nye regler undervejs der gør at pengene forsvinder i systemet et sted...

Hvis der skulle spares op ville det blive under hovedpuden...

Min bedstefar mistede en del penge de havde gemt til den overlevende pga nye regler om hvordan tingene skulle gøres og fortolkes...

Jeg regner med at gemme en kasse eller to med småting der har haft betydning gennem hans barndom som måske vil glæde ham at have den dag vi ikke er her længere...

Har selv "arvet" en bamse og nogle spil fra min mors moster som var den eneste tilbage fra den generation og de ting betød noget for mig at få... julepynten jeg har fået henad vejen som hun selv købte nyt er også utrolig værdsat... Det er faktisk alle de små ting der betyder mest idag for mig...

Håber vi kan give vores søn masser af dejlige minder om en god barndom og opvækst og et hjem han følte han altid kunne komme hjem til uanset hvad der skete...

Give ham ballasten til at kunne klare sig i den vanvittige verden der foregår udenfor vores vinduer...

der vil være masser af billeder diverse steder af ham som barn, og masser af tekster diverse steder med beskrivelser af de ting vi laver og oplever og hans reaktioner på det hele...

Anmeld

30. maj 2014

Wik

Det synes jeg ikke jeg vil tage stilling til før jeg bliver ældre. Min egen mor har ikke andet i hovedet. Og det synes jeg er synd og iøvrigt ligegyldigt. 

Min far derimod efterlader mig sikkert en plovmand eller i værstefald en gæld Men han passer godt på sig selv og det er en stor gave for mig.

Anmeld

30. maj 2014

Isabella_mor

Jeg håber at når jeg dør så er mine børn et sted i deres liv hvor de selv har fået stiftet familie og fået skabt sig et godt solidt fundament udfra det som jeg har givet dem i deres opvækst. 

Og så håber jeg at de har en god barndom som de kan tænke tilbage på med en god følelse. 

Materielle ting er ligegyldige. 

At have haft et godt liv betyder mere end et 6 cifret tal på en bankkonto.... 

Jeg håber at ved at give mine børn en god start på livet, at så har jeg givet dem et godt startpunkt at gå ud fra når de selv skal til at vælge hvordan de skal leve  

Anmeld

30. maj 2014

Tip!

Minder fra en god barndom og opvækst.. 

Jeg har engang fået en slat penge.. Men for mig er de lige gyldige... Jeg ønsker mig om noget andet den bøtte min morfar altid havde rugbrød og fransk brød i... 

Min søn skal huske tilbage på gode minder, ferier, is ved stranden, hygge... Og en mor der elskede ham til månen og tilbage... 

Penge kan han altid tjene... Og de er blot papir... Minderne er de mest værdifulde... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.