Snak om drikkevarer osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Enig

fireslog også et andet sted, hvor de selv kunne medbringe, men det her var for dem billigst, da de fik rabat og mad rigtig billigt, men drikkevarer var dyrere så de kunne få nogle penge ind igen, men så blev de åbenbart nærige, og bliver bare sådan lidt, at det skal ødelægge den gode stemning 

Ja, det ødelægger helt sikkert stemningen, at folk skal sidde og holde øje med hvor meget de drikker. En barnedåb og andre fester, der bør man ikke tænke på penge, der skal man have det sjovt.

Jeg synes de gør det på en mærkelige måde, fair nok at de kan få rabat og mad billigt. og så ser de jo som du siger, at de kan spare, ved at folk ikke drikke så meget. Det er for nærigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, det ødelægger helt sikkert stemningen, at folk skal sidde og holde øje med hvor meget de drikker. En barnedåb og andre fester, der bør man ikke tænke på penge, der skal man have det sjovt.

Jeg synes de gør det på en mærkelige måde, fair nok at de kan få rabat og mad billigt. og så ser de jo som du siger, at de kan spare, ved at folk ikke drikke så meget. Det er for nærigt.

Ja, og gør det ikke bedre hele omgangskredsen har givet ting til baby, eller ekstremt billigt, syet og lavet hjemmestrik til dem osv osv 

det er ikke fordi de slet ingen penge har, de bruger dem bare hellere til dem selv, på hygge og feks scanninger, god mad osv  

vi vi har længe vidst hvordan de var men øv hvor er det nogle mere kedelige tendenser som er kommet frem eller blevet forstærket og overvejer virkelig om vi vil med, og måske om vi vil fortsætte venskabet. At vi ikke føler vores børn, pludselig ikke er velkomne, er ret hårdt vi føler jo lidt vi er frivilligt tvunget til at finde børnepasning den dag 

Anmeld

30. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

For ikke at skabe uvenskab og forlegenhed har jeg valgt at være anonym 

der har været lidt røre i andedammen pga en barnedåb/navngivning som skal holdes senere på året. Det bliver efter kirken holdt  ude til brunch, og drikkevarerne er  lidt dyrere og skal købes på stedet, da stedet er billigt. 

Vi kom til at snakke om det da værtsparret bla har valgt at undlade invitation til nogle, fordi de drikker en del( ikke alkohol men sodavand)  og godt kan drikke 5-7 ds under sådan et arrangement. Og har bedt/appeleret til at folk ikke  drikker ret meget, fordi de ikke vil betale så meget bagefter for drikkevarer. 

Nu har vi herhjemme snakket og overvejer faktisk lidt at blive hjemme, først var vores børn velkomne og pludselig foreslog de at vi da kunne få dem passet, så vi ikke skulle have dem med. Stedet de holder ligger næsten 3 kvarters kørsel fra kirken, og nu skal vi frygte sure ansigter hvis vi tager noget at drikke.

er det os som er sarte eller  

Samtidig er jeg blevet spurgt om at lave stor fondantkage, og blev spurgt da hende som skulle ha lavet den, ville gøre det gratis, bare ville lave en lagkage eller bradepandekage med marcipan over, og der er intet nævnt om økonomi til matrialer osv. 

Sidder er lidt tilbage og føler drikkevarerne nok bare var dråben, og ved ikke om vi lægger for meget i det, eller hvad

Det virker helt skævt.

Faktisk ville jeg synes det havde været meget bedre at lave en regel om at mad var på værternes regning og drikke var på gæsternes regning. Så var der ikke så meget bøvl. 

Anmeld

30. maj 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det virker helt skævt.

Faktisk ville jeg synes det havde været meget bedre at lave en regel om at mad var på værternes regning og drikke var på gæsternes regning. Så var der ikke så meget bøvl. 

Synes måske også bare eet virker lidt at invitere og folk selv skal bruge nogle hundrede på drikkevarer, når man ikke må tage med selv, vi snakker om priser på ca 20-40kr pr ds så ville da hurtigt løbe op når man er 2 + børn. Så ville jeg da foretrække det blev holdt et sted hvor man selv kunne tage med og evt medbringe så man nøjes med feks saftevand osv eller selv have sodavand med, men at man vælger et sted hvor man så skal løftepegefinger eller man selv skal bruge den mængde penge på drikkevarer oveni en gave, tja som jeg skrev er jeg måske bare sippet  

Anmeld

30. maj 2014

bøllen

Anonym skriver:

For ikke at skabe uvenskab og forlegenhed har jeg valgt at være anonym 

der har været lidt røre i andedammen pga en barnedåb/navngivning som skal holdes senere på året. Det bliver efter kirken holdt  ude til brunch, og drikkevarerne er  lidt dyrere og skal købes på stedet, da stedet er billigt. 

Vi kom til at snakke om det da værtsparret bla har valgt at undlade invitation til nogle, fordi de drikker en del( ikke alkohol men sodavand)  og godt kan drikke 5-7 ds under sådan et arrangement. Og har bedt/appeleret til at folk ikke  drikker ret meget, fordi de ikke vil betale så meget bagefter for drikkevarer. 

Nu har vi herhjemme snakket og overvejer faktisk lidt at blive hjemme, først var vores børn velkomne og pludselig foreslog de at vi da kunne få dem passet, så vi ikke skulle have dem med. Stedet de holder ligger næsten 3 kvarters kørsel fra kirken, og nu skal vi frygte sure ansigter hvis vi tager noget at drikke.

er det os som er sarte eller  

Samtidig er jeg blevet spurgt om at lave stor fondantkage, og blev spurgt da hende som skulle ha lavet den, ville gøre det gratis, bare ville lave en lagkage eller bradepandekage med marcipan over, og der er intet nævnt om økonomi til matrialer osv. 

Sidder er lidt tilbage og føler drikkevarerne nok bare var dråben, og ved ikke om vi lægger for meget i det, eller hvad

Syntes bestemt ikke I er sarte. På en varm dag kan man da drikke en del. Syntes faktisk det er frækt, at sætte begrænsning på. Har man ikke råd må man vælge anden løsning.

kage ville jeg nok sige nej til.

Anmeld

30. maj 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Syntes bestemt ikke I er sarte. På en varm dag kan man da drikke en del. Syntes faktisk det er frækt, at sætte begrænsning på. Har man ikke råd må man vælge anden løsning.

kage ville jeg nok sige nej til.

Er af samme holdning, glad for jeg ikke er sart, kunne man bare selv medbringe eller tage med og lave noget saft var det også lidt noget andet, eller hvis det var allohol kunne jeg forstå det  

Anmeld

31. maj 2014

Billemyre

Jeg ville sige nej til kagen.

Og jeg synes også det er en lidt mærkelig måde at tackle det med drikkevarerne på. Dog vil jeg sige, at jeg godt synes man kan sige til gæsterne, at drikkevarer er for egen regning.
Det har vi gjort herhjemme eftersom pengene er ret små.
F.eks. inviterede vi for ikke så længe siden familien til brunch på en café i anledning af min mands fødselsdag, og der betalte vi for maden, mens gæsterne selv købte drikkevarer.
Ind imellem er det altså rart at kunne invitere folk til noget lidt mere "storslået", end blot en lavbudget kom-sammen hjemme.
Så må folk jo selv finde ud af om de vil med på de betingelser, eller ej.
Jeg ville i hvert fald som gæst finde det helt i orden og ikke se skævt til det.

Men jeg er enig med dig i, at denne måde, hvor værterne betaler, men sætter begrænsninger på gæsternes drikkevarer, et sted hvor man ikke må tage eget med, det er for dumt. Og det bliver nok ikke så hyggelig en fest 

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Billemyre skriver:

Jeg ville sige nej til kagen.

Og jeg synes også det er en lidt mærkelig måde at tackle det med drikkevarerne på. Dog vil jeg sige, at jeg godt synes man kan sige til gæsterne, at drikkevarer er for egen regning.
Det har vi gjort herhjemme eftersom pengene er ret små.
F.eks. inviterede vi for ikke så længe siden familien til brunch på en café i anledning af min mands fødselsdag, og der betalte vi for maden, mens gæsterne selv købte drikkevarer.
Ind imellem er det altså rart at kunne invitere folk til noget lidt mere "storslået", end blot en lavbudget kom-sammen hjemme.
Så må folk jo selv finde ud af om de vil med på de betingelser, eller ej.
Jeg ville i hvert fald som gæst finde det helt i orden og ikke se skævt til det.

Men jeg er enig med dig i, at denne måde, hvor værterne betaler, men sætter begrænsninger på gæsternes drikkevarer, et sted hvor man ikke må tage eget med, det er for dumt. Og det bliver nok ikke så hyggelig en fest 

Tja havde det været så vi selv kunne tage med havde det også været mere fair, og mange ville nok betegne lidt fra i gave osv, men at man som børnefamilie skal bruge måske 2-300kr som min på drikkevarer synes jeg måske ikke er ok, så må man holde et sted hvor folk kan medbringe selv eller købe til overkommelig pris, når der både skal bruges ekstra på transport og der skal købes en gave. 

Men kunne heller ikke selv finde på at pålægge den slags, til mine gæster, at vi enten sagde de skulle tænke over hvad de  drikker eller bede om at bruge så mange penge selv på drikkevarer. Men især ikke når folk i forvejen har givet dem udstyr og ting til baby, men er nok bare min holdning 

Anmeld

31. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Normalt ville jeg gå langt for at kunne deltage i en dåb - hvis jeg forventede, at jeg ville have tæt kontakt til barnet igennem mange år, ville jeg have det svært med ikke at fejre dets første fest, også selv om forældrenes prioriteringer undrede og stødte mig. 

Det er bare tydeligt, at du i forvejen ikke har særligt varme følelser for forældrene, og så var det måske rette tidspunkt at lade kontakten ebbe ud. Du skriver et sted, at de har "nasset sig til" babyudstyr - der hopper min kæde allerede af, for hvis giverne af diverse sager til den lille har foræret det væk med en grim smag i munden og ikke i glæde over at kunne hjælpe, er der vist ikke mange positive følelser at trække på i det hele taget. 

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Normalt ville jeg gå langt for at kunne deltage i en dåb - hvis jeg forventede, at jeg ville have tæt kontakt til barnet igennem mange år, ville jeg have det svært med ikke at fejre dets første fest, også selv om forældrenes prioriteringer undrede og stødte mig. 

Det er bare tydeligt, at du i forvejen ikke har særligt varme følelser for forældrene, og så var det måske rette tidspunkt at lade kontakten ebbe ud. Du skriver et sted, at de har "nasset sig til" babyudstyr - der hopper min kæde allerede af, for hvis giverne af diverse sager til den lille har foræret det væk med en grim smag i munden og ikke i glæde over at kunne hjælpe, er der vist ikke mange positive følelser at trække på i det hele taget. 

Jeg har intet imod af at hjælpe, men der ligger meget bag, bla har de efter at have modtaget ting, talt dårligt om giverne, de har forventet og forlangt ting, som familiemedlemmer stadig brugte, osv osv, og så synes jeg især, man måske burde tage hensyn til gæsterne, nogle af dem som har hjulpet dem meget, vil pga der forventes de drikker mere end 2-3 sodavand, ikke få en invitation. Synes det er så synd, og rigtig kedeligt, hvordan det har drejet sig, men det er jo en helt anden snak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.